Jo. Kolikrat to stahovac stahne a pak tomu ani nevenuje ten cas potrebny k tomu aby se na to podival ... osobne takove lidi nechapu, ale myslim ze by dost nafukovali statistiky, tedy kdyby nejake skutecne statistiky existovali a nebyli vsechny jen cisla vycucana z prstu vydavatelu ...
To jako ze stahne vysoce nekvalitni kinorip a staci mu to ? No teda ... a to by jako do toho kina vazne sel ?
Chapu, kdyz se nekdo vykasle na kino kvuli DVD (nebo kvalitnimu DVD ripu), ale ty driv nez jde film do kin neuvidi, tedy pokud se distributor zachova chytreji nez bublajici bahno a provede bud celosvetovou premieru, nebo alespon premiery rozumne po sobe.
> Zatim stale plati, ze filmovy a hudebni business parti mezi jedny
> z nejvice ziskovejsich cinnosti pro vsechny zucastnene.
To krajně pravděpodobně není pravda. Vrchních pár procent si možná namaže kapsu, ale většina muzikantů se podle mě musí zatraceně otáčet, aby si vydělala -- vsadím se, že průměrný bankovní úředník je na tom finančně líp.
P.S. Lupo, v Safari v diskusi nefunguje vkládání UTF-8 znaků, už docela dlouhou dobu, nechcete s tím něco udělat?
Proč vám připadá to vyjádření na konci nekorektní? Já to vidím podobně: ti lidé na tom makali, někdo to zafinancoval s tím, že z toho bude mít zisk, takže IMHO reálně hrozí, že pokud film uvidí 1000x lidí, ale jen x lidí zaplatí, tak:
a) těch x lidí to bude mít dražší, protože dotují ten zbytek
b) pořád to nemusí stačit a filmy fakt nebudou
Jo, pořád jsou dobré filmy v plusu, to samé hudba, ale tyhle cancy na téma porušování práv uživatelů a cosi kdesi... Mají pravdu v tom, že pokud si někco, co vyšlo před týdnem jako komeřční album, stahuju z netu, musím vědět, že to není OK a to, že to naše zákony umožňují, je až s podivem.
Jenze dila prumernyho hudebnika se taky temer nepirati, kdyz si dovolim odhad, tak 90% pres net stazenych audio a video nahravek je mainstream a tyto dila jsou tezce v zisku. Nebo snad chcete tvrdit ze pan prstenu prodelal ? A v tomto pripade si klido dovolim tvrdit, ze pujde o jedno z nejstahovanejsich del poslednich let.
Naopak, vydavatele se neboji netu proto, ze by prodelali na stahovanych dilech, oni se boji proto, ze prijdou o trzby ze smejdu a braku. Osobne rozhodne nepujdu do kina na film, ktery jsem predem nevidel, nebo na nej nemam velmi dobre reference od duveryhodne osoby. I proto chodim do kina tak 1 - 2x za rok.
No nevim. Zatim stale plati, ze filmovy a hudebni business parti mezi jedny z nejvice ziskovejsich cinnosti pro vsechny zucastnene. Takze bych ty vykriky jak piratetni "ozebracuje" chudaky umelce bral vcelku s rezervou.
Jenze takhle to funguje vzdy a vsude a moc tomu neverim, ze pokud by se zacali vsichni chovat poctive, takze by se na tom neco zmenilo.
Ono je obecne velkou otazkou jake jsou dopady piratstvi na prodeje a nasledne zisky vsech zucastnenych. Myslenka ruznych organizaci, ze upiratene dilo = ztrata zisku, je pochopitelne nesmyslna. Naprosta vetsina sdilenych del (99+%) by se nikdy nepromitla do zisku, protoze stahnout si je z vymenne site je take maximum usili co jsou tomu stahovaci ochotni venovat.
Ano, většina muzikantů se musí otáčet. Copak hudební trh je nemá své hranice, kdy už bude přesycený? Všichni se zkrátka stejnou činností uživit nemohou, to je snad jasné (tedy alespoň, pokud uvažujeme tak, že se téměř všichni scházejí na stejném místě a konkurují si).
Když se postaví 10 pump vedle sebe, tak také z nich většina zkrachuje. Něco podobného vidím s muzikanty - je jich tolik, že se zkrátka všichni uživit nemohou (ano, máme sice rozličné hudební styly atd..) - trh je podle mě zkrátka přesycený a to ještě nemluvím o tom, jaké skvosty jsou k mání. Se pak nemůžou divit, že jim to nikdo nekupuje, ba ani nestahuje :)
b) pořád to nemusí stačit a filmy fakt nebudou -- Ale budou ty dobre urcite. napr. G.Lucas vydelal na prodeji prav na vyrobu hracek a predmetu k Hvezdnym valkam 3x vic nez z prodeje filmu...
Řekl bych,že s podivem je to,jak se automaticky lidem podsouvá to,že"porušování autorských práv",např. formou P2P,má
za následek finanční ztráty.Kde se bere ta jistota,že si ty zázraky dnešní produkce všichni"zloději"koupí! Termín "porušování autorských práv"je pouze nástroj,jak zpomalit končící"finanční blahobytů všech možných vydavatelství apod.příživníků,který panoval celá 60.70.80. a popočátek 90.let(kdy si lidé kupovali co měli na LP, znovu na CD).
Technologický pokrok se nedá zastavit,nese sebou i to ,že
někdo zkrátka už nemá miliardy,ale stomiliony mu už nestačí...
legilativní principy vzniklé v 50.60.letech minul.století prostě nemají šanci...kopírování byla vždycky ta nejlepší reklama pro autora...krást se nemá..
:"Vrchních pár procent si možná namaže kapsu, ale většina muzikantů se podle mě musí zatraceně otáčet, aby si vydělala"
Jo jenze drtiva vetsina tech zkopirovanych cd je prave od tech vrchnich par procent (ktere si stejne masti kapsu) a dila tech ostatnich se zase az tak nekopiruji :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).