Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Swift je splacený dluh Applu. Šanci má hlavně v herním průmyslu od Tomáš - Možná laický dotaz, ale někde jsem četl, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 6. 2014 12:26

    Tomáš (neregistrovaný) ---.novedvory.net

    Možná laický dotaz, ale někde jsem četl, že swift je jen nějaká omalovánka nad objectivec, takže se v něm vytvořený program kompiluje nejdřív vnitřně do céčka. Tj. programátoři náročných aplikací budou stále dělat v objective c, zatímco 99 % hračiček se bude moci dělat ve swiftu. Je to tak?

    Jinak s článkem souhlasím - sám bych taky rád programování pro svůj iphone/ipad/ipod vyzkoušel, ale nemám mac, nemám developer licenci... Tj. musel bych investovat 20+ tisíc, abych to třeba jen vyzkoušel. U Androidu a Windows takový problém není.

    Navíc je známý odpor Apple k různým nástrojům, které kompilují programy z jednoho jazyka do všech 3 systémů a app store, dříve to dokonce zakazovali.

  • 11. 6. 2014 14:52

    fe (neregistrovaný) ---.cz.gmc.net

    Není. Pokud jste jenom vzdáleně přičichnul k programování tak byste to měl vědět. Jinak se podívejte na wikipedii a nastudujte si něco o LLVM – Prosím neberte to jako urážku – v této diskuzi není prostor takovéhle věci vysvětlovat.

    „Navíc je známý odpor Apple k různým nástrojům, které kompilují programy“ – Přesně stejný odpor je známý v případě firmy Microsoft.
    …a vůbec, proč by jakákoliv komerční firma vlastnící rozšířený operační systém (a návazný ekosystém obchodu s aplikacemi) umožňovala? Proč by vyráběla vývojové prostředí pro svou konkurenci???

    PS: Google sice vlastní OS – ChromeOS, ale má mizivé rozšíření.

  • 11. 6. 2014 14:54

    Tomáš Znamenáček (neregistrovaný) ---.ip.topnet.cz

    Swift není jen nádstavba nad Objective-C, je to samostatný jazyk. Který ovšem výborně spolupracuje s Objective-C, z evidentních důvodů. Překladač Swiftu má zřejmě ještě hodně rezerv, ale v principu podle mě není důvod, aby se ve Swiftu nepsalo téměř cokoliv. Valná většina aplikací stejně nedělá nic, na čem by byl výrazně poznat výkon jazyka, respektive jeho aktuálního překladače.

  • 11. 6. 2014 15:09

    Miloslav Ponkrác

    Také příliš nerozumím té obsesi neustále hodnotit rychlost jazyka.

    Pokud chci rychlost a rychlost je kritická, jdu do strojáku/assem­bleru/C/C++.

    Jakékoli další jazyky nejsou o rychlosti. Jejich benefity jsou jinde, než v rychlosti.

  • 11. 6. 2014 17:28

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Jestli ono to nebude o ... "Swift je splacený dluh Applu. Šanci má hlavně v herním průmyslu." ... pricemz kazdy kdo alespon tusi neco o hrach, tak vi, ze to jsou fakticky na vykon jedny z vubec nejnarocnejsich aplikaci. Tzn doporucovat na vyvoj her cokoli jinyho nez co jmenujete (asm/C) je proste padly na hlavu.

    Samo, lze postavit nejakou hricku na ledascem, ale realita je takova, ze haci chteji hry predevsim efektni, a to neco stoji - spoustu vykonu.

    Proto se tu resi, jak moc to je nebo neni vykonne.