Vlákno názorů k článku Ukradli vám zahraniční doménu? Nejste sami od PaJaSoft - No prave ze to nepovazuji za normalni a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2005 8:15

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    No prave ze to nepovazuji za normalni a standardni, bohuzel takoveto vymluvy jsou bezne a na denim poradku... - co asi slysi zakaznik AO, kdyz nejede ADSL, my nic my muzikanti, to CTc musite se obratit tam. Podotykam, ze to obcas je i v pripade, kdy zakaznik nema s CTc smluvni vztah... - a podobnych prikladu znate sam jiste vice...

    PS: To partnerstvi jste nepsal mne a ja si to nevztahnul, pouze jsem komentoval svoji pozici...'-)

  • 2. 6. 2005 21:02

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    ad 2? no dovolte? takze kdyz si objednam dun a krovy nekdo zvora tak jen rekne, sorry krovy delalo tesarstvi Kratky - vyridte si to tam?

    ja nenapsal ze nejste partner do diskuze, byla to reakce na to ze rikate ze nevim o cem mluvim - opak je pravdou jak obecne tak konkretne v tomto pripade.
  • 2. 6. 2005 15:04

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    ad 2 - to jsem nepochopil, jakou to ma relevanci smerem k zakaznikovi? Ujmu (PSA) necht si resi PES se svym dodavatelem a necht se PES zodpovida za sve ciny zakaznikovi... - to jsme zase v Kocourkove...:-(

    PS: Ani ja nejsem rovnoceny partner do diskuse, ale nekolik pruseru i na mezinarodni urovni jsem uz (bohuzel) resit musel... zatim (tuk tuk) uspesne, i kdyz za neschopneho idiota a vola jsem byl ja, protoze to z pohledu zakaznika "dlouho" trvalo, tezko zakaznik prizna, ze je trubka sam a ma ve svem majetku bordel...

  • 1. 6. 2005 20:18

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    no mimo misu jste vy

    1. v teto diskuzi je mene lidi kteri o cause vedi podrobne vice. takze to ze vy vyte o komunikaci mezi vsemi zucastnenymi kulovy ja mam informace z prvni ruky.

    2. ano mate pravdu, pes mel byt zalovan o nahradu skody. Bohuzel se z toho vykroutil TAK ze to hodil na dodavatele.

    3. nikdo nikoho neodmitnul. NIKDO neobjednal. webhoster protoze ma v domenach bordel, zakaznik protoze spolehal na sveho webhostera.

    4. to si nerozporujete na vine je jednoznacne webhoster, zalobu na nej. clanek vyzniva jinak. zaver je ze webhoster vymenil dodavatele jako by ten byl na vine.

    5. nevim jestli je to nahoda ale dnes volala dama ohledne .com domeny, co ji posilaji od FORPSI k Media4web aby ji byla domena obnovena z REDEMPTION. Nevim jestli je to provokace ze strany FORPSI nicmene je to tak - poslala to pisemne a volala a domena je skutecne v REDEMPTION. Takoveto veci se deji Xkrat do tydne (konkretne FORPSI).


    timto jsem s vami skoncil diskuzi. jestli se starate o provoz registratora co obsluhuje 50.000+ domen jako ja (technicky), drzite licenci na .CZ na .COM, .ORG, .NET, .BIZ, .INFO,.NAME ... a zaroven na .SK domeny muzeme se bavit na urovni. zatim vase prispevky postradaji smysl - zvlast kdyz neuvadite svoji skutecnou identitu. Pokud ne nema to cenu, neznam vasi indentitu a protoze tyto problemy den co den neresite a neni to vase prace, nejste pro me rovnoceny souper do diskuze.

  • 1. 6. 2005 20:11

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    jiste

    v.o.s -> Forpsi PO-PO
    v.o.s -> Secunet PO-PO
    Forpsi -> Secunet PO-PO


    zakaznik drzi v ruce osobu na podnikatele je to tedy vztah PO-PO, Forpsi platilo ROK jako PO-PO.


    vidite ten rozdil?
  • 1. 6. 2005 14:05

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ale kulovy, co treba okolnosi vyssi moci? Taky Vas nezajima, ze krome budky VASEHO dodavatele a Vas jsou vsichni pod vodou? Ono totiz neni nahoda, ze vyjimecne situace maji kategorizaci a jejich vyhlasovani nese spolu i pravni dusledky na jinak obvykle vztahy...
  • 1. 6. 2005 13:52

