Vlákno názorů k článku Učitele si žák může vychutnat i jinak, než připínáčkem na židli od anonym - Strkat bramboru do výfuku je chování hodné zmetků,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 5. 2012 5:33

    bez přezdívky

    Strkat bramboru do výfuku je chování hodné zmetků, kteří by ji taky zasloužili zastrčit, každý do svého výfuku. Asi jste si to zkoušení zasloužili.

  • 13. 5. 2012 19:44

    JKL (neregistrovaný)

    Jediné, čeho je důvod být se "přes Internet" je předvolání od soudu, od policie nebo podobného orgánu. To ovšem, pokud se nedopouštíte ničeho nekalého a nepohybujete se kolem zločinců většinou nehrozí...

    Nějaké plané kydy na Facebooku, které nemají žádnou právní moc ani nemá cenu řešit. Divím se, jak se z toho někdo může "hroutit". Kdybych se měl hroutit pokaždé, když mi někdo přes Internet vyhrožuje podřezáním, rozsekáním, zastřelením, upálením atd. nebo o mně rozšiřuje pomluvy, tak jsem nejspíš nonstop zhroucený.

    Takové kydy stejně nemají žádnou váhu, protože mají jen takovou, jakou má jejich původce a je-li to nějaký "anonym na facebooku", pak je to dost málo.

    Co se týče chování dětí v hodině, tak nechápu, že se s tím učitelé tak mažou. Za nás měl největší autoritu jeden vyučijící, který kromě toho vedl ještě výrobní a obchodní společnost s kuchyněmi. Když někdo dělal bugr, tak:
    Šel k tabuli a byl prozkoušenej takovým způsobem, že pán Bůh by to dal za 3, sám učitel za 4 a jinak to vždycky bylo 5 (no opravdu hodně dobrým studentům se občas podařila 4).
    Pak přišlo nařadu známkování zápisů, přičemž nikdo nic nediktoval jak teď - učitel prostě mluvil a co si kdo napsal, to si kdo napsal, takže každému prostě občas chyběl nějaký "nedůležitý" vzoreček nebo nákres, takže to taky bylo spíš 5.
    Následně byl hříšník vyloučen z výuky a další hodinu byl stejným způsobem proklepnut na to, co se probíralo a na zápis, takže další 5 a 5.

    No a když takhle vydíte, jak frajer s průměrem 1,0 je sestřelen na 4,5, které potom na konci pololetí "stáhne, když se snaží na 4,0" a normálně to natvrdo dostane... Tak v hodinách byl klid, že tam bylo doslova slyšet tikání hodinek :-)

    A nejlepší gól byl když přímo do třídy vtrhl naštvaný rodič jednoho takového "frajírka" a řval po učiteli: "Víte, kdo já jsem, víte kolik mám peněz...!!", učitel ho přerušil a říká mu: "No to je dobře, že máte hodně peněz, protože s těmi znalostmi, přístupem a morálkou Váš Vašek bude kopat tak leda kanály, takže je dobře, že si ho budete moci dovolit celý jeho život živit. Takže chápu, že on vzdělání nepotřebuje, jsou tu ale ostatní, kteří ho potřebují, takže se budu věnovat teď jim. Naschledanou."

    A nejdrsnější na tom je, že "Vaška" jsem v dospělosti potkal na městě ve vestě "Technické služby" jak opravdu vysypává koše s odpadky... Nejspíš ani jeho bohatého tatínka nebavilo fracka oprašovat a živit donekonečna :-) Tenhle učitel měl prostě vždycky pravdu :-D

  • 14. 5. 2012 12:26

    Zen (neregistrovaný)

    ad FB: Patrne nemate vlastni zkusenost.
    ad ten ucite: Dnes by nejspis dopadl rychle a tvrde. A nejspis s trestnim rizenim - jednak sikana, druhak omezovani pristupu ke vzdelani (za to vylucovani z vyuky - to se totiz ze zakona nesmi, pokud s tim rodice nesouhlasi)

  • 15. 5. 2012 1:53

    Xenon (neregistrovaný)

