Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Voocall: VoIP s číslem vašeho mobilu má za tři měsíce 1400 platících zákazníků od turbyho - take je treba vzit v uvahu, ze mobilni...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 12. 12. 2011 13:20

    turbyho (neregistrovaný) 193.107.252.---

    take je treba vzit v uvahu, ze mobilni operator smeruje znacne velky objem hovoru pouze ve sve siti a to mnohdy za plne ceny, kde je cela castka hruby zisk. pokud smeruje k dalsim mobilnim operatorum, propojovaci poplatky se vykrati za prichozi hovory. dle ekonomickych vysledku museji mit vsichni operatori svou sit amortizovanu uz nekolikrat tudiz je tento prijem prakticky cisty zisk. to na co tento zisk pouzivaji je jiz irelevantni - rozvoj site to zjevne neni kdyz neni jeste ani pokryto 3G. my i ostatni hradime za KAZDY hovor do mobilni site propojovaci poplatky, ktere jsou regulovane a velmi se blizi koncove cene. tudiz drtiva vetsina ceny hovoru jde take danemu mobilnimu operatorovi.

    jsou zeme, kde je propojovaci poplatek v radu par desitek haleru. a tyto zeme maji obvykle lepsi pokryti 3G a jiz take realne implementuji LTE.

    alternativa to samozrejme je, ale to se rika i o open source a dalsich "alternativach".

    pokud by bylo 99% pokryti kvalitnim 3G tak je stejne komfortni jako GSM.

  • 12. 12. 2011 12:08

    karel (neregistrovaný) ---.77.o2-hotspot.cz.o2.com

    firmička, co vám nabídne volání z mobilu za 1.25. A pak, že mě stávající operátor neokradá, když na vodafone kartě mám volání za 6 korun.

  • 18. 12. 2011 11:58

    ViR

    Takže v podstatě, když to shrneme, hlavními obecně platnými námitkami je nutnost odpovídajícího datového připojení terminálu, a z toho plynoucí větší zatížení baterie, protože v tomto režimu běžně nepracujete ;-). S tím lze samozřejmě souhlasit. Datové připojení je u VoIP nutnou podmínkou (na rozdíl například od dostupnosti GSM sítě, která je zase podmínkou pro GSM volání) a větší energetická náročnost při aktivním datovém spojení je v současnosti vlastnost většiny terminálů.

    Ale vše ostatní souvisí s konkrétním Vámi používaným zařízením a platformou (OS a SW), která není (zatím) pro VoIP zcela přizpůsobená a vhodná. Případně s tím, že máte tak velký objem komunikačního provozu, že dosáhnete velmi přijatelných cen i při běžném mobilním volání.

    Takže já bych to viděl tak, že pro mne, relativně méně volajícího, vybaveného pro VoIP vhodným telefonem, a zvyklého (mj. kvůli trvalému připojení na IM) mít trvale aktivní datové připojení, může být a je komfort a kvalita někde mírně jinde, než řekněme u Vás. A jen na okraj, Nokia E51 (a pravděpodobně i další) umožňují celkem bez problémů volit odchozí VoiP hovory přes nativního SIP klienta i bez předchozího připojení k WiFi nebo 3G a registrace k sipproxy, Jen, pravda, sestavení hovoru trvá asi o 5 - 10 sec. déle.

  • 13. 12. 2011 18:19

    Ivos C. (neregistrovaný) 85.119.89.---

    Ano, známe se odtud :-) Ale to už je drahně let ... ;-)

