". Proč nemá Vodoprd bezpaušálový tarif na pevných linkách, když všichni mobilní operátoři ho mají?!?"
Proto ze, ze musi udrzovat vedeni od ustredny az k zakaznikovi domu. Tedy 1000 Uzivatelu 1000 datru az k nim domu.
Kdezto u mobilnich operatoru tech 1000 uzivatelu sdili treba pouze 1 bunku - ktera jich muze najednou obslouzit pouze 100 !!! Tedy vyssi cena za volani, aby se nepretizila a tudiz vetsi cena za volani nez u pevne linky.
Jinak O2 je povinnen zapocitat do nakladu na pronajem telefonniho vedeni celou jeho cenu - stejnou za jeky ho pronajima jinejem - rozhodnuti regulatora CTU !!!!
VOPIP operatori jak dofam dobre vite provozuji v podstate jen server co zprostredkovava volani po radne ZAKAZNIKEM ZAPLACENEM INTERNETU - tedy z tohoto principu nikdy nemohou garantovat kavlitu - zalezi to pouze na kavlite pripojky internetu zakaznika. A pokud volate na inzerat s nabidkou zamestani a spojeni bude nekvalitni tak se nemuzete prilis podivovat, ze vas ani nepozvali na pohovor - proste i takova malickost dokaze rozhodnout. Proste naklady na spojeni jsou u nich minimalni az nulove !!!
Nakup v zahranici nakupuji za cenu danou zahranicnim partnerem a tudiz pro kazdeho dost podobnou!!!
Tarifikace urciteho minimlaniho mnoztvi slouzi na plne uhrazeni vsech nakladu na spojeni v mobilni siti - a tak se to snadno i pred soudem zduvodnit. Klidne po sekundach, ale zaplatite spojovaci poplatek na uhradu nakladu na spojeni !! I jinde prodaj jem urcite minimalni zbozi na vahu - proste proto ze prodej mensiho mnozstvi by se jim nevyplatil.
No já bych teda radši platil od kilometru a chtěl bych si vybrat z více dopravců.
Teď se alespoň cítím, konkrétně "Dopravním podnikem města Brna" a dále "Integrovaným dopravním systémem jižní Moravy", okrádán. Ne že by nás neokrádali už v minulosti, ale je to čím dál horší.
Od té doby co se nám firma Kordis, která nikdy řádně nezvládala ani informovat o jízdních řádech českých vlaků (IDOS), snaží koordinovat vše v čem ji stát a kraj podporuje ...
Kdyby se alespoň část těchto prostředků použila na rozvoj dřívější dopravní infrastuktury ...
Připouštím že dostupnost některých míst je lepší, ale při investici do dopravy by byla i tak. Takhle pouze klesl počet "tradičních dopravců" a často byli nuceni zdražit.
Dnes jsem stále častěji nucen chodit pěšky, a shledávám to dokonce příjemnějším než dopravou v nových autobusech. V autobusech s pouze čtyřmi ergonomicky vhodnými a umístěnými sedadly, z toho dvěma sklápěcími. Chodit pěšky jsem nucen proto že než platit 15 Kč lístek pokaždé když chci využít více dopravních prostředků (i kdyby celková doba cesty byla jen 5 min), nebo cestě delší než 10 min prostě nechci.
Jinak šalina/tramvaj a trolejbus je na tom s ergonomií obdobně jako autobus.
Obecně je vše v MHD, rok od roku, čím dál horší. Souvisí to do jisté míry s tím, že starých dopravních prostředků jezdí čím dál méně.
Dříve jsem chodil pěšky jen občas. Dnes raději chodím pěšky přes celý střed města (Autobusové nádraží - Konečného náměstí, dětská nemocnice, Mendlák, ... když nespěchám i dále). I přesto, že mi stále platí jízdenka. Často dorazím i rychleji než spoj na který bych musel čekat. V létě se cítím opravdu svěže (to je další narážka na konstrukci dopravních prostředků - oken, ventilací a potahů sedadel).
Omlouvám se, že jsem si tak postěžoval ... ale opravdu mi přijde divné že podobnou kritiku slyším tak málo. Doprava nás každého stojí tak obrovské peníze, tak bych čekal výraznější změny než jen barvu jízdenek.
