Pomerne bezne bych ocekaval, ze mi prijde ucet od toho, kdo po me ty penize chce, a ne od nejakyho prostrednika, spolecne s jinym, naprosto nesouvisejicim. A uz vubec nemuze byt v tom pripade reci o nejakem vymahani one castky - coz operatori zcela bezne delaji (jak divne, coz ...). V opacnem pripade, by totiz muselo zaroven operatorovi byt zcela uprdele, kdyz ony premiove sluzby zakaznik jednoduse nezaplati (trebas proto, ze si zadne neobjednal - necht dodavatel dokaze opak).
Je to totiz naprosto totez, jako kdybych zavolal vam, ze chci cojavim, kilo brambor, a operator mi nauctoval 40Kc za to kilo brambor ... a kdybych ja zacal tvrdit ze sem si zadny neobjednal, tak by mi tvrdil, ze zaplatit to ale musim ... (viz nedavne SMS akce).
"Daňový doklad vystavuje poskytovatel služby (partner) na základě vyžádání od koncového zákazníka nikoli Vodafone.
To mi ale nejde moc dohromady s tím, že platby i za takováto prémiová SMS inkasuje Vodafone a zahrnuje je do svého vyúčtování, které současně slouží i jako daňový doklad."
To je správně - na faktuře koncovému zákazníkovi jsou premium služby zvlášť a je u nich jasně uvedeno, že se nejedná o daňový doklad a kontaktní údaje na poskytovatele obsahu. Vybrané částky předává v plné výši mobilní operátor přes poskytovatele služby (pokud to není on sám) poskytovateli obsahu a zároveň fakturuje svou "provizi" - cenu za tranzit premium SMS (samozřejmě v reálu se to účetně započte a poskytovatel obsahu dostane na účet jen tu svou část).
Je poměrně běžné, že poskytovatel premium služby dodává v ceně i automatizovaný webový fakturační systém.