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Vsak to odmitnuti lze relevantne, nezpochybnitelne a dle litery zakona udelat vicero zpusobem...:-r
  • 1. 6. 2005 13:51

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Jako fyzicka osoba nepodnikatel se nemusim zbavovat vyhod, ktere ObcanZ pro mne prinasi a to i ve vztahu k domenam...
  • 1. 6. 2005 10:25

    pankreas (neregistrovaný)
    Protoze v MAKRU jde o smluvni vztah podle obch. zak., stejne jako u domen, narozdil od beznych prodejen a hospod.
  • 1. 6. 2005 9:26

    J (neregistrovaný)
    Nerad to pisu, ale jste evidentne absolutne mimo. On si to zaplatil na 2roky => ten komu bylo zaplaceno nezajistil to za co mu bylo zaplaceno => zaloba + vymahani skod.

    Asi zijete na mesici kdyz tohle nechapete.

    Dalsi viz predchozi, ze zakona NESMITE odmitnou poskytnou sluzbu na zaklade toho, "ze se vam zakaznik nelibi". Vsak vy to pochopite, az tu zalobu nekdo poda na vas.

    Domena je "zbozi" jako kazde jine. Kdyz kupuju rohlik, je mi ukradeno zda jej prodejce vyrobci zaplatil. Kdyz budou nekde poskytovat na rohlilky predplatne, tak je mi sumak jak prodejce zajisti, ze dostanu kazdy den sve rohliky, je mi jedno ze jeho dodavatel na nej prdi, je neshopny, ... ja mam smlouvu s prodejcem => on je tim, kdo je povinen zaplacenou sluzbu zajistit.

  • 1. 6. 2005 6:43

    cc (neregistrovaný)
    No pokud se nepletu, tak podle zákona nesmíte zákazníka odmítnout obsloužit.
  • 31. 5. 2005 22:05

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    Ne rikam ze kdyz si nekdo neco LONI objednal zaplatil dostal to a pristi rok si to NEOBJEDNAL nezaplatil tak si muze stezovat leda na nadrazi.
    Mam z Vasi reakce pocit ze Vam je podstata problemu ukradena - hlavne si moci rypnout a pohadat se. Kdyby si zakaznik domenu objednal a zaplatil a Secunet ji zrusil tak uz se ten snazi vykroutit mimosoudnim vyrovnanim protoze soudni by asi v takoveto situaci bylo podstatne drazsi. toliko vse.

    To ze lupa.cz z niceho nic zase otvira kauzu ve ktere nakonec ostrouhal zakaznik mi prijde dost nestastne. takoveto pripady posloucham ve vztahu p forpsi 10 denne, stejna tak jak tu a tam pes posle zakaznika jinam vyridit technicke zmeny a pak si jen domenu stahne zpet.


  • 31. 5. 2005 19:18

    kix (neregistrovaný)
    nerozumím, jak můžete vůbec podnikat :((((
    Vy tady jinými slovy říkáte, že když si někdo něco objedná, zaplatí, tak na to nemá nárok?
  • 31. 5. 2005 18:23

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    treba proto, ze porusil zakon. to je jak MAKRO/METRO. Kdo vam zaruci ze vas pusti dovnitr? nikdo bud prisoupite na podminky retezce ->tj nemate moznost je ovlivnit.

    Diskuze se velmi zvrhava a smesovat neposkytnuti sluzby s rasovou nesnasenlivosti je dost ubohe. To poslapal ustavou garantovana liska prava protoze je odmitl na zaklade rasovych predsudku. U domeny to ovsem neplati -> uz proto ze registrator netusi kdo je zakaznik pro registratora byl v kauze z clanku zakaznik jeho partner - ne primo drzitel domeny.

    A mezi nami, pravo neposkytnout nekomu sluzbu je ciste v rukou majitele - je to jeho majetek muze rozhodovat kdo tam smi a kdo ne. Osobne nejsem zadny rasista a delim lidi na slusne a poctive a na ten zbytek.
  • 31. 5. 2005 17:09

    JIBorg (neregistrovaný)
    Jednoduse. Protoze nedokazal, ze je vyhodil protoze tady Fero se uz 8* za minuly mesic popral, ale oni mu to povesili jako ze je vykazal protoze jsou cikani.