Souhlasím s tím, že všechno je o lidech. Jde udělat kvalitní vifinu, jde udělat (což je bohužel velmi častý případ) i naprostý zmetek, zejména v případě, kdy tuto službu poskytují bývalí zaměstnanci Telecomu, kteří se stále drží hesla: My nejlépe víme, co náš zákazník potřebuje. Ale tvrdit o ADSL, že je to kvalitní služba? To jsi přehnal a hodně, ty! V podání Vodoprdu je to nehorázně předražený fujtjabl. Pokud ti to funguje, buď rád, nos tučné obětiny telekomunikačním bohům a doufej, že ti to vydrží. Může tě přitom hřát vědomí, že jsi jedním z mála ,,kvalitních" klientů, které má Vodoprd rád, protože mu hezky platí a ještě ho chválí. Počítej s tím, že budeš platit stále víc, protože budeš muset platit za ty, co utekli, utíkají a ještě utečou. Akcie Vodoprdu bych, už z principu, nekoupil, ani kdyby byly po koruně kus. Vím velmi dobře, co je to za bandu žabařů.
Operátor by měl problémy jen tehdy, kdyby ČTÚ prásknul, že se mu v síti něco takového děje. Ukažte mi operátora, který toto udělá, pokud ovšem není padlý na hlavu! Pokud máte v notebooku VoIP klienta a připojíte se kdekoli přes wifi na internet, klient vám, nezávisle na vaší vůli, se spuštěním počítače okamžitě obživne a pokud vám zrovna bude někdo volat, tak se prostě dovolá, stejně, jako vy, když si neuvědomíte, že nejste doma a klienta prostě ze zvyku použijete. Já v tom nevidím nic špatného, nebo zavrženíhodného. Prostě využívám službu, za kterou si platím. A že se v tísni nedovolám? Už vidím, jak v případě nějakého průšvihu vytahuji a zapínám notebook (IP telefon má síťový adaptér, takže je mimo hru) abych zavolal hasiče, sanitku, nebo policajty!
Jako vtip je to dobré. takže telefonovat lze (a velmi levně) i bez toho, že nebudu provozovat telekomunikační službu? Výborně! Takže u naší ústředny zablokujeme volání na tísňové linky, prohlásíme, že telekomunikační služby neposkytujeme a je po problémech s přenášením VoIP klienta do ciziny a s povinností logovat dění v ústředně! Z vašeho příspěvku je zřejmé, že když úřednická blbost kvete, tak to opravdu stojí za to! Ale děkuji za dobrý návod. Určitě se to hodí nejen nám.
Nechápu lidi, jako je Krakonoš, který zřejmě chápe problematiku (vzhledem k tomu, že čte Lupu) a jen neustále plive na ADSL a vychvaluje Wifi.
Jde o to si vybrat nejleší kompromis ceny, rychlosti a kvality. Před více než desíti lety to byl u mě analogový modem, pak WiFi na 2,4 GHz a teď tři roky jedu na ADSL.
Krakonoš ale jen prosazuje Wifi, a když mu řeknu, že je to o kvalitě firem (lidí), tak mi řekne, ať si založíme sdružení a rozjedeme vlastní Wifi.
To jsou věci. Já nemám rád tyhle fanatiky. Snad jsme lidi a snažíme se být tolerantní a aspoň si vyslechnout názory jiného a pochopit, proč asi jedná tak, jak jedná. To jsou věci.
TECHNOLOGIE jsou "nevinné". Jak ADSL, tak WiFi jde nastavit tak, že obojí jede jako víno a obojí jde nastavit k nepoužitelnosti. Jde o lidi (firmy), kteří rozhodují o tom, jak budou vypadat SLUŽBY, jaká zařízení se pro zajištění těchto služeb použije a pak také o to, jak ty služby jsou spravovány.
TO2 své služby založené na ADSL nastavil tak, že není až takový problém poskytovat spolehlivější a levnější služby na technologiích, které obecně jsou méně spolehlivé (jako je třeba WiFi v bezlicenčním pásmu).
O tom, že kvalita služeb postavených na WiFi je velmi různorodá a může se v čase dramaticky měnit, není třeba polemizovat.
