Vlákno názorů k článku Systém SMS jízdenek se v Praze mění kvůli omylům, jízdné se prodraží od Fido - Kazdou chvili jiny duvod. Nejdriv se jim zdala...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 11. 2009 16:57

    Fido (neregistrovaný)
    Kazdou chvili jiny duvod. Nejdriv se jim zdala moc vysoka provize pro zprostredkovatele a operatora, prestoze jen nedlouho predtim nekde tvrdili, ze na sms jizdenkach maji mensi ztratu nez na papirovych. Pak to zase zduvodnovali tim, ze chteji zavest i jine druhy jizdenek (i kratkodobejsi), prestoze nedlouho predtim prohlasili, ze o jinych druzich jizdenek do budoucna vubec neuvazuji. Ted zase prohlasuji, ze za to muzou chybne poslane zpravy. Neni to opet tak davno, co rikali, ze k chybam dochazi jen vyjimecne.
    A mimochodem proc zvolili tak s prominutim idiotske kodove slovo. Co znamena to DPT? Dopravni podnik Tabor? Chapal bych DPP nebo lepe jednoduche jizdenka nebo cokoliv co ma trochu logiku. Nebo to snad ma znit anglicky? Co je potom to DP? Pokud by to bylo anglicky tak by ta zkratka musela byt TCT (Transport company Ticket).
    Ono mene je nekdy vice. Jednoduche ceske srozumitelne slovo pochopi a zapamatuje si i cistic kanalu. Takovouhle zpotvoreninu si musi nekam poznamenat a stejne ji poplete.
  • 3. 11. 2009 18:16

    Dan Ohnesorg
    Sluzba vyuzivana na 50k SMS denne by snad mela narok na vlastni cislo a tak kolize s jinou sluzbou nehrozi.

    Nicmene rozumne zkratky by mely byt takove, aby kazde pismeno bylo to prvni na dane klavese, coz pro DPT je uplne OK.

    Spise je problem, ze kdyby se implementatori zamysleli, tak prijdou na to, ze kdyz nekdo posle SMS, tak asi chce listek a maji mu poslat listek. A je celkem lhostejne, co dana zprava obsahuje, pokud je stejne uctovana. Sezrat zpravu za 26 Kc protoze tam nejsou 3 magicka pismenka je blbost. Ona by se i ta refundace 26 Kc dala vyresit, kdyby nekdo trochu chtel a nebo nejaky urad shledal potrebu vysetrovat neopravnene obohaceni.
  • 3. 11. 2009 18:17

    Fido (neregistrovaný)
    Unikatnost chapu. Nicmene urcite by se naslo lepsi klicove slovo, ktere by bylo logicke, snadno zapamatovatelne a tudiz by lide nedelali pri zadavani chyby.
    Co se tyce jednoduchosti zapisu, jistou logiku to dava ale zas tak velky rozdil v tom nevidim. Dnes ma navic velke mnozstvi lidi telefony s dotykovymi displeji, qwerty klavesnicemi atd. a tam je to presne naopak. Rychlejsi je tuknout dvakrat na totez nez hledat dalsi pismenko. Takze zrovna v pripade pouhych 3 pismen bych spis nez rychlost zapisu (navic pofiderni) volil radeji snadnejsi zapamatovatelnost a logicnost.
  • 3. 11. 2009 23:51

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    "Dnes má velké množství lidí telefony s dotykovými displeji, qwerty atd."

    ... no to je přesně ten zaujatý pohled IT maniaka (nic proti, sám, tím občas trpím). Ale u služeb pro normální smrtelníky je potřeba podívat se kruté realitě přímo do očí :-). Většina lidí má "obyčejné" telefony, obyčejné ve smyslu klávesnice. Howg.
  • 4. 11. 2009 12:21

    Fido (neregistrovaný)
    Tak to vazne nedovedu posoudit. Ale staci se rozhlednout napr. v metru. Vidim iphony, dotykove samsungy, dotykove htc, blacberry s qwerty ... a take obycejne mobily ale tech vidim kupodivu mensinu. Nevim ovsem co ma zbytek lidi po kapsach a co videt neni.
    Ale to jsme dost odbocili od tematu. Myslim, ze DP je dost velky zakaznik na to, aby mel vlastni cislo a tedy je celkem lhostejne, co se pouzije jako klicove slovo. Kdyz zakaznik odesle sms na to cislo, je zrejme, ze chce jizdenku. Ma pak smysl si hrat na nejaky presny tvar klicoveho slova? Zvlast v situaci, kdy pres sms je mozne dostat pouze jeden typ jizdenky.
  • 3. 11. 2009 17:13

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Klíčové slovo pro SMS musí (=by mělo) splňovat dvě podmínky:

    a) být unikátní na daném čísle (tzn. možná už agregátor používal logickou zkratku pro DP pro jinou službu mimo Dopravní podnik)

    b) musí být jednoduše napsatelné. Zkuste srovnat rychlost napsání DPP (dvě stejná písmenka za sebou na jednom tlačítku) a DPT.
  • 5. 11. 2009 3:30

    Mike (neregistrovaný)
    No jasně. Ti co mají obyčejný mobily je mají na telefonování a občas na SMS. Ti co mají chytrý vymyšlenosti jsou magoři kteří potřebují 25 hodin denně ťukat do klávesnice či obrazovky (o úchylce předvádět se, cože to za drahotu vlastním, raději nemluvě). Pak se nediv, že vidíš hlavně tyhle.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).