    O presumpci neviny se holt v takovych pripadech soudci moc nestaraji...
  • 31. 5. 2005 16:53

    AAA (neregistrovaný)
    Když na poskytnutí služby není právní nárok, jak je možný, že odsouděj hostinskýho, kterej usoudil, že tyto cikány za hosty nechce a odmítl je obsloužit?
  • 31. 5. 2005 15:18

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ono forpsi je obcas schopno vyfasovat prachy i bez toho, ze by vubec nejake sluzby i po urgencich dodalo... nekolik nestastnych zakazniku podobneho kalibru jsem uz za svuj zivot resil.
  • 31. 5. 2005 12:29

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    Urcite plkam, byt Vami neztrapnuji se v diskuzi a prectu si:

    - a to ze neni na sluzbu pravni narok je celkem normalni vec, prumerne inteligentni clovek pochopi ze je jen na vuli registratora umozni-li nebo ne poskytnuti nejake sluzby. ted jsem byl na dovolene kde si nekdo chtel pujcit lod, vztekal se prskal maval zlatou kartou - bylo mu to prd platny. provozovatel NEMEL zajem (asi tusil nejakou alkoholparty) a postizeny si mohl jit stezovat akorat tak na 5te nastupiste (jeste jeste v Brne je). Stejne tak kazda suvereni firma rozhodne, poskytne-li nebo neposkytne sluzbu. Vzhledem k tomu ze trh neni regulovan (nikdo nema dominantni postaveni). takze kdyz mate moznost volby vyberte si jineho registratora/webhostera. je detinske si myslet ze si sluzbu vymrcite, bezne tak ukoncujeme problemove zakazniky. dobehne jim obdobi na ktere maji zaplaceno a sluzba PROSTE nejde prodlouzit a muzou se vztekat sebevice ...

    - clanek, vase konstrukce ze zaplatite registratorovi je uplne mimo FORPSI neni a NEBUDE primy registrator .DE domen. Stejne tak neni registrator .COM takze to asi neni poprve ani naposledy co se jim to u domeny stane. Takze se vrate na zem zakaznik neplatil registratorovi tj. registrator je z obliga.

    - me prispevky, pocitejte do desiti a pak pochopite ze Vas to sakra zajima, co je nejakemu subdodavateli do toho ze jeho zakaznik (tj v tomto pripade webhoster) se nedokaze o prava pro sveho zakaznika popsat. jak uz vise, proto neni zaloba - protoze drzitel zalovat secunet nemuze (nemaji spolu zadny smluvni vztah), webhostera by mohl protoze by mohl prorazit nevyhodne podminky mezi jim a webhosterem a dokladat to tim ze zaplatil 2 roky provozu a webhoster secunet zalovat nebude protoze ma maslo na hlave a predevsim dobre VOP ci podminky provozu ktere dostatecne

    - pravidla registrace nekterych domen
    www.nic.cz/pravidla/


    - pravidla pro .de, zbytek je na registratorech
    http://www.denic.de/en/bedingungen.html


  • 31. 5. 2005 9:47

    J (neregistrovaný)
    Rek bych, ze plkate pekne voloviny.
    Pokud nekomu za neco zaplatim, tak tim s nim uzavru smlouvu. Pokud vam ci komukoli jinemu zaplatim za registraci (pripadne provoz) domeny, a ta domena prestane fungovat, nezajima mne kdo nebo co to zpusobilo, zajima mne, ze VY jste porusil smlouvu => Vy ponesete plnou financni zodpovednost a kazdej soud rozhodne v muj prospech.
    Jako zakaznik mam smlouvu s registratorem a vubec me nemusi zajimat, kolik prostredniku pouzije on. Taky me vubec nemusi zajimat, zda ten, s kym mam smlouvu plati svemu dodavateli trebas za kazdy den, za mesic, za rok ... . Ja zaplatil registratorovi a on je pro mne partnerem, on je tim, kdo nese planou zodpovednost za zajisteni sluzby.
    Takze v danem pripade bych podal vesele zalobu na registratora a on at si pak zaluje koho chce, me nezajima kdo zavinil skodu. Z meho pohledu muj registrator.

