V článku je také, kromě jiného, jedna zajímavá věta.
"Pokud si vzpomínám na koláčový graf podílů rozdělení koncové ceny hudebního CD, tak pro umělce zbyla jen velmi malá část."
Hlavně konec té věty. Pokud je to pravdivé, a není důvod se domnívat, že ne, tak na celých poplatcích parazituje zbytečně tolik lidí, že je až ostudné je vybírat za prázdné nosiče apod. S duševním vlastnictví umělců to nemá co dělat. A to je myslím to, nad čím by se měli všichni zamyslet.
Muzikanti (tj. ti, co tu hudbu nahráli, ti, co ji otextovali, ti, kteří k ní napsali slova) neřvou, ač by měli - dostanou za svoji práci nepoměrně méně, než ti, co ji prodávají.
Chybu bych tedy hledat v distribučních kanálech, které už jsou dosti zanešené a smrdí zdechlinami.
Lidé jen tak od sebe nezačnou kupovat hudební nosiče více, zvláště, když se zvuková kvalita snižuje, stopáž se snižuje a hlavně umělecká kvalita je dosti často nevalná.