T-Mobile se aspoň podle mých zkušeností rozhodl kašlat na své stávající zákazníky.
Pouze k nově aktivovanému tarifu data unlimited dává volné minuty, byť na rozdíl od Eurotelu jen do své sítě, ovšem jestli už tarif data unlimited máte, tak nedostanete nic. Pokud jste upsán a chcete z tarifu data unlimited přejít na klasický "hovorový" musíte zaplatit u T-mobile 1000,- Kč, asi pokutu za to, že zřejmě chcete přejít na CDMA. Přidám-li k tomu restriktivní opatření v bonus programu, nepřevádění volných minut do dalšího měsíce, možnost využití zvýhodnění Víend+ až po vyčerpání volných (=drahých) minut, tak se mi T-Mobile jeví čím dal míň sympaticky a friendly ke svým stávajícím zákazníkům a vážně uvažuji s těmi několika málo simkami až nám uplyne úvazek přejít jinam. A to že chce na EDGE nasadit cenu stejnou jaká je na CDMA, které má podstatně vyšší rychlost (aspoň v Praze v místech, kde jsem EDGE i CDMA zkoušel), a omezit rychlost u "klasického" GPRS je dle mého také poněkud neakceptovatelné.
Chci jen potvrdit, že T-mobile od doby, kdy jej převzala firma T-mobile se chová k zákazníkům velmi macežsky. Navíc k tomu co je v příspěvku uvedeno a což mohu pouze potvrdit, je nutno připočíst to, že pracovníci odborných prodejen firmy přistupují k jakémukoliv problému zákazníka s výsměchem. Místo řešení problému, jsem si vyslechl několikrát tuto větu "Vy máte právo pouze platit, a jinak nás tady neotravujte" a pracovník se dále odmítl o problému bavit. Při stížnosti na reklamačním oddělení jsem byl obviněn z toho, že jsem si vše vymyslel. To celkem jasně vypovídá o tom, že pro tohoto operátora jsou zákazníci nezajímaví, zajímají ho pouze peníze, které z něj vyždímá, bez ohledu na kvalitu poskytnutých služeb.Protože mám mnoho let stejné číslo, s napětím čekám na realizaci přenositelnosti čísel mezi operátory.
A proč tedy má t-mobile nejvíce tarifních zákazníků a jedny z největších přírůstků zákazníků(dlouhodobě).To nějak nekoresponduje, nehledě na to, že přejít můžeš akorát k Oskarovi, u ET se nedoplatíš.I když kdo ví, třeba to nebudeš řešit.Jinak problémy jsou všude, např. bordel ve výpisech u ET jsou neskutečný a na Oskara by se taky něco našlo.Pokud se zamyslíme nad tím , kolik budou chtít kč za EDGE, je jasné, že za menší peníze se jim služba nevyplatí provozovat.ET úmyslně CDMA drží dole, aby TMO mělo problém s cenovou nabídkou EDGE.Samozřejmě ve spolupráci s TELECOMEM.Tomuto uskupení se nedá plnohodnotně konkurovat, to je snad každému jasné.(ADSL+CDMA)Nakonec je přeci jasné, že EDGE je služba zásadně odlišná a nemá s vysokorychlostním internetem co dělat, natož mu konkurovat.Na EDGE bude velice dobré to , že díky GSM je super pokrytí a to tu jde.Je potřeba se na vše koukat reálně a je jasné, že za malé peníze to nabízet nejde....návratnost by byla v nedohlednu a každej potřebuje podnikat se ziskem.
Nedá se cenově konkurovat, proboha, čtete to po sobě? Co se týká mobilních operátorů si myslím své. Co se týká telekomunikací, většina služeb je velice předražena a zákazníci platí pouze vývoj novinek, protože kdyby se se všema inovacema přestalo, tak provozní náklady klesnou na cca 10% ceny, kterou teď zákazníci platí. A protože se některé novinky neosvědčí a protože se neustále musí přicházet s něčím novým, tak se samozřejmě musí zaplatit i to, co je už předem neefektivní (a neekonomické). A internetové připojení za 1000 měsíčně? Za tu cenu lze dosáhnout vyhrazené rychlosti 300kbit (opakuji vyhrazené), při velké konektivitě samozřejmě další slevy, z 1Mbit vyhrazené se dá udělat cca 20-30 64kbit vyhrazené, do 1Mbit sdílené. A jak počítám, z celkové ceny za EDGE se ztrácí cca 80-90% za přenos této kapacity k zákazníkovi. Něco se zaplatit musí, to uznávám, ale proč je ta dodavatelská služba tak drahá?
/Goro
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).