Ocekaval bych investigativnejsi pristup, napr. kdyz z MSN byl odejit sef vyvoje fulltextu, tak asi nemaji na to, porazit kvalitou google, natoz yahoo. Naopak, tenhle clanek v klidu opakuje marketingovou masaz, ze do roka to maji. Rekl bych, ze docela tezko, protoze i jinak jim (podle mych informaci) chybi lidi.
Super, pokud se vam podari vypatrat nejake interni informace z ustredi Microsoftu, Lupa vam jiste da prostor je zverejnit. Ja zadne takove informace nemam ani nevim, jak se k nim dostat, tedy nemohu slouzit...
Ne, to je jako kdyz Google zverejni jak funguje jejich robot, jak si hraji jejich velke a male barely, jak maji udelany distribuovany filesystem s neefektivnim delete (to take muze byt duvod proc davaji 1GB v gmail), jak funguji landmarky a dalsi a dalsi veci. Tohle vsechno jsou PR clanky a informace?
Mate ale pravdu, cechacku co za vsim vidi spiknuti tajnych sluzeb a PR agentur je hodne. Neni ale lepsi se na ne neohlizet a publikovat skutecne zajimave informace? Nekolik takovych clanku od p. Illicha jsem tu cetl, takze by je urcite umel napsat.
Clanek je dobry ale zajimalo by me jak Illich prisel na to, ze Google vydelava cim dal vic.
Je to private company napumpovana VC a kolik vydelavaji a jaky maji obrat to vi jen oni sami. A pokud neco zverejni pak si mohou zverejnit co chteji, protoze jako private nemuseji reportovat nic oficialniho.
Muze teny pan Illich rict jaky je obrat a zisk Googlu?
Ze vydelavaji cim dal vic mohu rict zkombinovanim dvou informaci:
- uz nekdy minuly rok rekli, ze vetsina z jejich prijmu jde z reklamy, a ne z licencovani technologie jako predtim
- reklam na googlu pribyva a zveda se jejich prumerne CPC
Chcete se vsadit, ze vydelava vic? Reknete si, o co chcete. Mne to prijde tak ocividne, ze neverim, ze by si nekdo myslel opak.
Pocty reklam v AdWords muzete sledovat na vlastni oci, stejne tak si muzete (s uctem na AdWords) odhadnout prumerne CTR. Cisla o narustu klientu v AdWords jsou take cas od casu zverejnena (je jich pres 100000).