Miluju kokoty jako ses ty, ktery vubec netusej, na co vsechno ma zakaznik narok, a jeste povazujou svoje zivitele za vopruzy. Nomalni totiz je, ze prodejce na webu nekeca o tom, co prodava, a veci funguji, tak jak maji, a kdyz pise, ze je neco skladem, tak do dostanu druhej den do schranky.
A protoze kkti jako ty sou jen zvanilove, tak se pak vymlouvaj, ze to prece ne oni, ze to dodavatel ... coz absolutne nikoho nezajima. A pak chodej brecet presne jako ty tady, ze si lidi nevyzvedavaj zasilky ... proc by meli, kdyz jim milej zlatej podvodnik zbozi "skladem" dorucuje za tejden.
Pochlub se svym shopem at si ho muzu dat na blacklist nejen svuj, ale minimalne stovky lidi.
Plný souhlas, je určitá část zákazníků, kterým se prostě nezavděčíte nikdy, nakonec odborník na všechno pan "x" nám to tady ukázkově předvedl. Plná huba práv i když kecá hlouposti, vyhrožuje soudama a dává příklady z us, které zná tak možná z vyprávění. Těchto vychcánků není naštěstí až tolik (resp. asi víc jich bude u produktů typu elektroniky apod. než jinde) a je úplně nejlepší se s nimi vůbec nebavit a na jejich kecy že teda potáhnou nakoupit jinam jim to s radostí schválím.
Jedna věc je, když se člověk opravdu splete v nákupu tak že občas využije vrácení zboží do 14 dní, nic proti tomu, druhá sorta lidí co z toho dělá půjčovnu je něco jako pan "x" - takové je nejlepší si po opakované objednávce a vrácení či dalších problémech dát prostě na soukromý blacklist a ani jim nic neposlat a je klid. Jinak sám nakupuju na internetu skoro vše co jde a za 15 let nebo kolik jsem zboží v rámci 14 denního vrácení vracel asi 2x nebo 3x. Takže nechápu ty lamy, co vrací polovinu výrobků, tam bude problém asi u nich, že...
Zákazník náš pán, ovšem v rámci normálních vztahů.
Cece .. co to melete za placy ... zakony proste nejaky sou a neexistuje zadnej duvod je nevyuzivat. Taky bych po vas jeste moh chtit zaplatit naklady spojeny s reklamaci - naprosto v souladu se zakonem, trebas zapujcku nahradniho zbozi po dobu reklamace. Nelibi? Tak tahnete jinam, nikdo nikoho nenuti podnikat tady. V US zazaluje firmu jedinej nespokojenec a vpohode vysoudi desitky milionu dolaru. Proto tam nemaji zakony jako tady ... protoze tam je kazda firma podelana strachy z toho, aby ji nekdo nezaloval. Proto tam funguji veci, o kterych si tu muze nechat clovek jen zdat. Neni zadny problem zbozi vratit - i kdyz na to neni zadnej narok, neni zadnej problem zbozi reklamovat - nikdo se nedohaduje o duvodech reklamace, protoze je pro ne jednoduse levnejsi zakaznikovi vyhovet. Kdyby v US udelala banka neco takoveho http://brno.idnes.cz/prevody-haleru-hodonin-0vc-/brno-zpravy.aspx?c=A131206_132535_brno-zpravy_ekr tak druhy den uz zadna banka neexistuje a dotycny by dostal miliardove odskodne.
