Nejsem si jist, že antivirová kontrola u providera je drahá. On zase ušetří na serverech, které nemusí skladovat zbytečné emaily, a ušetří si problémy s případnými výpadky díky přetížení (jak serverů tak linek) při nějaké virové epidemii. takže ve výsledku může zavedením antiviru vlastně ušetřit.
Je otazkou, co je dnes drazsi. Zda vypocetni kapacita, kterou ISP potrebuje, aby byl schopen v realnem case nechat projit antivirem (a nasledne treba odmitnout doruceni) nebo diskova kapacita.
Ja bych hlasoval pro to, ze drazsi je vypocetni kapacita :-) Disky jsou za babku a navic ma uzivatel zaplaceny prostor o fixni velikosti, kterou nemuze prekrocit.
Diskový prostor na skladování e-mailů je skutečně to nejmenší. Mnohonásobně dražší je výpočetní kapacita nutná pro kontrolu každého e-mailu. Znamená to postavit mnohonásobně více strojů a samozřejmě platit také lidi, kteří se o ty stroje budou starat. A nesmíte zapomínat také na nutnost platit licenci antivirové firmě. Kdyby měl provider nasadit antivirus na statisíce schránek, které běžné freemaily mají, tak se prostě nedoplatí... Tudíž příliš nepředpokládám, že se sofistikované antivirové řešení (jaké je nasazeno například na VOLNY.CZ a POST.CZ) stane bežnou součástí služeb nabízených zdarma.
K Antispamovému řešení dodám, že VOLNY nabízí řešení pro běžné uživatele a tam by možnost vlastního nastavování kritérií byla skutečně kontraproduktivní. Zkrátka by došlo k tomu, že by to nastavili tak, že by jim chodily skoro všechny Spamy a pak volali stále na technickou podporu. Věřte, že známe své uživatele.
Nechci delat nikomu reklamu, ale musim konstatovat, ze nejmenovana slovenska firma nabizi licencovani sveho antiviru take per server (pro *nixove servery), nikoli jen per user.
Takove reseni je pak schudne i pro ISP.
Je úplně jedno kolik má ISP schránek, může kontrolovat proud procházejících zpráv na jednom SMTP serveru (nebo clusteru) a teprve na dalším serveru (clusteru) třídit do schránek.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).