To je právě ten problém - VoIP operátor má právním předpisem předepsány povinnosti, které nemůže technicky zajistit. FCC to vyřešil tak, že VoIP není telekomunikační službou (a nepamatuju si a jsem líný to teď hledat, jestli VoIP operátoři jsou zbaveni "lokalizační povinnosti", nebo tísňová volání neumožňují vůbec). Jinak řečeno, právní předpis v USA vychází z možností použité technologie. Operátorům dává za povinnost na tuto skutečnost (nemožnost dodat lokalizaci na 911 nebo nemožnost na 911 volat) řádně své záazníky informovat.
ČTÚ zvolilo cestu "poručíme větru, dešti" a ona ta cesta nefunguje. Ani nemůže, lokalizaci na VoIP lze udělat pouze smluvně, bez přímé vazby na trasu, po které hovor probíhá. A jestli operátor může být postižen za něco, co při nejlepší vůli nemůže ovlivnit, tak se jako daňový poplatník netěším na případné soudní jednání o náhradu škody.
Na Internetu se tyká Krakonoši, prosím nevykej mi (i když jsi důchodce a mě je jen 30).
"s mnohem kvalitnější wifinou"
Byl jsem přes Wifi připojen přes 5 let, a ADSL je mnohem kvalitnější (to už jsme spolu ale probírali).
Jistě ty měsíční platby jsou otřesné. Já bych to taky neplatil, ale naštěstí hovorné spolu s dalšími balíčky využívá jiná část mé rodiny a mě tak zůstává jen paušál na Internet, takže mám za 701 Kč s DPH 4Mb/512kb přes LLU k Českým Radiokomunikacím. Místní operátoři mi před třemi lety za 1000 Kč nabízeli jejich slovy "možná i 128kb" a s věčnými poruchami o víkendech. Ono taky záleží na tom, kdo tu WiFi provozuje, víš?
A já rozhodně nebudu zakládat (jako ty) Wifi sdružení. Raději si zaplatím relativně kvalitní připojení přes ADSL.
Mimochodem mám teď značnou část svých peněz v akciích O2, tak je musím chválit, no ne?
Přestaň už vychvalovat Wifi, neděláš nic jiného, pochop, že někde je dobrá Wifi, někde jinde je optika a jinde zase ADSL, ty jen stále opakuješ to své Wifi, Wifi, Wifi, a pokud nemáte kvalitní Wifi, tak se zorganizujte jako nějaké milice, a věnujte příští roky půlku svého volného času na budování vlastní neziskové (no fuj :) nezisková, takovy kapitalisticky nepřijatelný pojem) Wifi sítě :).
Operátor je povinen umožnit volání na tísňová čísla a zároveň subjektům, které přijímají tato volání, dodat lokalizační údaje o volajícím. To není zbytečný předpis. Uživatel zřejmě při svévolném přesunu tel. přístroje zákon neporuší, maximálně smluvní podmínky, problém bude mít hlavně operátor. Otázkou je např. případná náhrada škody, když se v tísni nedovoláte kam byste měl.
Když tak obhajujete Vodoprd a jeho nanicovaté produkty, zkuste, jen pro zajímavost, spočítat, jak by vypadal bezpaušálový tarif pro pevnou linku v případě, že by byla používána pouze pro hovory. Paušál dnes vypadá tak, že pod 900 Kč za měsíc se nedostanete, ať děláte co děláte. Když to porovnám s mnohem kvalitnější wifinou (2 mega full duplex, agregace 1:1, žádný limit, ani FUP za 500 kč/ měs. vč. DPH a VoIP jako bonus bez paušálu s hovorným se sekundovou tarifikací za max.70 hal/ min. vč. DPH, tak není o čem přemýšlet. Jako důchodce mám navíc internet u nás zdarma a za telefon zaplatím za jeden a půl roku tolik, co za samotný internet u Vodoprdu za měsíc!!!
