Právě jsme se nastěhovali do nových kanceláří na Praze 1 a rozhodli se pro ADSL. Tak jsme nechali zřídit pevnou linku. Volám do Nextry, že chceme ADSL a odpověď: Na žádosti musí být uvedeno vaše referenční číslo z faktury až vám přijde, bez toho to nelze (ale první faktura přijde až za měsíc). Až ho budete mít tak pak zřízení trvá do tří týdnů. Volám na ČT : toto referenční číslo nemůžeme předem sdělit, protože ho sami neznáme, to se vygeneruje až s první fakturou, ale nechtěl byste náš internet express, budete ho mít do 4 dnů.
Měl jsem na výběr ČT okamžitě vs. Nextra za dva měsíce a po tu dobu trpět v kanceláři na dialupu a zaplatit 20.000,- na telefonních poplatcích.
Postavení ČT je proti alternativním poskytovatelům (minimálně u nových linek) ve značné výhodě.
Když mi ČT oznámil jak dlouho budu čekat na zřízení tel. linky, (která v kanceláři byla po našich předchůdcích, stačilo zapojit číslo - žádný tahání kabelů), tak jsem hledal alternativu. Ale vyjádření Nextry k ménu požadavku na SHDSL od Telenor Networks bylo takové, že musím počkat až mě připojí ČT a pak mám teprve žádat, takže to opravdu nechápu.
Presne tak, na to, abyste mohli vyuzit LLU u tech 2 operatoru (Telenor a Bluetona-CRA), tam si musite nejprve za 3500 bez DPH zridit "drat" od Telekomunistu, pak cekat na to referencni cislo a nasledne, po 2 mesicich mozna vam to operatori premeni.
Infolinka BT se netaji, ze Telecom jim to zdrzuje a proto dosud nevedi (resp. mi to ani po 4 dotazech nesdelili), do jakych ustreden (dekad) umisti sve DSLAMy (pro LLU - pronajem mistni smycky), prestoze to jeste zacatkem listopadu inzerovali, ze termin spusteni bude rijen, nyni inzeruji, ze termin spusteni je listopad a presto nevi, do jakych ustreden to daji? Trochu zvlastni.
Je sice nasnade, ze Telecom se tomu LLU bude branit, ale to se ti operatori toho nemohou ujmout trochu razantneji? Asi ne.
Bohužel jste špatně pochopil informace od ČTc. Ty 4 dny to bude trvat od chvíle, kdy budete mít referenční číslo. Alternativní operátor je na tom úplně stejně jako ČTc. Oba musí (zatím) čekat na první fakturu, kde se objeví referenční číslo (zatím).
Takže šlo jen o jinou formulaci a ne o znevýhodnění alternativce.
Na mé zcela jasné dotazy jsem dostal od ČT zcela jasné odpovědi. Do čtyř dní od našeho telefonátu mi přijde samoinstalační balíček a ADSL na lince již bude aktivní. Není potřeba čekat na ref.číslo. Kdyby mi to tak zcela jasně nepopsala, tak jsem šel do Eurotelu koupit jako dočasné řešení Eurotel Data Express a objednal si ADSL u Nextry a počkal. Uvidíme jaká bude realita, rád poreferuji.
Kvůli ADSL (od AO) jsme si u ČTc objednali telefonní linku a samozřejmě jsme o tom jejich obchodního zástupce informovali - že bychom rádi, aby bylo ADSL (od AO) zapojeno současně se zprovozněním linky. Prý to nejde.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Aby mohl AO ADSL objednat, potřebuje referenční číslo. Chtěli jsme vše urychlit, ale prý referenční číslo dostaneme až po zřízení linky.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Po zprovoznění linky jsme požádali o sdělení referenčního čísla. Dozvěděli jsme se ale, že naše telefonní číslo podle databáze Telecomu patří někomu jinému. (?!)
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Z první faktury jsme tedy konečně referenční číslo zjistili a požádali jsme AO o zřízení ADSL. Po patřičné době Telecom žádost vrátil AO s tím, že máme zřízené špatné rozhraní.
Pak nám Telecom sdělil, že musíme požádat o změnu rozhraní (ale my chtěli ADSL od začátku!!) a zaplatit nemalou částku.
