JAKO NA SMILOVÁNÍ už čekám nějaký ten rok na možnost mobilní platby po internetu (eshop). Při shlédnutí titulku článku jsem se nadchnul, článek pak zhltl, abych zjistil, že nic nového se nekoná. Proces platby po internetu: zákazník zadá své telefonní číslo, na které mu pak přijde žádost o platbu? Znamená to, že bude muset odskočit z prohlížeče někam do textovek? WTFT? A hlavně, "tu potvrdí prostřednictvím PINu, který si zvolí při registraci do systému Mobito". REGISTRACE? Tak na to vám pánové pěkně s... :-). Na trhu už jsou zavedenější systémy, který uměj platby přes mobil a potřebují registraci. Stále je tedy nejlepší možnost platba PLATEBNÍ KARTOU, kde se ovšem musí zadat 16ti místné číslo, cvc/cvv2 kód a expiraci. Budiž. Co nechápu je, že banky doposud pořádně nezoptimalizovaly platební bránu pro mobily. Nevíte někdo proč tomu tak je? GPWebpay (KB apod.) se prstama ovládá hodně špatně, sorry, ale stylus už nikdo nepoužívá. Překvapení? 3D secure od ČS je na tom lépe, ale ideální to také není. A kolik by optimalizace zabrala času? Půl hodiny? Hodinu? Nechápu... Ale třeba mi to někdo vysvětlíte :-).
Stačí si jako [kdokoliv] počkat na Vás za rohem a je vyděláno ;-). Že je to krádež? To ano. To je to ofocení ale také. A navíc, Vy vůbec nemáte dávat kartu z ruky, natož aby s ní někdo chodil za roh, to je Vaše odpovědnost. To jen takový komentář k Vaší odpovědi... Jak jste si jistě všiml, žádným slovem jsem se ale nevyjádřil k bezpečnosti. Proč máte nutkání si vytáhnout něco, co se Vám nelibí a dát to jako odpověď? Až se budeme bavit o bezpečnosti, řeknu fajn, mobito, stejně jako další, jsou bezpečnější. Ale v čem je tedy mobito lepší? To jsem ale nekomentoval, jak jste si nevšiml. V čem by mobito mohlo být lepší než konkurence je právě proces platby. Ale není. PS: bavíme se o platbě na internetu, nikoliv na terminálu atd.
a stačí to udělat 2x a přijdete o terminál (nebo certifikát pro komunikaci s online platební bránou) a potkáte se u soudu s MasterCard nebo Visa... v lepším případě (pro podvodníka) jen s bankou.
To shcválně někdy zkuste... garantuji, že banky si zneužití platebních karet sakra hlídaj.
horší je to u znaužití karty ne-obchodníkem... tj. platíte za služby / zboží cizí (ukradenou) kartou... ale i tam je to docela rychlé a pokud si koupíte cokoliv dohledatelného, pak vás kartová společnost / banka poměrně rychle dožene (pochopitelně pomocí policie).
btw: nevím jak vám, ale mně chodí emailem (pushem na mobil) každá blokace a mám tak dost času transakci napadnou dřív, než peníze reálně opustí účet... navíc je platební karta pojištěna proti zneužití. Platím kartou online již přes 10 let a nikdy jsem neměl problém... a to mi kartu už fyzicky ukradli a číslo má karty se objevilo v jednom z balíčků ukradených karet (s blbým CVC kódem). k reálnému zneužití karty nikdy nedošlo.
No vidíte, a já problém zažil. Asi před dvěma lety jsem si rezervoval hotel v jedné severské zemi, což bez karty samozřejmě nešlo; platil jsem pak ale hotově. Asi za půl roku jsem měl telefonát z banky, zda momentálně nejsem v USA - že tam na moji kartu proběhlo pět podezřelých výběrů (plateb?) těsně po sobě. Údajně unikla čísla karet z toho rezervačního systému hotelu(ů), nevím. Dodatečně jsem zjistil, že ty výběry nebo platby proběhly ve třech různých hyper/supermarketech poblíž sebe (tři výběry byly ve stejné výši - ale ne ve stejném obchodu - a pěkně zaokrouhlené, další se mírně lišil, poslední byl jiný).
Peníze banka vrátila snad během 5 dnů, novou kartu jsem dostal asi za měsíc - napřed ji zapomněli vyžádat, pak přišla, ale na jiné jméno; mimochodem, v Kanadě mi kartu vyrobili na počkání v opravdu malé pobočce, byť velké banky.
no asi jak jde, řešil jsem to s KB, v blokacích jsem našel platbu, kterou jsem neudělal a bylo mi to houby platný, nedalo se to zastavit. Jediná reakce na lince pro karty i pobočce byla, že mám počkat, až se to strhne a pak podat reklamaci. To jsem udělal (naštěstí nešlo o moc peněz) a po mnoha týdnech peníze skutečně vrátili. Dodnes nevím, k čemu ty blokace vlastně jsou...