    Taky jsme měli jednoho takovýho hrozně chytrýho učitele, kterej si myslel, že nás dokáže buzerovat tím extra těžkým zkoušením. Protože to už není zkoušení, ale opravdu buzerace, aby žákovi mohl udělit basu, protože se mu chce pomstít.
    OK, zkusil to jednou, dvakrát, pak našel ve výfuku auta hluboko zaraženou syrovou bramboru. No zkuste si to vytáhnout, nejde to :)
    Pak ho stačilo někde potkat a pokecat - tak co pane učiteli, slyšel jsem, že máte nějaký problémy s autem a prý je to drahý ten servis...
    Došlo mu to velice rychle, že tudy cesta nevede. Známky z buzeračních zkoušení sám dobrovolně anuloval a od té doby už mu neznámí pachatelé auto neničí :)

  • 15. 5. 2012 9:13

    x (neregistrovaný)

    Ono je zkouseni a zkouseni, ze. Pokud nekdo dela bordel a je normalne prezkousen - OK. Pokud je nekdo zkousen z neceho, co se nikdy nebralo, pak je zkousejici zralej na vyhazov na minutu.

  • 16. 5. 2012 23:31

    Xenon (neregistrovaný)

    Ještě bych dodal, že letos je tomu už 23 let, co bylo toto řešení v naší třídě použito. Není to tedy nic aktuálního, nicméně použít se to dá stále, fungovat to určitě bude i dnes.
    Jojo, už o generaci zpět byli studenti pěkné svině, ale učitelé taky :)

  • 17. 5. 2012 6:07

    bez přezdívky

    Když je přestanete navádět, tak na to třeba ani nepřijdou:-D.
    Já jen měl pocit, že bramborové řešení obhajujete. Ve své podstatě se ale jedná o podlost, jejíž důsledek nedokáže student ani moc domyslet.
    Jednomu kolegovi kdysi studenti přenesli auto za roh:-)... já jsem bez škrábance a naopak musím říct, že už mi několikrát kluci pomohli.;) Ale je to tak, jak píšete, pakáž je na obou stranách.

  • 17. 5. 2012 17:24

    Xenon (neregistrovaný)

    Ne, já to řešení neobhajuji. Pouze jsem ho zmínil jako letitou prověřenou možnost, jak udělat špatnému učiteli ze života peklo. K tématu článku se to perfektně hodí.
    Buďte rád, že jste bez škrábanců a kluci vám pomáhají. Znamená to jediné - jste oblíben. Jinak by se na vás vykašlali a jen by se nad vašimi problémy pobavili.

  • 17. 5. 2012 17:58

    bez přezdívky

    V tom případě se omlouvám. Měl jsem pocit, že bramboru ve výfuku vnímáte jako ideální řešení. Jsem rád, že jsme si nakonec porozuměli;).

  • 15. 5. 2012 9:23

    bez přezdívky

    To ano, to se nedělá. Nevím, neznám konkrétní situaci. Učím sedm sedm let, měl jsem spoustu tříd a vždy jsem viděl (u sebe i kolegů), že prostředí ve třídě je odrazem obou stran. Možná mohl být učitel prevít, ale pravděpodobně byl "motivován" studenty. Nevím, neumím posoudit neznámou situaci, ale strkání brambor do výfuku a pak silácké upozornění (čti vydírání) chápu jako naprosto otřesné chování, kterým by se člověk neměl chlubit, nýbrž se za něj stydět a nikdy se ho nedopustit znovu.
    Na druhou stranu jsem zažil kolegyně (2), které se občas nechovaly zrovna ukázkově a svým neoblíbeným žákům dávaly lecos pocítit.

  • 16. 5. 2012 23:23

    Xenon (neregistrovaný)

    Ano pane učiteli, vím, že se to nedělá. Taky jsem to nedělal já, neměl jsem to zapotřebí, po mně se ten kantor nevozil, neměl důvod. U jiných důvod měl, ale prostě to přehnal. Defakto každý kantor řeší zlobílky zkoušením a myslím, že je to i v pořádku. Nesmí se to ale přehánět. Když to přeženete, můžete čekat adekvátní reakci. Ten student se nemá jak jinak bránit a toto ekonomické řešení je velice účinné.
    Přesto se u nás na škole využilo co vím pouze u toho jediného učitele, přestože ostatní taky zkoušeli. Jenže to nepřeháněli, takže nebylo potřeba nic řešit.
    Pozor pane učiteli, pokud takto zkoušíte též - nikdy nevíte, kdo z vašich žáků čte tuto diskuzi a právě dostal nápad, jak vám poškádlit peněženku :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).