Jsou to zloději a domluvení mezi sebou, jen tak na ně. Mobilní síť je levnější než pevná síť, a to co do nákladů na výstavbu tak i co do nákladů na správu a opravy. Mimoto nás zamořuje zářením. Proč jsou tedy mobilní služby dražší?
Že se vůbec ptám.
Na rozdíl od tady toho místního hnojiště je v EU poněkud zdravěji a to asi někomu nevoní a tak tady rozvíjí různé demagogické řeči.
Protoze, kdo potrebuje se tam stejne snadno dostane a spekulant (?) utrel (?). A nevim jak vy, ale ja si ji pamatuji bezproblemu a to ji navstevuji jen zcela vyjimecne.
Regulace spotreby verejnych statku je na miste. A prenosove pasmo neni nafukovaci. Kdyz uz nejake firmy dostaly/koupili si pravo verejne statky vyuzivat, mely by to delat predevsim k prospechu verejnosti.
Navic situace na trhu s mezinarodnimi hovory silne pripominala (a stale jeste pripomina) kartelovou dohodu, byt treba ani nevyrcenou. Neco takoveho je v trznim hospodarstvi neprijatelne.
Ale na kartelu neni nic spatneho. Viz. Pascal Salin: ekonomicka harmonizace, str.133-152. To jen nezapada do modelu dokonale konkurence, na kterem stoji regulace EU.
A debatu o verejnych statcich bych nechal byt. Verejne znamena primarne nici.
Ctyri nohy dobre, dve nohy spatne. Beee. Verejne neexistuje, stat je spatny hospodar, regulace zhorsuje konkurenceschopnost, zakony jsou sikana, zeme je placata.
To jo, ale tady jde o úřední regulaci cen a dokonce stanovování degresívních cen podle tržního podílu, což je něco jako progresívní daň naruby.
Principiálně to opouští pravidlo rovných podmínek na trhu. Je naprosto nemyslitelné, že by to v dlouhodobém měřítku mohlo vést ke zvýšení efektivity podnikání. To je vážně nesmysl.
Konkurenceschopnost Evropy jako celku to musí dlouhodobě nevyhnutelně zhoršit.
A nezapomeňte, že v takovém byrokratickém aparátu, jako je Brusel, mají podobné směrnice tendenci přetrvávat a bobtnat. Jak je jednou máte, bude těžké je zrušit. A když jednou stát začne stanovovat ceny, vždycky časem dojde k tomu, že ceny začnou být stanovovány ve prospěch nejlépe lobujících podniků, takovému pokušení časem úředníci prostě neodolají. Konečným důsledkem je vždy zhoršení konkurence a cenové hladiny.
asi tak: cil je spravny, ale zvolena cesta je otresna. Pokud se neco deje spatne, je treba resit pricinu a ne nasledek. Cenu mela snizit konkurence a je treba zajisit, aby se tak delo a najit pricinu proc se tak nedeje. Ne vse na EU je spatne, ale tohle je podle me slapnuti vedle. Je to nesystemove reseni.