Protože televizní trh s pořady a stanicemi funguje asi nejblíže něco jako pojištění.
Kdy všichni do toho zapojení platí, bez ohledu na to kolik z toho čerpáte. Takže pokud vám jde o jeden Ačko-Bečkový film , nebo jeden díl zahraničního seriálu. Musíte zaplatit důchodcům a jiným intelektově spodním patrům diváku jejich pravidelné dávky emocí , bulváru a Fkové produkce.
Jednoduše je to prodělečný bussines. Viz to jak se plácá UPC, Digi+, nebo CME. Ta vaše SMS prostě nestačí. Televizní bussines jde do kopru již delší dobu . Půjčovny , HD, 4K, IPTV atd... jsou způsoby jak to zpomalit. V očích seniorů v dozorčích radách možná i naivní představa, že se to zastaví. Ale na TV zábavu která byla aktuální a neoslovovala jen intelektuální spodinu můžete zapomenou. Osobně bych tohle odvětví nechal umřít a začal znova a né tisíc a jeden pokud o záchranu.
Když je ta hra nekvalitní, tak proč se pirátsky šíří? Buď má kvalitu a stojí za dvacku nebo nemá kvalitu a neštěkne po ní ani pes. Navíc tuším, že Google Play podporuje stornování platby, pokud uživatel není s aplikací spokojen (ruku do ohně ale nedám za to, jestli je tomu tak u všech).
Já bych všechny hráče do jednoho pytle neházel. Jedni měsíčně skutečně utratí tisíce za nastahované hry do PlayStationu nebo Xboxu, druhým stojí za to krást i hru za dvacku (s mottem „Když je někde něco k mání zadarmo, přece nejsem blbej, abych za to platil, zákony a morálku neřeším)“
A IMHO dotčená hra vzhledem k ceně a konkurenci kvalitní je.
A) Nekvalita muze byt duvodem pro spatnou prodejnost. Nikoliv duvodem vysoke miry piratskeho sireni. Kdyz je hra nekvalitni tak, ze mi nestoji za dvacku, tak mi nestoji ani za namahu si instalovat i zadarmo jeji piratkskou kopii.
B) Pokud hra poskytuje zabavu neumernou cene, tak si ji nekupuji. Neni to ovsem ospravedlneni pro pirateni. Dokonce ani to, ze pres vysokou miru piratstvi vyvojari porad vydelavaji.
„Posuňme diskuzi do praxe. Jak si ověříte, že dostanete zábavu (ne)úměrnou ceně? Musíte si ji koupit.“
Stačí si přečíst recenze. Navíc většina moderních distribučních platforem podporuje nebo zvažuje podporu poskytnutí hry na zkoušku se zárukou vrácení peněz, což už na Google Play funguje a nejednu hru jsem takto bez problémů vrátil.
„Uděláte to poprvé a bude se vám líbit. Uděláte to podruhé a nebude se vám líbit. Peníze zpět nedostanete. Potřetí už sakra budete přemýšlet, jestli vyhodit peníze“
To ano, souhlasím.
„(částka je v tuto chvíli nepodstatná)“
To si nemyslím. Vsadit do loterie dvacku anebo dva tisíce je IMHO zásadní rozdíl ;-)
„nebo si to upirátit a později případně koupit“
Častý argument, ale kolik těch počítačových pirátů si pak vážně hru koupí? To zřejmě neví nikdo. Já tipuji maximálně v řádu jednotek procent a to si myslím, že jsem velký optimista.
Socinky by to zaplatily, pokud by nemely "zdarma" alternativu od pijavic, ktere zijou z kradeneho - v novem chucpe slovniku "user generated" obsahu.
Mate pravdu, ze cesta ven nevede pres "technologie", ale jednak pres navraceni vykloubene logiky a jednak pres nalezeni novych byznysmodelu.
Jinak nema smysl hazet spinu na Novu, ona je docela vykonny stroj na penize, jenom by se zisky mely aspon castecne vracet do firmy (napriklad nakupem obsahu) a ne jimi kryt ztraty skupiny v okolnich zemich.
Ale neni, to je nejmene polovina zdejsiho lokalniho problemu. Druha je samozrejme to, ze poskytovatele obsahu se donekonecna snazi zdokonalit dalnopis protoze si nechteji priznat, ze uz existuje email.
P.S. jen pro formu: filmy sleduju jen v kine (ne multiplexy) a hudbu si kupuji jen na CD (vyhradne v Nemecku).
Bohuzel se pletete. Pokud by se snazili zdokonalit dalnopis, tak maji byznys zalozeny na fyzickych nosicich.