Naprostý souhlas, jen s tou výhradou, že i tak jste "neskutečně levní"! :)))
dneska fakt, co zákazník, tak vám napíše ".. ale já si to přijdu vyvzednou osobně, když jste z prahy - přestože je důrazně uvedeno a napsáno, že zasíláme pouze poštou.. ".. ne, tací lidé nedokážou pochopit, že asi existují rámcové důvody, PROC mají zboží mnohem levnější než u konkurence.. ne, pořád vás budou otravovat, já chci osobní odběr.. protože jsme ve svém oboru sortimentu prakticky jedničkou a monopolem na trhu, tak když je někdo opravdu neskutečně dotěrný - tak věřte tomu, nebo ne - jako prodejce opravdu rád jednou využiji toho, že mám tu "možnost" jednou obrátit pravidlo "náš zákazník, náš pán".. a chápu to v té chvíli nejenom k mému osobnímu zadostiučinění, ale také ke prospěchu "komunity" (e-shop prodejců) k nimž si dnes kupující dovolují neskutečné, ale opravdu neskutečné excesy. jsou hrubí, vulgární, nespolehlivý, využívají klauzule vrácení do 14 dní zdarma. a kdo to má platit? Prodejce? proč jako.. tyhle zmetky ( kupující) je potřeba vymítat a když ta možnost existuje, tak je nutné ji využít. jen tak se kupující naučí, že i oni musí respektovat zákony a pravidla a ne jich amorálně využívat. A že mi tu napíšete xxx komentů, jak se mnou nesouhlasíte atd. je mi totálně šumák.. :DDD Kdokoliv něco takového napíše, očividně v takovém oboru nepodniká, nemá first-hand zkušenosti a je tedy totální lama.. obchod není charita, ale vydělávání peněz.. tak si to zkuste sami a po ruce najděte dostatek odvahy, abyste vyjádřili svůj pravý názor
chápu a rozumím vašeho rozhořčení, ale ono je to opravdu - ať chcete či nechcete, dáno "poptávkou trhu". Německá kniha (v němčině) nemá odbyt jen v DE, ale také v Rakousku, Švýcarsku, Lucembursku, Lichtenšjensku a spotově i v jiných zemích. tak jako tak, "ten trh" má cca 100 milionů potenciálních klientů.. a pokud tedy vydáte kninu v nákladu 100.000 ks, tak automaticky čekáte, to se bez problémů prodá.. a tak kalkujete i své prodejní ceny, náklady na marketing, nemluvě o tom, že vytisknout 100.000 ks je levnější na 1ks než vytisknout pouze 10.000 ks.. no a co má za možnost nakladatel v CR? Vždyt i sám "viewegh" (nesnáším ho, připadá mi jen neskutečně opěvovaný) je rád, když prodá 50.000 ks jedné knihy!! Jednoho vydání!! Co pak čekáte za slevy?? Navíc knihy prodražuje v CR i výše DPH, která je vyšší než v jiných státech, a když si to spočtete.. kolem a dokola. tak když knihkupec dá zdarma dopravu po DE za řádově 3 EUR, tak to odpovídá "výrobním+kupním" nákladům na knihu, jaké jsou i v ČR.. opravdu pláčete na špatném hrobě.. nebo se přestěhujte do DE a čtěte jen Deutsch
Cena poštovného dělá svoje, ale všechno jde ruku na rukou s cenou. Pokud bude prostor tam to poštovné dát zdarma, bude tam. Ale když si vemu třeba u našeho obchodu. Jenom samotná dobírka nás stojí cca 28 Kč. Balíček skoro cca 68 Kč s DPH, tak jak to máme posílat zadarmo? A to tam nejsou žádné dodatečné náklady. Vratky, balení, atd.
Musím podotknout, že zadarmo posíláme balíčky, ale až od určité hodnoty.
Dobírka je nejdražší způsob poslání balíčku a přesto vede. To asi nejde tak úplně na ruku s tím, že dopravné je drahé :)
jakozto stredne velky obchod mame u cpost cenu na balik, sluzba "na postu" 18kč většina zbozi je bez nasi krabice, pokud davame zbozi do krabice + vypln, tak je to plus 7 Kč.
tož asi tak, dorucovaci sluzby jsou u eshopu jedna z nejvydelecnejsich sluzeb. Alza nebo Mall na ni musi delat rocne pres 100 mil.
ale je pravda, ze do ceny je nutne zapocitat vratky, nevyzvednutne zbozi, chyby personalu, ...
Jenže to je právě nešvar českých eshopů - prostě automaticky dávají poštovné 100-140 korun (v lepším případě od jisté částky zdarma), ovšem tohle je i na drobnosti, které lze poslat v bublinkaté obálce jako doporučený dopis (i v případě, že zákazník je ochoten platit předem). Že treba 500g cenné psaní při udané ceně 1500 stojí u CPOST jen 45 korun už jaksi neřeší...
