Trikové bannery mají význam, jestliže chcete dostat na site neprofilovaného uživatele internetu. V jiných případech je jejich skutečná účinnost podle mne nízká.
Trikové bannery jsou dle mého názoru v přímém rozporu s článkem 3 Všeobecných zásad reklamní praxe Kodexu reklamy RPR, který říká:
3. Reklama nesmí být koncipována tak, aby zneužívala důvěru spotřebitele či využívala nedostatku jeho zkušeností či znalostí, či jeho důvěřivosti.
Obavam se tedy, ze jestli je nejaky rozdil mezi reklamou na Internetu a reklamou v televizi pak nesouvisi s cenou, kterou za reklamu zaplatim.
Jo - a nakonec - i reklama v televizi muze byt interaktivni - jeste nikdy jste na CT 1 nevidel upozorneni, ze na CT 2 prave zacina nejaky porad ? To je take reklama - a jedinym klikem jste se mohl prenest na reklamovane stranky a uzit si je ... (priznavam ale, ze objem interaktivni reklamy v televizi je zanedbatelny).