sice to neni nejake extra hodnotne odskodneni (pro symantec je to nejlevnejsi forma odskodneni vubec), ale na druhou stranu pro to nema symantec sebemensi duvod (z hlediska prava), dela to ciste dobrovolne. v eula ma totiz prakticky vsechen software nejakou noticku o tom, ze na nic neni zaruka a ze uzivatel pouziva program pouze na svoje nebezpeci. (ano, zaruku mate podle zakonu o ochrane spotrebitele na instalacni medium a krabici, ale to je vse)
To je oblibeny omyl, tu "zaruku" mate samozrejme i na SW. Co je/neni primereny pozadavek by samo v pripade sporu hodnotil soud. V CR(a jiste i jinde) totiz ujednani typu zreknuti se odpovednosti neplati. Pokud vim, odpovednosti za vady se nelze zrici ani v rezimu obchodniho zakoniku, lze pouze omezit/zrusit zaruku, coz je neco zcela jineho. Zaruka = resim zavady ktere !vzniknou! v prubehu uzivani, odpovednost za vady = chyby ktere obsahuje vyrobek jiz v okamziku prodeje.
V rezimu obcan je to pak jeste upraveno tak, ze do 1/2 roku se vse automaticky povazuje za zavadu, ktera existovala jiz pri prodeji (proto pravo na vymenu za nove/odstoupeni).
V pripade, ze vam barak vyhori kvuli vyrobni vade TV je zodpovedny vyrobce/distributor (nikoli prodejce), ta stejna zodpovednost plati i na SW.
Druha vec je, ze je treba prokazat, ze jde o vadu daneho SW/aplikace a ne treba OS nebo jine aplikace, coz nemusi byt snadne.
"V rezimu obcan je to pak jeste upraveno tak, ze do 1/2 roku se vse automaticky povazuje za zavadu, ktera existovala jiz pri prodeji (proto pravo na vymenu za nove/odstoupeni)."
Dovolim si jenom podotknout, ze v takovem pripade mate pravo s i vybrat, zdali si nechate zbozi opravit nebude budete chtit nove. Pokud to nepujde, muzete odstoupit od smlouvy a chtit penize zpet.