Vlákno názorů k článku Uživatelský výzkum nepotřebujeme aneb Jak (ne)vypsat výběrové řízení na web od Tomáš Kapler - se článkem souhlasím, sám jsem už několik set...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 8. 2013 16:38

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)

    se článkem souhlasím, sám jsem už několik set webů v posledních deseti letech udělal. Líbí se mi zkratky MRD a PRD, ty jsem neznal.

    Jinak ovšem jde taky o to, pro koho se web dělá - 90 % webů se pohybuje v řádu desítek tisíc Kč, a tam prostě není prostor pro to dělat nějaké průzkumy a persony, je to o štěstí a výběru firmy, která má cit, řádně to s klientem probere a pak to trefí na první dobrou. U těch malých webů to ani není takový problém.

    Větším problémem jsou firmy, které mají ty své PRDy a MRDy a celé provedení pak předají své sekretářce, která ničemu nerozumí, její jediná kvalifikace je to, že má jako jediná ve firmě dost volného času a buzeruje toho realizátora, když se návrh odchyluje od těch PRDů a MRDů, jakkoliv je to třeba pro dobro věci.

    Takže z mých zkušeností myslím, že z pohledu realizátora je klíčové správně nastavit komunikaci s klientem a od prvního okamžiku jej přesvědčit, že já jsem ten odborník, kterému on musí věřit, protože to prostě dělám každý den půlku svého života. Když se to podaří, tak to funguje, když ne, tak už jsem se naučil, že je lépe od takové (ne)spolupráce utéct.

  • 15. 8. 2013 7:57

    bez přezdívky

    Sdílím, s tou sekretářkou je to případné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).