Na Sexy.Impresích jsem dělal na přelomu roku taky jeden experiment. Vyšlo z něj, že pokud člověk na banner (pozn. byl to NEtrikový) neklikne napodruhé, napotřetí, tak už na něj neklikne nikdy.
Pokud si to tedy dám do souvislosti s tímto článkem, vychází mi z toho jako nejlepší tento model:
Každému zobrazím jeden typ klasického banneru max. třikrát. Po vyčerpání variant klasických bannerů zobrazovat už jen ty trikové.
Moc prosim, reknete ze plati - pak by bylo nejlogictejsi ukazat mi dvakrat jeste i kazdy trikovy banner a pak uz mi davat jen bily obdelnik ...
I kdyz, popravde receno, je mi to jedno - mam vypnute obrazky.
Trikové bannery mají význam, jestliže chcete dostat na site neprofilovaného uživatele internetu. V jiných případech je jejich skutečná účinnost podle mne nízká.
Trikové bannery jsou dle mého názoru v přímém rozporu s článkem 3 Všeobecných zásad reklamní praxe Kodexu reklamy RPR, který říká:
3. Reklama nesmí být koncipována tak, aby zneužívala důvěru spotřebitele či využívala nedostatku jeho zkušeností či znalostí, či jeho důvěřivosti.
Obavam se tedy, ze jestli je nejaky rozdil mezi reklamou na Internetu a reklamou v televizi pak nesouvisi s cenou, kterou za reklamu zaplatim.
Jo - a nakonec - i reklama v televizi muze byt interaktivni - jeste nikdy jste na CT 1 nevidel upozorneni, ze na CT 2 prave zacina nejaky porad ? To je take reklama - a jedinym klikem jste se mohl prenest na reklamovane stranky a uzit si je ... (priznavam ale, ze objem interaktivni reklamy v televizi je zanedbatelny).
... chytni pejska a vyhraj. Vase reklama me nadchla - hned prvnim bannerem mi davate najevo, co si o me jako o potencialnim uzivateli myslite.Podobne Interval - trikovymi bannery mi naznacujete, ze Vase stranky jsou pro pitomce, kteri nepoznaji chybovou hlasku Windows od reklamniho banneru. jina moznost - ze smyslem Vaseho serveru a zivota vubec je pocet PV, UIP.
Spokojenost je oboustranna - pro Vas nejsem cilova skupina a ja zase vim, ze na Vasich strankach nic zajimaveho nenajdu.
Clanek byl zajimavy - jako dalsi tema bych doporucoval prozkoumat, zda je ochota nainstalovat si onu pitomost od atlasu nezavisla na ochote klikat na trikove bannery. Pro vas je ale vlastne zajimava prave tahle skupina lidi, takze je to vcelku jedno.
Predne vetsinou browsim pres junkbuster, takze zadne bannery obvykle nevidim. Dalsim duvodem je, ze browsim z Linuxu, a moje okna, scrollbary, tlacitka a dalsi objekty, ktere vidim obvykle na svem desktopu, vypadaji uplne jinak, nez ty na trikovem banneru. Ale myslim, ze az/jestli se ve svete Windows rosiri podpora themes, pak v podobne situaci bude i vetsina jinych uzivatelu. Proste jejich okna budou vypadat jinak, nez v trikovem banneru.
-Yenya
Takze Koncentraky jsou v pohode, protoze zapadaji do Hitlerovy komunikacni a marketingove strategie? To chcete ric, ze komunikacni a marketingova strategie omlouva vse?