"Daňový doklad vystavuje poskytovatel služby (partner) na základě vyžádání od koncového zákazníka nikoli Vodafone.
To mi ale nejde moc dohromady s tím, že platby i za takováto prémiová SMS inkasuje Vodafone a zahrnuje je do svého vyúčtování, které současně slouží i jako daňový doklad."
To je správně - na faktuře koncovému zákazníkovi jsou premium služby zvlášť a je u nich jasně uvedeno, že se nejedná o daňový doklad a kontaktní údaje na poskytovatele obsahu. Vybrané částky předává v plné výši mobilní operátor přes poskytovatele služby (pokud to není on sám) poskytovateli obsahu a zároveň fakturuje svou "provizi" - cenu za tranzit premium SMS (samozřejmě v reálu se to účetně započte a poskytovatel obsahu dostane na účet jen tu svou část).
Je poměrně běžné, že poskytovatel premium služby dodává v ceně i automatizovaný webový fakturační systém.
Pomerne bezne bych ocekaval, ze mi prijde ucet od toho, kdo po me ty penize chce, a ne od nejakyho prostrednika, spolecne s jinym, naprosto nesouvisejicim. A uz vubec nemuze byt v tom pripade reci o nejakem vymahani one castky - coz operatori zcela bezne delaji (jak divne, coz ...). V opacnem pripade, by totiz muselo zaroven operatorovi byt zcela uprdele, kdyz ony premiove sluzby zakaznik jednoduse nezaplati (trebas proto, ze si zadne neobjednal - necht dodavatel dokaze opak).
Je to totiz naprosto totez, jako kdybych zavolal vam, ze chci cojavim, kilo brambor, a operator mi nauctoval 40Kc za to kilo brambor ... a kdybych ja zacal tvrdit ze sem si zadny neobjednal, tak by mi tvrdil, ze zaplatit to ale musim ... (viz nedavne SMS akce).