Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku UPC se topí v problémech od NASRANEJ - Tak jsem se konecne prokousal diskuzi az do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2003 9:54

    NASRANEJ (neregistrovaný)
    Tak jsem se konecne prokousal diskuzi az do konce a opravdu nevim... Nazory nekterych jedincu me opravdu velmi udivuji a je mi z nich az smutno. Od sprosteho napadani az po posuzovani odborne zpusobilosti autora clanku na zaklade tvrzeni mnohdy z kontextu vytazenych :( Pravda je pouze jedna. Pokud za jakoukoliv sluzbu platim, tak ocekavam, ze mi bude poskytovana co mozna nejlepe a nikoliv v souladu s vseobecnymi podminkami. Je treba si uvedomit, ze ohanet se vseobecnymi podminkami je nesmysl, ktery uzivatele muze akorat tak nastvat a vest ho ke zruseni sluzby. Arogance UPC v tomto ohledu je skutecne bezmezna. Zakaznik je prece na prvnim miste a prioritou kazdeho ISP (stejne tak treba prodejce aut, potravin, trafikanta ci prostitutky) je, aby byl zakaznik maximalne spokojen, dal vyuzival sluzby, nakupoval a platil. Tim spis naprosto nechapu, ze bych nemel jako zakaznik pravo cokoliv kritizovat a radeji drzet hubu a krok. Bez ohledu na to, zda za neco zaplatim stovku, tisic, nebo treba nekolik milionu. Na zaver nekolik slov k odbornosti autora: ac se pohybuji na druhe strane barikady, mam bliz k obchodu nez k technice, musim konstatovat, ze pan Pospichal je po teoreticke i prakticke strance odbornik, ktery nezna slovo "nejde". Kdyby bylo mezi nami vice lidi, kteri nejsou lini pracovat, ucit se a mit skutecnou osobni zodpovednost, bude nam vsem mnohem lip. Bohuzel je stale vice lidi, kteri se umi pouze dohadovat. No a kdyz pak dojdou argumenty, tak jsou na rade urazky a rozlite pivo... Jenomze vazeni, takhle ten kapitalismus nevybudujeme :)))
  • 23. 7. 2003 10:38

    old.a (neregistrovaný)
    NASRANEJ: neni pravda. upc dela to, co musi delat. Kdyby si myslela, ze takovy jednani ohrozi jeji zisky, tak to delat nebude. tecka.
  • 23. 7. 2003 15:32

    NASRANEJ (neregistrovaný)
    Jiz se tak stalo, o to strach nemam. Konkurence roste, treba lokalni provideri 2,4 GHz, ADSL reseni se usadi a zacne fungovat spolehlive, poroste kapacita. Vzhledem k tomu, ze Internet je jenom jeden a pristup k nemu vypada u vsech poskytovatelu velmi podobne, rozhodujicim kriteriem pro vyber bude prave ten vztah k zakaznikovi. A cena, pochopitelne.
  • 24. 7. 2003 13:52

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    Kousek nahoře jsem psal "historku z natáčení". Zdá se, že přece jen budu muset přidat vysvětlení...

    Když uzavřu smlouvu za A peněz a podmínek A1, A2,... An, tak můžu vyžadovat splnění podmínek A1..An. Ne že mi někdo přidá B, C,...,F=fšechno. Může, někdy, když bude chtít, ale rozhodně nemusí.

    Zákazník NENÍ na prvním místě a NENÍ prioritou - prioritou je zisk. Jestli náklady na získání/udržení zákazníka by byly větší než co z něj poskytovatel (třeba zmíněná štětka) získá, není to zákazník, ale pasák. Dotovat vás nebude ani ISP, ani šlapka.

    Pokud pracujete v obchodě a řídíte se svými zásadami - těmi o stovce, tisícovce nebo několika miliónech, pozdrav pámbu vašeho zaměstnavatele! Ale, konečně, to je jeho problém.

    Dokud nebudeme počítat s tím, že množství muziky odpovídá množství peněz, tak skutečně ten kapitalismus nevybudujeme.
  • 24. 7. 2003 17:01

    NASRANEJ (neregistrovaný)
    Přídavky mám nejraději... když ale za něco stojí. Takže postupně:

    Mám dojem, že zde nebyla řeč o "vyžadování". Spíš se bavíme o tom, že zákazník má nějaké očekávání a je na poskytovateli tomuto očekávání v co nejšírší možné míře vyhovět. Rozhodně by nemělo být jeho snahou dostát pouze tomu, co lze právně vymáhat (dle smlouvy). Zákazník, který si platí přístup k Internetu očekává, že mu tento bude poskytnut. Pokud tomu tak není, potom je zákonitě nespokojen a očekává alespoň vysvětlení, omluvu, případně kompenzaci. Toto vše na patřičné úrovni, nikoliv na úrovni, kterou poskytuje UPC (netvrdím, že je v tomto státě jediné).