Stávající kabely už se nezaplatí nikdy! Síť, která je využita stěží z 20% a jejíž využití neustále klesá si svým provozem nevydělá ani na běžnou údržbu. Teď dojde k tomu, že Vodoprdu o něco stoupne příjem z ADSL, protože kdo měl dva mega, bude je mít dál (když to dobře dopadne), ale platit bude za čtyři plus paušál za dráty + výpalné za voice, takže v reálu vč. DPH kolem 900 Kč. Takže každý, kdo bude mít možnost utéct jinam to udělá hned, jak mu skončí smlouva, kromě několika hlupáků, kteří si stále myslí, že telekomunikační služby jinak, než po drátech fungovat nemohou. Tento ubohý zbytek se dočká jen toho, že bude platit za stejné, nebo horší služby čím dál tím víc peněz, protože bude muset uživit údržbu nevyužívané sítě a platy a odměny neschopného managementu.
On a jeho kamarádi toho neumí mnohem víc. Kde by ODS byla, nebýt úplatků? A pokud jde o nezákonnost používání VoIP čísla v cizině, co takový Skype? Objednáte li si Skype In, dostanete geografické číslo tuším, že z USA (česká u Skypu zatím nejsou), klidně vás na něj budou volat ať jste kdekoli a nikomu to nebude vadit! I když je mnohem lepší, nainstalovat si do notebooku VoIP klienta, pak už ssebou telefon vláčet nemusíte.
Mohou. Nedávno jsem to dostal černé na bílém od policejního vyšetřovatele, který odložil prokázaný případ porušení povinností při správě cizího majetku (škoda přes dva miliony), s tím, že to byla jen ,,manažerská chyba"!
Jaký pan profesor? Nemyslíte Klause, který nikdy neřekl, že neexistují špinavé peníze, že ne? On jen řekl, že neví, jak je odlišit od čistých peněz. Což je fakt. Asi nejste moc bystrý, což?
Protože u bezdrátu není třeba pro každého zákazníka kopat kanály na kabely a pak je pokládat a udržovat? Náklady na zřízení jsou jistě minimálně řádově dražší, než u bezdrátů a proto je možná nejde tak lehce zahrnout do ceny samotné služby, ale je tam "něco navíc" aby se to kopání zaplatilo.
Jak se stávající kabely zaplatí, možná bude líp :).
Nezákonné to je, souhlasím. Jedná se ale o předpis, který nelze naplnit a jako takový je zbytečný. VoIP operátor nemá šanci zjistit, kde se dané číslo fakticky používá (pokud uživatel ví, jak na to, možností je hned několik).
Pokud má tržní hospodářství opravdu fungovat, musí platit stejná pravidla pro každého. Takže všichni operátoři by měli mít stejnou, nejlépe po sekundách tarifikaci, všechny banky stejný systém poplatků, t. j. nic pro fyzické osoby, a hned by bylo jasné, kdo je jak velký zloděj! Jenže to by si pak každý dokázal rychle spočítat, co se mu vyplatí a co ne a to by pro pány podnikatele bylo špatné. Proč nemá Vodoprd bezpaušálový tarif na pevných linkách, když všichni mobilní operátoři ho mají?!?
Není podstatné, že je to nezákonné. Podstatné je, že to funguje a pokud se to masově rozšíří, donutí to operátory jít s cenou za roaming dolů. Náš pan profesor tomu říká neviditelná ruka trhu. A také říká, že neexistují čisté a špinavé peníze. Jenže ono je to spíš o tom, že co je dovoleno podnikatelům (bezuzdě krást) není dovoleno zákazníkům (bránit se všemi způsoby)!
Jen tak dál Jiří, opět boduješ :)! Škoda, že podobně kvalitních autorů, jako ty není víc.
Ohledně tématu. Je otázka, jestli operátorům nařídit tarifikaci po sekundách a nebo to nechat na trhu. Přikláněl bych se k nařízení, protože v mobilním segmentu jde o jasný oligopol, tedy je nutná regulace :( (nemám ji rád).
VoIP jsou trochu jiný segment. Je nutné připojení na Internet atd. Ale tam se právě ukazuje síla konkurence, kdy cena za volání na mobil v ČR je sražena doslova na propojovací poplatek (teď nevím, jestli je 2,9 nebo 3,9 Kč), tarifikace délky hovoru 1+1 sekund je standardem, volání uvnitř vlastní sítě zdarma (plus peering s ostatními) a volání na pevné linky do celého světa za perfektní ceny.