Klasický příklad - Raspberry PI by do výše zmíněné kalkulace za 45 korun poštovného s rezervou sedlo, ale jistý obchod, zobrazovaný v Heurece velmi vysoko (jinak celkem slušný), vám nabídne 75 korun DPD (budiž) anebo 90 korun u CPOST (což je jaksi dvojnásobné předražení)...
Protože to tu stovku většinou i stojí? Zvlášť když je to s dobírku? Jinak teda ukaž mi dopravní firmu, která účtuje po ČR dopravu podle toho jestli to jde dvě ulice nebo 200 km, rád ji začnu na objednávky po městě využívat.
Jinak za ten dolar a půl si necháš poslat tak maximálně nějakou miniptákovinu a pokud máš poštovné zdarma, tak zase máš vyšší cenu objednávku a to už i v ČR eshopy pochopily, že to může být pro zákazníka motivační dát dopravu od x Kč zdarma. No a pak sice z USA nebo číny ušetříš na poště, ale zaplatíš to na poplatku České poště za proclení + DPH a zjistíš, že kdybys to objednal v ČR i s poštovným, tak nakonec zaplatíš šul nul stejně. Vyplatí se už jen pár věcí nebo naprosté ptákoviny odněkud z DX, na které není DPH (do 22 Eur).
V Německu, Rakousku a několika dalších evropských zemích je zákonem regulovaná cena na knihy. Cenu knihy stanoví nakladatel, a po určitou dobu od vydání (minimálně 18 měsíců) ji v žádném obchodě nekoupíte levněji (http://de.wikipedia.org/wiki/Buchpreisbindung). Takže se do ceny zpravidla "doprava zdarma" v pohodě vejde.
Mily fon drahoto to je ta pointa to postovne nestoji 100,- ale treba jen 32,- jenze eshopy si tu 100 uctujou.... Napriklad naposled jsem si v e-shopu objednal vcelku male zbozi za 8000,- a postovne bylo 140,- nebo osobni vyzvednuti v ulozence za 49,- dit je to na palici pri te cene, uz nemelo byt naprosto zadne postovne a vrcholem hamiznosti a neferoveho jednani(vuci konkurenci) je pak zpoplatneni osobnich odberu to snad nema ve svete konkurenci. Duvod je jediny byt ve srovnavaci s nejnizsi cenou ikdyz ji tak nizkou nemam...
Já bych to viděl na to, že Amazon protože to je vlastně knihkupectví, tak posílá tolik balíků tohoto typu, že má smlouvu, takovou, že se mu vyplatí to zadotovat, protože poštovný má fakt malý.
Když přijdete na Cpost s tím, že budete posílat měsíčně pul milionu knih (plácám odhadem) tak taky nebudeš platit 68kč ale mnohem méně.
Zcela faktický dotaz: jak to dělá třeba Amazon v Německu/Rakousku, že knihy jsou zdarma vždy, ostatní zboží nad 25EUR?
Opravdu by mě to zajímalo, vždyť něměcká pošta není žádná charita. A poštovné zdarma musí pro Amazon znamenat mnohem víc balíků, ne? Aspoň já bych si objednával to co mne zrovna zaujme, nečekal bych "až se toho sejde víc".
Nebo je to tím, že Amazon nepatří mezi nejlevnější e-shopy, a tak to pokryje z marží? Zatímco v ČR všichni zákazníci jdou po ceně, i kdyby byl rozdíl jen pár korun a tak by takový e-shop neuspěl?
Trend obliby osobních odběrů je v Česku opravdu silný a oproti zbytku světa velmi atypický.... Tak urcite kdyz si necham poslat zbozi z usa platim postovne 1,5 dolaru a to to leti pres pul sveta z Honkongu si objednam zarovku za dolar a postovne neplatim zadne. Tak to je jasne ze oproti zbytku sveta v CR vede osobni odber, kdyz si obchody uctuji za poslani balicku 100,- a to to putuje treba jen o dve ulice dal k zakaznikovy...