Nářky na vysokou míru pirátství ze strany labelů je IMO pěkný bulšit. Pravidla trhu jsou křišťálově jasná a prostá a kdyby pirátství labely tolik poškozovalo, tak by už dávno snížily cenu. Jelikož ale cena zůstává už deset let na stejné úrovni, je jasné, že vydavatelské firmy i navzdory pirátství ještě pořád dosahují dostatečného zisku. Závěr je jediný - obyčejný člověk pozná, že pirátství začíná být fakt vážným problémem, až půjde cena CD znatelně dolů.
Z toho mimochodem vyplývá, že nesouhlasím s tvrzením autora, že cena nemá na pirátství vliv - samozřejmě že má. Kdyby CD stálo kaček 200 místo 500, koupilo by si ho ŘÁDOVĚ víc lidí.
Myslim, ze nemate pravdu. Urcite by si jej koupilo vice lidi, ale ne RADOVE (tj. aspon 10x vice). Kdyby vydavatel vedel, ze se nejakeho CD proda 10x vice, tak by se v poho vyplatilo prodavat za 200 Kc.
Ale proc by to delal, kdyz jemu to staci takto a z vyrejzovanych $ da urcite vic nez 10% (ktere dostane umelec) na kampan proti piratum, ruzne nesmyslne ochrany ... .
Navic 30% z 200 je o dost min nez 30% z 500 (pro maloobchod), takze by jim trebas taky ten maloobchod rek, ze to proste prodavat nebude.
Jenze ja jako spotrebitel na to koukam tak, ze placku budu stahovat na Mbit lince +- 2h (mluvim o 600MB dat), pokud to bude v mp3, tak tech 14*5MB mam za +- 20 minut.
Takze otazka je, co mi muze ta placka z kramu dat navic proti tem mp3 ? Odpoved je NIC. Naopak, bude na ni nejspis nejaka zbesila ochrana => problem jak to prehrat => nejspis tak jako tak nutnost to prepalit/sosnout. Jo, kdyby to bylo vskutku kvalitni Audio CD, byl prilozen pekny booklet (ne jen jednostrane potisteny papirek), pripadne jeste vstupenka na koncert (poukazka na ni) ... to bych uvazoval o tom, ze se mam zvednout a dojit do toho kramu. Samosebou predpokladam, ze v pripade poskozeni media bude KDYKOLI vymeneno za nove, neposkozene (za manipulacni poplatek do 50Kc).
Priklad: CD nove kompilace Pink Floyd stoji ve kseftu 600Kc. Podobnou palku jsem kdysi vysolil za LP, podruhe to kupovat nebudu. Kdyz chtela dcera CD Rebelove, ktere stoji 99Kc nebo 199Kc, tak jsem ji to koupil, protoze se nevyplati hledat nekde po kouskach na P2P. Krome toho kvalita souboru na P2P je z velke miry velmi spatna.
Skutecne pujde o rad: CD za 600 koupi jeden, ale za stovku to urcite budou desitky.
"...byl prilozen pekny booklet (ne jen jednostrane potisteny papirek), pripadne jeste vstupenka na koncert (poukazka na ni)..."
To je podle mě z dnešního článku i diskuze nejrozumnější úvaha - pirátství neporazí RIAA čachrováním u soudů a lobováním (čti korumpováním) u zákonodárců, labely holt budou muset sáhnout po staré dobré poctivé snaze naklonit si zákazníka a udělat z prodeje hudby daleko hodnotnější věc než .mp3 z iTunes. No kurva za pětikilo už bych si klidně dokázal představit, že si nové album svého oblíbeného skladatele/skupiny/zpěváka koupím v nějaké hezké krabici, ve které bude CD s hudbou, pak třeba CD s divxovými ukázkami z nějakého koncertu, popř. rozhovor s interperetem, dále samozřejmě booklet s texty, jsou-li jaké, slevový kupón na koncert ke každému balení a plná vstupenka ve vybraných několika kusech, a vůbec, ať si marketingová oddělení příslušných firem lámou hlavu sama, jako tip to snad stačí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).