    BTW: A o tech penezich radsi pomlcte, domeny by meli byt naprosto zadarma, protoze naklady na jejich provoz jsou smesne. Registratori by se asi tolik nehrnuli, kdyby na tom prodelavali.
  • 31. 5. 2005 0:44

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    je to jednuduche. nikdo nemuze nutit dodavatele sluzby, aby danou sluzbu poskytl. tj. pokud nekdo prijde o kritickou domenu protoze si ji nehlida, je to s prominutim jelito. vsechny core domeny prodluzujeme hromadne v jeden termin a nejlepe o 2 roky tj kdyz to udelam kazdy rok, je pravdepodobnost ze o ni prijdu miziva - take zalezi na registru.
    Pokud nekdo ceka ze se v 35.000 domenach s nulovou marzi o jeho .DE bude nekdo aktivne starat -> dobre mu tak. Ze se nechal uchlacholit a zaplatil dva roky a rok nevedel, ze je domena registrovana jen na rok, neni mu pomoci.
    To je take duvod, proc nepodal (co vim) zakaznik ani FORPSI zalobu o nahradu skody na Secunet, pravdepodobne proto ze at uz Secunet (CR) a hlavne Secunet AG by si je pekne smlsli, vzhledem k pravidlum co platili v dobe objednani. Pro Secunet je predpokladam partnerem ten kdo domenu objednal nikoliv drzitel, takze neni co resit.
    Stran toho ze si rada (tj nejenom secunet) firem davala do kontaktni osoby cizi jmeno - tak je to proto ze v te dobe musel byt admin-c DE opravnen. To ze ted to neni potreba je vec druhotna, za udaje v registru odpovida zakaznik. Denno denne vsichni registratori v CR resi problem jak dostat do aktualniho stavu .CZ registr, kde ma snad 50% neaktaualni udaje u sebe - pak zalezi na webhosterovi nakolik se dokaze o domenu zakaznika postarat. stran .de bych byt kymkoliv v cr tak jsem ticho jak pena, neni nikdo kdo by 100% vedel v jakem stavu se v DENICu objevinejaka domena v nejakou dobu. Sam se staram asi o 100 .de cek a vim ze to neni zadna prca, nejjistejsi je vychazet z data registrace a pravidelne zakaznika masirovat o cca 10 mesicich aby nebyla domena neprodlouzena dele jak 11 mesicu i kdyby mel nas vych pravech 1/12 tratit. Nakonec pokud ji chce "forever" tak mu to vetsinou ani nevadi.
  • 30. 5. 2005 22:54

    kix (neregistrovaný)
    jaktože na poskytnutí služby není právní nárok????
    To nemá s regulací nic společného.
  • 30. 5. 2005 15:48

    Milan Tuček (neregistrovaný)
    > To jsme si ovšem nerozuměli. Nic nevím o Vašem případu, můj
    > komentář se vztahoval k doméně v článku - ta byla zrušena
    > protože nebyla prodloužena. Pointa je v tom, že společnost

    Ale ani doména v článku neexpirovala, pokud čtu dobře, nikdo nikoho nenutil ji prodlužovat nebo rušit. Osobně nevěřím vyjádření SECUNETu, že se "dotazoval na Globe Internet, jestli doménu chtějí nadále provozovat". Ježíši, proč tam? A cožpak by mu z GI neodpověděli, že s touto doménou nikdy neměli nic společného? Pokud se někdy dočkáme reakce SECUNETu, jistě bude tvrdit, že šlo o telefonický dotaz na helpdesk, jméno už si těžko pamatují. Nevěřím, že by vytáhli nějaký důkaz, bylo by hračkou jej vyvrátit.

    Spíše mi to nápadně připomíná náš případ včetně časové shody: mohlo to být asi tak, že jednoho dne p. Rakovsky přišel do práce (17.1.05) a o kterých doménách neměl přesné informace ve svých záznamech, ty nechal vymazat. A jelikož "jeho záznamy" byly v takovém stavu, že v případě domény z článku kontaktoval Globe Internet namísto FORPSI (u nás pro jistotu nikoho), pocítila ztrátu byznysu řada firem.

    V případě P.E.S. Consulting jsme šlápli vedle, to je bez diskuze. Měli jsme tam na zkoušku 2 projekty, protože v této republice nabízel registraci německých domén v roce 2002 jako jeden z mála (asi 3). Jakmile to bylo možné, převedli jsme domény jinam.