Škoda, že podobně mezi sebou nesoutěží místní mobilní operátoři. Jejich ceny ale nejsou dané pouze oligopolním postavením na trhu, ale i tím, že museli státu zaplatit za frekvence (které nejsou bohužel z fyzikálního hlediska neomezené, co se dá dělat :) (možná se do budoucna vymyslí něco lepšího)), spoustu BTSek a jiného drahého HW, což discontní VoIP operátoři v takové míře nepotřebují a proto můžou jít s cenou dolu.
Osobně se mi nelíbí dlouhá tarifikace 60+60 i ze zdravotního hlediska. Nutí to lidi déle volat (když už to mám zaplaceno), a tak si zbytečně zahřívají mozky a utrácejí čas tam, kde by stačil krátký hovor...
Já jsem si svůj VoIP telefon odvezl do zahraničí. Tam jsem ho připojil na internet a volal za stejné ceny, jako z domova. Stejně tak každý, kdo volal mne. Bylo to asi to samé, jako když bych z domova do místa pobytu natáhl nějaké spešl dráty pro U rozhraní. Takže roaming a mobil v cizině už neřeším. Mobil jsem před odjezdem vypnul a bylo. Navíc jsem minulý týden dostal do schránky líbestbríf, že mne někdy v tomto týdnu přijdou navštívit prodavači Vodoprdu, aby mi nabídli své nové perfektní služby! Už se těším, jak si na nich smlsnu!
Tohle by teoreticky platilo, kdyby se jednalo o konkurenční trh. Takový trh je u nás třeba ve VoIP a tam to podle toho funguje. Je zajímavý, že když chci volat mobilem za normální minutový sazby, tak musím vyjet do zahraničí.
To ze nekde plati jizdenka nejakou dobu je spis vyjimka, vetsinou plati jizdenka od nekud nekam, pripadne na jednu jizdu, takze to ze se napr v Praglu da jezdit za XKc nejakou dobu bez ohledu na pocet vyuzitych prostredku/prestupech/... je spis bonus. A nebojte se, pokud by to bylo technicky a ekonomicky realizovatelne, DP by velice rad pod zaminkou nizsich cen vybiral podle toho odkud, kam a jak.
U mobilu je to spis o tom, ze konkurence je veskera zadna a proc neco zlevnovat, kdyz to ostatni nedelaji ze.
IMO je blbost regulovat ceny jako takovy (viz roaming, ktery vyuziva naproste minimum lidi a neocekavam ze by se na tom neco zmenilo), ale napr narizeni vterinove tarifikace by smysl mit mohlo. Uz proto, ze drtiva vetsina hovoru se spolehlive vejde do 1 minuty.
Asi je to svině, co žere ze stejného koryta. Taková to nepochopí, i kdybys ji praštil palicí. I když... když to bude pořádná rána, tak to taky něco vyřeší :-)
Zajímavá analýza, pane Peterko - ale vadí mi tam formulace typu "operátoři si přilepšují", "Brusel by jim to mohl zatrhnout" apod. Trochu mi to připomnělo dřívější "zaprodance imperialistických centrál"...
Ale také z věcného hlediska se dá namítnout: (1) Tarif (ceník) je známý předem, takže zákazník si teoreticky může spočítat, kolik zaplatí. Případně si vybrat operátora. (2) Sekundová tarifikace není lidské právo, ale jedna z možností, kterou operátor nabídnout může, ale nemusí (koneckonců veškeré ceny i regulované poplatky se udávají za minutu). Na parkovišti taky zaplatím za započatou hodinu a EU to nikomu nezatrhne. V tramvaji zaplatím za 60 minut jízdy, i když pojedu 20 minut - máme pak říkat, že si dopravní podnik přilepšuje? A že chceme zastávkovou tarifikaci?
Auto v článku asi zapoměl zmínit tuto službu. Volání ze zahraničí je o neco levnější. Má ale jednu nevýhodu a to, že se vám každých 20 min účtuje spojovací poplatek jinak cena za min je stejná jako v ČR. Pokud tedy mluvíte 20 min je to docela výhodné, ale na krátké hovory nic moc. Každopádně lepší než nic.