    Jistě, nicméně ten zisk je vždycky počítán jako rozdíl mezi výnosem a nákladem. Náklady pochopitelně sestávají z mnoha položek, třeba síťová infrastruktura, konektivita, mzdy, reklama. Vzhledem k velikosti sítě jsou náklady na vybudování a provoz infrastruktury jistě velmi vysoké ve srovnání s nákladem, který by byl dostatečný pro zajištění kvalitnější podpory zákazníkům (Hotline s číslem 800, kvalifikovanější operátorky, jejich větší počet, dostupnost, IS/IT prostředky pro zajištění lepší koordinace a komunikace...). Výnos = tržby. Tržba = platící (spokojený) zákazník. Mé předchozí vyjádření asi nebylo dostatečně přesné, tady je oprava: Prioritou je dosažení zisku, velmi podstatný je pro to spokojený zákazník. Jde pouze o business plán a vyčíslení možných ztrát zákazníků (=tržeb) v přímé závislosti na tom, kolik nákladů by vygenerovalo výše popsané. Jsem přesvědčen o tom, že na jednu korunu nákladů by jistě přibyla více než jen ta jedna koruna v tržbách.

    Zdravím :) Nejen mému zaměstnavateli ale i mně se daří myslím nadmíru dobře. Jistě děláme svou práci dobře...

    Množství peněz je opravdu dost relativní. Cena je vždy smluvní a řídí se nabídkou a poptávkou. Kapitalismus nevybudujeme nikoliv díky tomu, že kritizujeme špatně (objektivně!) odvedenou práci druhých, ale právě proto, že tiše souhlasíme s tímhle neuspokojivým stavem. Internetové služby jsou prostě dražší než v zahraničí, což je dáno částečně neschopností providerů optimalizovat a částečně malým tlakem trhu. Jiné vysvětlení mě opravdu nenapadá, vezmu-li v úvahu, že cena infrastruktury je přibližně všude stejná, ale cena práce je v Čechách výrazně nižší. Argument, že UPC je "přece nejlevnější ze všech" a proto se do něj nemáme co navážet, když mu něco "občas trochu několik hodin nechodí", mi přijde opravdu k smíchu...
  • 24. 7. 2003 17:51

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    No vidíte.
    Tohle zní mnohem rozumněji než povídání o tom, že je jedno jestli zaplatím stovku nebo pár melounů.

    Když si koupím trencle u Ťonga na tržišti, a já si je tam klidně koupím, protože poměr cena/užitná hodnota je slušná, nečekám, že to budou adidasy, i když budou mít kolik chce proužků ("čím víc proužků, tím víc adidas"). Vydrží půlrok, což stačí. Za tu cenu.

    Platím nějakou cenu za něco. Když je ve smlouvě "servis do 48 hodin", tak nečekám, že to bude rychlejš. Když bude, budu příjemně převapen. Když mi to nestačí, musím jinam a platit jiné prachy, co nadělám.

    TOHLE mi připadá legrační. Uzavřít smlouvu na tráboše a čekat vlastnosti BMW. Stěžovat si, že dodrželi smlouvu.
    Ale to jsem sem už psal v jiné souvislosti.
  • 25. 7. 2003 9:11

    Jezevec (neregistrovaný)
    A) Pokud je ve smlouve reseni problemu do 48hodin, ocekavam, ze toto se vztahuje na opravdovou krizi a ze budu v takovem pripade nalezite informovan (napr. i tim zaznamnikem na infolince). Nikoli, ze pri vypadku resitelnem do 10ti minut bude trvat reseni dva dny.

    B) Docela by me zajimal pravni nazor v teto souvislosti, kdyby sit bezela kazdych dejme tomu 40 hodin na 1 hodinu. Smlouva nebyla porusena, protoze se problem vyresil do 48 hodin, ale bohuzel nastal jiny problem. Nebo ma snat UPC ve smlouve nejakou garanci dostupnosti site ?
  • 25. 7. 2003 19:01

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    ad A - Co očekáváme, není až tak podstatné. Rozhodující je, co je ve smlouvě. Zrovna tak by UPC mohlo očekávat, že sice máte zaplatit 1080, ale dáte 2k. Proč ne, když očekáváte vy lepší služby, proč oni ne lepší prachy.
    Kdysi jsem se taky s jednou firmou dohodl, že já dodám A oni zaplatí B. Po mnoha urgencích bylo ve smlouvě právě tohle. A pak jsem stejně zjistil že za svůj pakatel toho chtěli zatraceně víc.
    Smlouva je smlouva, co je psáno, to je dáno a "Pacta sunt servanta".

    Jestli to byla oprava na 10 minut, netuším. Možná ano. Nejsem insider a dovnitř nevidím. Vím ale, že jak jde o velké objemy, je rozdíl i kvalitativní. Už mockrát mi radil nějaký chytrák se zkušeností s databází o 1000 položkách, jak mám zpracovávat DB v řádu 10^7. Takže jsem opatrný.

    ad B - To by mě zajímalo taky.
  • 26. 7. 2003 5:41

    Petr (neregistrovaný)
    co očekává zákazník je docela důležité pro dodavatele a je to jedním z hlavních prvků marketingového výzkumu před rozjetím byznysu, ne?

    A servis do 48h neznamená servis za 48h.
  • 28. 7. 2003 8:29

    NASRANEJ (neregistrovaný)
    Mám pocit, že dalších komentářů z mé strany netřeba. Petře, naprosto s Vámi souhlasím. Nicméně s panem Novákem mluvíme jeden o voze a druhý o voze.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).