    Milan Tuček

  • 30. 5. 2005 15:12

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    zrejme proze ze na poskytnuti sluzby neni pravni narok tj nemuze se se mnou nikdo soudit za to ze mu vznikla skoda tim, ze jsem mu sluzbu neposkytnul (nepredpokladam ze se EU nekdy rozhodne regulovat trh s domenami nebo webhostingem)


    i kdyz clovek nikdy nevi :)
  • 30. 5. 2005 15:10

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    To jsme si ovšem nerozuměli. Nic nevím o Vašem případu, můj komentář se vztahoval k doméně v článku - ta byla zrušena protože nebyla prodloužena. Pointa je v tom, že společnost PES Consulting (toto není jediný případ, děje se to i v .com-.org.net) vyinkasovala za doménu včetně udržovacích poplatků na více let dopředu a tyto nedokázala zákazníkovi zajistit. I dle toho tohoto kritéria lze vybírat webhostera protože co si budeme povídat 90% "webhostingových" firem má nabídku jednu jak druhou a spíš se soustředí na neustálé přetahování zákazníků zlevňováním a cenovým podbízením (nic proti tomu nemám, ale nemá se to přehánět) a dokážou v hodbě za velikostí dokonce (konkrétně se jedná o registrátorství .cz domén) prodávat POD nákupní cenou jen proto aby se udrželi na pomyslné špici.
    Vůbec od věci by nebylo zjistit kolik webhostingměsíců zaplacených zákazníky na léta dopředu už dost webhostingovek "projedla" a proto je neustálé slevňování jediným způsobem, jak si zajistit alespoň incoming na provoz.
  • 30. 5. 2005 14:54

    Milan Tuček (neregistrovaný)
    Přesně tak. Cituji z vyjádření registrátora hostNET Medien:

    "Neexistuje nic takového jako expirace .DE domény. Německá doména může být vyřazena pouze na základě aktivní žádosti ze strany majitele domény (u nás admin-c kontaktem byl Andreas Rakovsky, pozn. autora) - v opačném případě je každý rok prodlužována. Jiná věc je, když DeNIC registrátor (hostNET Medien) nedostane zaplaceno, pak tuto doménu nastaví jako 'on Hold' v databázi DeNIC. Tehdy sám DeNIC zkouší informovat vlastníka domény a kontakt admin-c domény elektronickou poštou a zároveň běžnou pozemní poštou (patrně potud, když je vlastník v rámci SRN). Když národní správce DeNIC nedostane žádnou odpověď, doména je vymazána po 1-3 měsících z databáze."

    DeNIC pravidla jsou uvedena na adrese http://www.denic.de/en/bedingungen.html a všichni registrátoři je pochopitelně musí dodržovat.

    Šokující na našem případě je, že SECUNET žádným způsobem nedoložil (a tudíž tak pravděpodobně ani ve skutečnosti nejednal), že by kohokoli kontaktoval s tím, zda má provozovatel domény nadále zájem doménu držet.

    Milan Tuček
  • 30. 5. 2005 14:41

    J (neregistrovaný)
    Jen mimochodem, procpak neni (alespon to tu nikde neni zmineno) na onoho pana/firmu podana zaloba ? Zpusobene ztraty by jiste bylo mozna uspesne soudne vymahat.
  • 30. 5. 2005 14:03

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    Neni li domena u registratora zaplacena musi tento AKTIVNE (nechce-li ji platit ze sveho) pozadat. takze asi nejaky neporadek u Secunetu v komunikaci s Vami (zakaznikem).
  • 30. 5. 2005 13:45

    Milan Tuček (neregistrovaný)
    Omlouvám se za zmatek s uvedením křestního jména p. Rakovského. Správné plné jméno jednatele SECUNET s.r.o. je Andreas Rakovsky.

    (Křestní jméno Sebastian, které s případem sice také souvisí, se mi do reakce připletlo omylem. Sebastian Jäschke je obchodní ředitel hostNET Medien GmbH. Ale při tom rozčilení...)

    Milan Tuček, Svist 21 v.o.s.
  • 30. 5. 2005 13:12

    Milan Tuček (neregistrovaný)
    Nejprve doplním informaci v článku, že Sebastian Rakovsky je jednatelem společnosti SECUNET s.r.o., jak je možné ověřit z obchodního rejstříku. Protože jsme byli obětí podobné ztráty domény, dovolte trochu obsáhlejší reakci.