Ale kdybychom chtěli ADSL od ČTc, to by to šlo zařídít hned.
Zatnuli jsme zuby, celé martýrium podstoupili, rozhraní je změněné, AO znovu požádat Telecom o zprovoznění ADSL.
Po patřičné době Telecom žádost vrátil AO s tím, že máme zřízené špatné rozhraní.
Uplynulo několik měsíců, a kvůli obstrukcím Telecomu ADSL stále nemáme. Ale kdybychom přistoupili na to, že ho budeme mít od Telecomu, tak bychom ho bývali měli do dvou dnů.
Už vůbec nevíme, co dělat. Je to sabotáž AO ze strany ČTc nebo "jen" bordel v Českém Telecomu?
Při tomto přístupu není divu, že většina nově zřízených ADSL linek je ČTc - když AO Telecom bojkotuje.
Proč? Protože na to nemám nervy a čas. Ale jestli se to takhle potáhne dál, tak už asi něco podniknu.
Mě to totiž vůbec nepřekvapuje - kdykoliv jsme něco od Telecomu chtěli, tak to byl problém táhnoucí se měsíce, ať šlo o opravy linek, fakturaci za neexistující a zrušené linky, odstranění sloupu z našeho pozemku, atd.
Takže s tím, že budou problémy, vlastně počítám, a víc by mě překvapilo, kdyby vše fungovalo hladce.
Jen kdysi dávno LLNET a zřízení tarifu Internet 99 fungovalo dobře.
Škoda samozřejmě vzniká, ale je těžké prokazatelně vyčíslit snížení produktivity.
Relevantni duvod je jediny. Pravdepodobne dochazi k poskozovani Tve firmy. Pokud skutecne veris tomu, ze Te poskozuji, je ve Tvem zajmu, aby to prestalo.
To, ze na neco nemas ani nervy ani cas, je presne to, s cim CTc kalkuluje - tedy nekalkuluji samozrejme primo s Tebou, ale s chovanim trhu. Pokud s tim neco neudelas, bude se s Tebou vyjebavat tak dlouho, dokud si to nechas libit.
Řešení:
Využijte přísloví: když se dva perou, třetí se směje, a zkuste wifinu (www.netron.cz)- Ostrava a okolí, nebo někoho jiného, kdo je poblíž. Přítomnost wi-fi sítě poznáte podle typických antén na střechách nebo v oknech. Telefonní provoz pak lze zajistit dvěma způsoby:
1/ IP telefonií (Fayn, Skype) - www.fayn.cz, www.skype.cz - vhodné pro firmy, pracující v rámci definované lokality.
2/ VPN u mobilního operátora - (Business služby). Vhodné pro firmy, které mají větší podíl mobilních zaměstnanců (míněni obchodní cestující). Obě možnosti (ta první zejména!) jsou mnohem levnější, než pevné linky Telecomu! Vaši komunikaci s AO a Telecomem doporučuji poslat na antimonopolní úřad, protože za tohle si Telecom zaslouží důkladný kopanec!
Pevná linka Telecomu = nejhorší možné řešení jakéhokoliv telekomunikačního problému!!!
Zridil jsem si tel.linku od CT a hned nato ADSL od Nextry, referencni cislo jsem nemel, ale Nextra ho bez problemu do 1 dne zjistila od CT sama a poslala mi navrh smlouvy následující den od telefonicke objednavky.
Zajimave je, ze moje zkusenost je v tomto smeru naprosto opacna.
Mě u Nextry řekli, že ČT jim ref.číslo sdělit odmítá. A ČT tvrdí, že ref. mi nemůže sdělit protože se vygeneruje až při vytváření první faktury, ne dřív.
...referenční číslo se s konečnou platností přiřazuje při realizaci objednávky (tj. při sw realizaci zřízení tel.stanice, případně ISDNky)...není třeba čekat na doručení 1."papírové" faktury....
asi mas pravdu, ze ref. cislo prideli ihned pri zpracovani pozadavku na zrizeni linky, ale neni zadna (legalni) moznost se toto cislo dozvedet driv, nez z prvni faktury...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).