Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Více holek než kluků. Dvě podnikatelky rozjíždí v Česku vzdělávání dětí v IT a technologický hub od Michal - Dobrá iniciativa. Líbí se mi, když se někdo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 9. 2017 9:07

    Michal (neregistrovaný) 213.55.184.---

    Dobrá iniciativa. Líbí se mi, když se někdo pouští do podobných projektů. Sympatický je mi i důraz na soft-skill, to že se děti alespoň mimoškolne budou učit jak prezentovat nebo diskutovat programátorské nápady je rozhodně pozitivní. Osobně se mi tohohle pohledu během studia nedostalo a především na začátku IT kariéry bylo nepříjemné zjistit, že i když dokážu vyřešit kdejaký problém, je to k ničemu pokud to řešení neumím prodat (v širším slova smyslu).

    Jedna poznámka ke Scratch. Můj syn (11 let) ve Scratch zkouší různé věci (většinou pokusy o hry), ale pomerne rychle se ztratí ve vizuálním programování - dobře se v tom vysvětlují základní věci (cyklus, podmínka atd.), ale při trochu složitějších věcech je to spíš na škodu. Podobně i programování v Lego mindstorm, pro děti stejný problém. Takže jsem dospěl k závěru, že vysvětlovat od začátku programování na nějakém klasickém jazyku není na škodu.

    Good luck! :-)

  • 23. 9. 2017 20:21

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    Také s radostí čtu takové zprávy.

    M.I.T. Scratch používám při výuce >15 let. Mají ho rádi i prvňáčci, kteří sotva čtou. Začínat rovnou nějakým "velkým" jazykem, například Pythonem, může být pěkná myšlenka, ale ten, pro někoho, první krok k programování klidně mohou zastat nástroje jako Scratch, Alice.org, CodeCombat.com, Code.org, robiebobie.sweb.cz, AppInventor a další podobná vývojová prostředí přizpůsobená začátečníkům.

    Když někdo chce vyjít do schodů, je fajn, že ten hned první schod nemá rovnou 2 metry.

  • 21. 9. 2017 23:14

    Michal (neregistrovaný) 213.55.184.---

    Proč by se to měli učit takto a v tomhle pořadí (podle vašeho názoru?)?

    I kdyby .... Nevím jak se to vylučuje s tím co jsem napsal. Když se děti budou od začátku učit jak jejich hard-skills obhájit pomocí soft-skills tak jen těžko lze na takovém přístupu hledat něco záporného (proč taky - schopnost obhájit si věčně vlastní rozdnuti je podle mě ok). Nebo v čem vlastně nesouhlasíte?

  • 22. 9. 2017 16:40

    Ivan Nový (neregistrovaný) 85.135.69.---

    Takový postup je špatně. Děti jsou inteligentní, a pragmatické, když se nejprve naučí, jak co okecat, ztratí motivaci něco umět doopravdy. A stanou se z nich neužiteční idioti. Ve výchově dětí už nelze vymyslet nic nového, jen záměrně z dětí vychovat idioty. A to je zlo v čisté podobě. Neomarxistické, samozřejmě.

  • 21. 9. 2017 16:42

    fotoba

    No neviem, ci soft skills patria na uvod
    The Four Layers of Programming Skills
    kev_mcg profile image Kevin McGillivray Sep 18, 2017

    Syntax skills

    Programmatic thinking skills and programming concepts

    Creative skills

    Interdisciplinary skills
    https://dev.to/kev_mcg/the-four-layers-of-programming-skills

    A podla mna by sa mali ucit v tomto poradi