1. stazeni banneru obvykle chvilku trva, zejmena pokud stahujete z pomaleho serveru. pokud navic pouzivate netscape, musite obvykle pockat, az se natahne banner(y) a pak mozna uvidite pozadovanou stranku.
2. pokud mate pomalejsi pocitac a dostanete se na stranku s velmi pohyblivym bannerem, jiste se chvejete blahem a blahorecite reklame za to, ze se vase mys zasekava
3. bannery nejsou jenom od toho, aby se vam neco snazily prodat, ale aby sledovaly (pomoci cookies), kam chodite, jake mate zajmy atd. takze pokud navstevujete stranky o autech, cilena reklama vam zobrazuje automobilove bannery
4. bannery jsou stejne jako reklama v televizi, letaky, ktere dostavate do schranky, billboardy, ktere tak krasne ladi s historickym centrem mesta - nakonec si je stejne platite vy, protoze reklama neco stoji, plati ji vyrobce/poskytovatel sluzeb a pak ji promitne do vysledne ceny produktu, ktera je prave drazsi o reklamu
5. reklama je obvykle zamerena na nezkusene uzivatele internetu, ti zkuseni si obvykle nainstaluji junkbuster a podobne, pripadne meni hostfile, aby ad.lupa.cz smerovala na 127.0.0.1 a zasadne na ne neklikaji!!!
Doufam, ze Vam nekdo za ty bannery rozbije hubu, etika nebo zakony jsou na dnesni postmoderni ceske internetove podnikatele slabe.
Vase trikove bannery je neco podobneho jako kdyby v TV si zadavatelc reklamy mohl stanovit, ze reklama bude vysilana na 130 dB a jejim hlavnim akterem bude svetlomet namireny proti divakovi, ktery jej na nekolik minut oslepi a divak pouze uslysi rev - klikni na www.interval.cz apod.
Snem kazdeho cechacka je banner obsahujici graficky prubeh formatovani HDD s countdownem a heslem klikni do 10 vterin jinak Ti zformatuji HDD a po vyprseni casu a nekliknuti ctenarem zacne jeho HDD skutecne formatovat.
Srovnání s televizí je super, naprosto souhlasím. Problém je dle mne v tom, že:
1. zadavatelé si nechají nabulíkovat že CTR je Bůh stvořitel a musí se pro něj udělat všechno. Internetu moc nerozumí, a tak když jim někdo řekne "průměrná CTR v Internetu je 0,3%, já vám udělám kampaň na 3%" považují jej za schopnou agenturu.
2. správci stránek si měří "úspěšnost" počtem UIP příp. PW za den. Co takhle vyházet z logů pro iAudit návštěvy které na serveru nestrávily více jak tři sekundy? Navíc si takhle můžou krásně nahonit kredity do výměnných systémů, protože čím lepší jejich CTR ve srovnání s tím co tam mají, tím více uspoří.
Osobně si myslím že kodex reklamy by se měl používat i na Internetu. A obzvlášť realizátoři by si měli dát pozor na to, aby takové bannery nepřijímali. Tleskám Billboardu, že takové opatření zavedl.
V pripade, ze to zadny cesky system nedela, muzete mi vysvetlit, proc si skoro kazdy banner, ktery se mi zobrazi na strance, ulozi cookie na muj disk?
Kdyz si u vas zadam reklamu na me produkty, rekneme treba vybaveni pro fotoamatery, zaplatim si 10tisic zobrazenych banneru ve vasem reklamnim systemu. A ted mi laskave prozradte, komu se vetsinou bude takova reklama zobrazovat, aby to pro mne nebyly vyhozene penize? Bude to uplne kazdemu nebo zejmena tem, kteri navstevuji weby o fotografovani (tudiz lze u nich predpokladat zajem o fotografii)?
Pokud mi odpovite, ze kazdemu, ja vam odvetim, ze to neni profesionalni, protoze jste me podvedli a obrali o penize v naprosto necilene a tudiz neucinne reklame a nechapu, jakto, ze vas business model jeste nezkrachoval. Respektive nechapu, ze to vasim zakaznikum nevadi.
Necilene reklamni kampane, kdy se do omrzeni opakuje, ze tenhle praci prasek na prani je nejlepsi se mozna hodi do televize Nova, tam se profil divaku blizi profilu populace. Na internetu se vetsinou (ac to tak casto nevypada) vyskytuji vzdelani lide, kteri se obvykle napali jenom jednou a prave tolikrat kliknou na vas podvodny, zavadejici trikovy banner naprosto od veci. Je to stejne, jako kdyz vas jehovisti zvou na "setkani se zajimavymi lidmi". Taky tam obvykle jdete jenom jednou, pak uz v zivote ne!
Netvrdil jsem, ze to zadny cesky system nedela - technicky to mozne je, je to proste s jistotou nevim, prave proto by me zajimalo, zda mate nejake konkretni informace.
To cookie muze mit spoustu jinych vyuziti - BB a Linx podle nej poznaji, kam vas maji presmerovat (schvalne si je zkuste vypnout a pak kliknete na jejich banner), napr. MIA nabizi omezeni poctu zobrazeni jednoho banneru jednomu uzivateli...
Reklama lze zacilit i jinak, nez podle toho, kam uzivatel nejcasteji chodi - ostatne prave s tim jsou ve svete rozporne zkusenosti. Nikdo (servery, rekl. site) nenabizi vice, nez muze splnit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).