Hlavní navigace

Streamovací zařízení v roce 2015: s podílem 35 % je jedničkou Chromecast

11. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Poptávka po speciálních streamovacích zařízeních a adaptérech, kterých se v minulém roce prodalo 42 milionů, vzrostla o 32 %. Trhu vládnou čtyři výrobci.

Vyplývá to ze zprávy „Global Digital Media Streamer Market in 2015“ společnosti Strategy Analytics.

Amazon, Apple, Google a Roku mají na kontě osm z deseti prodaných zařízení celosvětově vyprodukovaných v minulém roce.

Jedničkou je Google Chromecast, který od svého vzniku vyrobil 27 milionů zařízení. V celkovém počtu však stále vede Apple TV s 37 miliony, přičemž Roku (Box a Streaming Stick) je na 20 milionech a Amazon s Fire TV na méně než 10 milionech.

NAPSALI JSME: Jaké je Voyo přes Google Chromecast? Zatím omezené jen na PC.

Google přepracoval Chromecast, přináší přehled aplikací pro streamovací zařízení

Cast Store pro streamovací zařízení Chromecast od Googlu s dalšími změnami

EBF24

Streamovací zařízení v roce 2015. Zdroj a graf: Strategy Analytics.
Autor: Strategy Analytics

Streamovací zařízení v roce 2015. Zdroj a graf: Strategy Analytics.

Celosvětová báze tzv. připojených televizních zařízení, včetně Smart TV, přehrávačů disků Blu-ray, herních konzolí a nejrůznějších streamovacích zařízení dosáhla v roce 2015, díky rekordní produkci 84 mil. ve 4., čtvrtletí, plných 220 mil. kusů.

Za rok 2015 se na produkci s 54 % nejvíce podílejí chytré televizory, přičemž v čele jsou značky Samsung, LG a Sony mající dohromady 50 %. Silný nástup ale také měly čínské značky TCL a Hisense, které začínají expandovat.

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).