    Dne 9.1.2002 jsme u společnosti SECUNET s.r.o. objednali (prostřednictvím firmy P.E.S. Consulting s.r.o.) internetovou doménu reisen-tschechien.de pro našeho klienta, společnost Ingtours cestovní kancelář spol. s r.o., přičemž součástí objednávky byla plná adresa majitele a plátce domény včetně e-mailové adresy. Administrativním kontaktem se stal Andreas Rakovsky ze společnosti SECUNET s.r.o. a za tyto služby byla firmě SECUNET s.r.o. poskytnuta finanční odměna. Od té doby jsme na doméně reisen-tschechien.de provozovali úspěšný web s návštěvností několik set uživatelů z německy mluvících zemí denně.

    17.1.2005 Andreas Rakovsky zaslal společnosti hostNET Medien GmbH, registrátorovi DeNIC, dopis, ve kterém žádá o "uvolnění domény k registraci". "Jsem si vědom, že doména reisen-tschechien.de", uvádí Rakovsky, "je po uvolnění dostupná jakékoliv osobě k registraci". Dopis máme k dispozici a je signován s uvedením telefonního čísla +420 233 029 711. Registrátor hostNET Medien žádost posoudil jako oprávněnou a zpracoval ji k 25.1.2005.

    Ještě týž den, 25. ledna t.r., si doménu zaregistroval cizí subjekt, webová prezentace a e-maily přestaly fungovat, a bývalému vlastníku tím vznikla nezanedbatelná obchodní ztráta, která denně narůstala o tisíce korun. Díky značnému úsilí se nám podařilo během dvou dní dohodnout s tehdejším majitelem domény na podmínkách dočasného přesměrování na původní server a následně odkoupit doménu zpět, takže od 9. února je Ingtours opět jejím majitelem.

    Je nesporným faktem, že společnost SECUNET s.r.o., odpovědná za registraci a administraci domény reisen-tschechien.de, bez souhlasu a vědomí majitele domény svévolně požádala o její uvolnění. Doména reisen-tschechien.de neexpirovala (v případě problémů s hrazením registračních poplatků má DeNIC celou řadu standardních mechanismů k vyřešení problému), SECUNET s.r.o. se ani nepokusil zjistit zájem majitele domény na jejím provozování, který byl přirozený. Kontaktní údaje společnosti Ingtours CK, popř. P.E.S. Consulting mu byly k dispozici, nehledě k tomu, ze v databázi DeNIC byl uveden plný název obchodní firmy majitele domény s jeho poštovní adresou - z veřejných zdrojů šlo lehce zjistit nejen telefon, ale např. i e-mail, pokud by situace vyžadovala bezodkladnou reakci.

    Nevím, zda si Andreas Rakovsky uvědomuje, že administrativním kontaktem domény se stal proto, že tuto službu společnost SECUNET s.r.o. nabízela a za tuto činnost dostala tato firma zaplaceno. (Nic na tom nemění fakt, že SECUNET se již registrací domén nezabývá, jak se vyjádřil se mnou v korespondenci S. Rakovsky.) Domény v takovém případě registrantovi nepatří, práva majitele domény administrativní kontakt pouze vykonává podle jeho vůle.

    Souzním se závěrem učiněným v článku, že hlavním viníkem ztráty domény v našem případě je S. Rakovsky ze společnosti SECUNET. Domnívám se, že v databázi majitelů domén měl SECUNET slušně řečeno nepořádek, existovala-li jaká. P.E.S. Consulting také nemá čisté svědomí, neboť měl domény lépe hlídat a byl odpovědný za výběr registrátora. Pokud, podle vyjádření P.E.S., již neudržují se SECUNETem obchodní vztahy, měli převést domény jinam.

    Celá šokující záležitost se nakonec pro nás se štěstím vyřešila kladně, nicméně stálo to nervy a peníze. S Markem Počem i Sebastianem Rakovskym jsem si vyměnil v první fázi řadu korektních mailů s neuspokojivým závěrem. Jedině P.E.S. (FORPSI) přijal jakous takous odpovědnost a slíbil kompenzaci, ale do dnešního dne jsme se jí nedočkali.

    Milan Tuček, Svist 21 v.o.s.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).