Já nemám žádné špatné zkušenosti. Když mi nějaký vopruz volá a mně se to nehodí, tak ho (napoprvé ještě slušně) pošlu někam a ukončím hovor během pár sekund. A ještě nikdy mi nikdo nevolal znovu :)
Především by lidi ocenili, kdyby se konečně stal STANDARDNÍ součástí všech OS v telefonech sw alias blacklist, kde si můžou volaný číslo navždy zakázat (volajícímu se vždy číslo bude jevit jako obsazený resp. že volaný hovor nepřijímá, a ani se o něm nedozví a neotravuje ho). Starší mobily tuhle primitivní funkci na implementaci nemají vůbec, novější většinou jen jako externí sw, ale přímo jako součást OS to moc běžný není. Přitom ty otrapové volají pořád ze stejných nebo podobných číselných rozsahů.
Teď nemluvím o operátorech, to je zatím celkem střídmý, ale různý ty marketingový společnosti a podobný póvly, kteří i přes zřetelnost, že si to člověk nepřeje, otravují mnohdy pořád dokola. Především se jedná taky o číselný rozsahy běžně zcela neznámých operátorů (ověřit lze na ctu.cz).
Jakýkoli marketing, pokud je cílen osobně, by měl být možný pouze a jedině s výslovným souhlasem oslovovaného. Současná praxe, kdy vás kdejaký obejda neustále otravuje senzačními nabídkami na kdejaký póvl je naprosto neúnosná! A to už vůbec nemluvím o situaci, kdy uzavřete s libovolným subjektem (banka např.) smlouvu, vymíníte si nezasílání obchodních nabídek, ale jakmile smlouvu ukončíte, začnou vás okamžitě otravovat a zastavit se to dá jen zasláním doporučeného dopisu na jakousi dobře utajenou adresu! Na tohle by měl stačit mail, nebo při telefonickém kontaktu slovní odmítnutí a firma by měla to, že si nepřejete zasílání nabídek bezvýhradně ctít i po rozvázání smluvního vztahu.
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v bobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant
Mne na čísle u VDF naprosto pravidelně obtěžují s nabídkou Citi kreditních karet a to přesto, že jsem jim již několikrát řekl, že nemám zájem, předpokládám, že to jinde nebude jiný. Volají v nevhodnou dobu, obtěžují a musím jim opakovat několikrát dokola, že nabídku již znám a zájem nemám. O řád horší jsou finanční poradci. V okolí jsem měl velmi negativní zkušenosti právě s prodejem starším důvěřivcům, kteří se pak divili co si koupili... 75letí lidé si objednali internet ač neměli PC apod...
Já chci vždy vědět, odkud mají moje telefonní číslo. Zatím mi na to nikdy a žádný nedokázal odpovědět. Plkají cosi o "veřejné internetové databázi" atd. Tak po nich chci název té databáze a oni plkají o tom, že je to "veřejná internetová databáze" a tak si tak spolu povídáme. Hloupé je, že ti lidé to mají jako zaměstnání, které je živí a sami o sobě jsou pěšáci. Nejsou to oni, kdo vás otravuje, ale jejich šéf, který jim takto stanovil pracovní dobu. Mimochodem, pokud si do smlouvy s nějakým subjektem explicitně napíšete, že si nepřejete podobné obtěžování a on vás obtěžuje, je to důvod k vypovězení smlouvy bez sankcí. Ne, že byste to měli dělat, ale je dobré to nenápadně ve správnou chvíli připomenout...
K výpovědi to samozřejmě TEORETICKY důvod je, ovšem prakticky neproveditelné... Musel byste mít důkaz, že Vaše číslo dal marketingovému call centru operátor. Call centra berou kontakty na lidi i jinak než od operátorů - například z různých registrací na webu, soutěží nebo si nechávají dávat kontakty na Vás od Vašich přátel a rodiny... :-( Pak samozřejmě na vypovězení nárok nemáte.
A ptát se člověka, který Vám volá, kde na Vás vzal kontakt - to je opravdu naprosto zbytečné! Většinou to neví on ani jeho přímý nadřízený. Mají jen program v PC na automatické vytáčení hovorů a databázi - kdo a jak plní data do databáze je běžným zaměstnancům neznámé.
Je to stejné jako ptát se prodavačky z které plantáže pocházejí babány, které Vám právě prodala a jestli na ní náhodou neotročí děti... Prodavačka ta jenom ví, že "banány jsou ze skladu" a objevují se tam nějak tak samy. Vedoucí prodejny Vám maximálně může říct, že jim je dodává firma První Banánová s.r.o. a když se obrátíte na ni, tak Vám maximálně sdělí, že je to jejich "obchodní tajemství" :-DDD
Stejně "záhadně" se berou i kontakty v call centrech...
--
Mimochodem změna operátora opravdu nepomůže, protože měl jsem Vodafon a volali mi, měl jsem O2 a volali mi, měl jsem T-Mobile a volali mi a dokonce volali známému, který má Ufona.
Kdyby tady bylo operátorů komrdesát, možná by se dalo někam odcházet a vyhrožovat - ale jsou jenom tři a v podstatě cenově i podmínkami jsou velice srovnatelní - liší se v detailech :-(((