    U mne ten diskomfort znamená to, že se v první řadě musím připojit k WiFi nebo 3G, protože standardně mobilem připojen nejsem (primárně z důvodu výdrže barerie - nikdy nevím, kdy se zas dostanu k nabíječce a vlastně ani nemám moc důvod, protože stejne všude pracuji na notebooku) a pak musím spustit externí program, protože nativní klient ve Win Mobile 6.1 (zatím mne žádný nový mobil neoslovil - resp. spíše mne přímo odrazují, takže se držím zuby nehty starého HTC Touch Pro, který je pro mne ideální díky plnohodnotné klávesnici například na SSH přístup do mých linuxových serverů) sice tak nějak funguje, ale kvalita hovoru je znatelně horší než u externího programu PortGo (který je podle mne pro tuto platformu a "operátora" nejlepší co jsem zkusil) a to si můžu dovolit při hovoru s manželkou (s tchýní už hůř ;-) ), ale určitě ne se zákazníkem (ostatně kvalita VoIP je podle mých zkušeností velmi kolísavá obecně). Jenže externí program mi samozřejmě nespolupracuje s handsfree v autě (kde mám minimálně polovinu hovorů a kde je 3G také velmi proměnlivé a WiFi nehrozí vůbec) a automaticky mi hovory nenahrává (což je při mé skleróze taky docela problém ;-) ), Takže nakonec mám voocall primárně automaticky spuštěný v notebooku a stejně ho využívám jen minimálně, protože při mém množství volání se mi vyplatí klasický "neomezený" tarif, manželka má na mne a děti také volání zdarma a vlastně voocall (voocall jsem zkusil právě proto, že zobrazuje číslo mého mobilu) používám já i manželka jen na velmi občasný příjem hovorů od mého syna z prvního manželství, který s námi nebydlí ...

  • 13. 12. 2011 17:41

    ViR

    No, pane kolego "Ivosi C" (neznáme se z GSM konference?), patrně máme na mysli každý jiný VoIP :-).
    U mne standardní VoIP hovor zpravidla vypadá tak, že vezmu do ruky (obvykle pravé) svůj již obstarožní přístroj Nokia E51, vyberu ze stanardního seznamu telefonu osobu jíž chci volat (jako u GSM hovoru), přiípadně naťukám číslo na klávesnici (jako u GSM hovoru), stisknu tlačítko se zeleným telefonkem (jako u GSM hovoru) a hovor se spojí. Ale přes VoIP. To nastane, pokud je k dispozici odpovídající datové připojení, tedy některý "známý" WiFi AP nebo 3G. Jinak proběhne běžný GSM hovor. Pro ukončení hovoru samozřejmě stisknu tlačítko s červeným telefonkem (jako u GSM hovoru). Jste nějak schopen blíže specifikovat, kde je oproti běžnému mobilnímu volání nějaký diskomfort?
    Jinak, pokud se týká kvality, já používám pro VoIP hovory přes WiFi kodek PCMA (MOS = cca 4,1) a přes 3G kodek G729 (MOS = cca 3,7 - 3,92). Kvalita v prvním případě odpovídá ISDN lince, ve druhém je stejná nebo lepší než u kokdeku GSM EFR (MOS = cca 3,8) a vždy lepší než GSM FR (MOS = cca 3,5). To platí pro standardní, nikoli laboratorní, podmínky.
    Skutečností prostě je, že na normálním WiFi nebo 3G připojení a s odpovídajícím HW je dnes komfort při použití VoIP technologie naprosto totožný, jako u standardního mobilního volání a kvalita je zpravidla lepší.
    Ale samozřejmě, výběr vhodného telefonu a jeho nastavení nemusí být úplně triviální věc, když zejména některé supermoderní androidí či ajfouní kombajny mi sice pomalu uvaří kávu, ale nějak se u nic mnohdy pozapomnělo, že telefon má být schopen také (mimo jiné) slušně telefonovat :-) A málokdo si přizná, že si možná koupil předražený šrot, který pořádně neplní některou z funkcí, která se od telefonu dané kategorie očekává. Takže pak se hledají chyby kde se dá (a hlavně na technologii, což tradičním OPům velmi vyhovuje a rádi šíří příslušný FUD), jen ne u sebe a ve svém vlastním HW.

  • 12. 12. 2011 12:46

    Ivos C. (neregistrovaný) ---.supsavos.cz

    Ne že bych chtěl oprátorovi platit 6 Kč za minutu (za to fakt někdo volá?), ale zase musíte vzít v úvahu, že je velký rozdíl mezi VoIP a mobilní sítí nejen v komfortu, ale hlavně v kvalitě hovoru. Navíc k těm 1,25 Kč musíte přičíst minimálně ještě nějaký poměr platby za internet ... VoIP je alternativa, výrazně levnější, ale také mnohem méně komfortní.