Jednoduché hry podle mě není tak těžké portovat. Zvlášť dneska, kdy jsou enginy pro různé typy her poměrně na slušné úrovni a klidně zadarmo. Větší herní projekty jsou stejně často psané v C++ nebo C, takže u nich může Swift hrát stejnou roli jako doposud Objective-C: bude v něm napsaný tenký wrapper pro iOS.
No a proto se ptám, kde v tomto workflow bude figurovat jazyk Swift. U těch jednoduchých nebo náročných her? Prostě u jednoho i druhého vidím optimálnější prostředky - tedy je-li řeč o hrách, které chceme od začátku mít na více platformách.
Ještě poznámka - nezapomínejte na prototypy her. Ty se občas dělají co nejrychlejším, i když ne optimálním způsobem. Teprve když se ukážou jako perspektivní, tak se investuje do dalšího vývoje.
"U her je tato vlastnost docela žádoucí."
U her je žádoucí hlavně rychlost. Pokud naprogramujete hru v C# a pak přeložíte pro všechny mobilní platformy pomocí placeného nástroje, pak to bude fungovat, ale rychlé to nebude. U nějakých jednoduchých her to rozhodně bude stačit, ale na 3D střílečky rovnou zapomeňte. Ostatně profesionální vývojáři her už tu hru navrhují tak, aby pro přenos na jinou platformu museli přepsat minimum kódu (vlastně jenom zobrazení a uživatelský vstup). Sice to znamená, že si všechno programují sami (využívají naprosté minimum volání systémového API a veškeré použité knihovny staticky linkují), ale zato potřebují přepsat minimum kódu.
"na každé platformě bude vypadat podobně" - to mělo být spíš před tím "ale", ne za ním, ne? :) U her je tato vlastnost docela žádoucí.
Jinak si nemyslím, že by nebyla tak dobrá jako nativní, a hlavně nemusí být řeč o kompletně multiplatformním řešení, ale aspoň o takovém, kdy sdílíte 80 nebo 70 nebo 60 procent kódu. Ale co budete sdílet se Swiftem?