Co se tyce Novy, tak se obavam, ze zalozili cenovy benchmark na nejake studii, ktera bude dle srovnani s realitou nejspise "pic of šit". Pry rika, ze lidi jsou ochotni zaplatit 200 CZK mesicne za podobnou sluzbu.
No myslim, ze je jasne, ze toto lidi za stavajicicho stavu ochotni NEJSOU.
Jenže ono financování z reklamy přestává stačit. Lépe řečeno nikdy asi nestačilo a počítalo se s rozvojem. Ten ale nenastal a jen tak nenastane. Protože mnohé stanici se stali symbolem, prototypem odpadní zábavy .
Vy prostě nemáte dostatek lidí, kteří by chtěli na takové stanici s takovými diváky ( potencionální zákazníci) zaplatili reklamu.
Az na to, ze cena nema s kvalitou nic spolecnyho a hraci cenu prevazne vubec neresi (pokud neni premrstena). Kvalita hry uzce souvisi se schopnosti ji prodat. Nemam pocit ze by Minecraft mel nejaky zasadni problem, pricemz si dovolim tvrdit, ze 80% kopii bude piratskych - stejne jako jinde ... takze pokud se nekomu neco "nevyplati" prodavat, pak konstatuji, ze se nejspis naslo maximalne nekolik desitek lidi ochotnych za to zaplatit a tudiz je to shit.
Nehlede na to, ze dalsi (nikoli nepatrna) vec je, zda za svy prachy ziskam "jednorazovku", kterou za odpoledne dohraju a tim sem skoncil (a za to je opravdu ochoten platit jen malo kdo) nebo za ne ziskam neco, co muzu hrat (pouzivat) mesice nebo i roky. Jinej priklad - totalcommander - za svy prachy ziskam dozivotni licenci ... aktualizace a vyvoj stale probiha ... Z autora asi neni miliardar, ale zjevne jej to uzivi. A to pres to, ze drtiva vetsina kopii je tak jako tak upiratena.
TV segment a herní neberu jako porovnatelný.
TV zábava se stala podřadným pasivním konzumováním bez zpětné vazby. Ani herní segment není jednotný. PC segment není to samé co konzole( a smartphony) . Hadrcore\entuziasm není to samé co causality games.
Pokud chcete srovnávat aktuální vysílanou TV zábavu s herním segmentem. Tak za současného stavu má blízko vymaštěnostem stylu sekání ovoce a mlácení krtků na smartphonu/tabletu.
Posuňme diskuzi do praxe. Jak si ověříte, že dostanete zábavu (ne)úměrnou ceně? Musíte si ji koupit. Uděláte to poprvé a bude se vám líbit. Uděláte to podruhé a nebude se vám líbit. Peníze zpět nedostanete. Potřetí už sakra budete přemýšlet, jestli vyhodit peníze (částka je v tuto chvíli nepodstatná) za loterii, nebo si to upirátit a později případně koupit.
"Stačí si přečíst recenze" ... lol ... trebas od Vas, ze?
Trebas takova recenze na rekneme Skyrim co? Vychvaluje jej do nebe ... a pak clovek zjisti, ze v tom sou tisice bugu ... a to nikolivek drobnosti ... ale to "recenzent" jaksi "opomel" napsat ... protoze by jaksi jinak nedostal zaplaceno ...
"Stačí si přečíst recenze. Navíc většina moderních distribučních platforem podporuje nebo zvažuje podporu poskytnutí hry na zkoušku se zárukou vrácení peněz, což už na Google Play funguje a nejednu hru jsem takto bez problémů vrátil."
Recenzím nevěřím ani úvodní větu. Pokud si otevřete některý český renomovaný časopis o hrách (Level/Score), nebo jakékoliv médium na recenze, zjistíte, že jsou ve většině případů neuvěřitelně povrchní. Musím dodat, že Google Play jsem nikdy nepoužil a na telefon bych si hry nedal.
"To si nemyslím. Vsadit do loterie dvacku anebo dva tisíce je IMHO zásadní rozdíl ;-)"
Já v tom žádný rozdíl nevidím. Potenciální řešení vracení jakékoliv částky je pro mne ztráta času nezávislá na sumě. Drahý výrobek si nekoupím, dokud ho neodzkouším v plném rozsahu, nebo si nejsem jist kvalitou. Pokud mi to prodejce neumožní/nejde to, zajíce v pytli opravdu nekoupím.
"Častý argument, ale kolik těch počítačových pirátů si pak vážně hru koupí? To zřejmě neví nikdo. Já tipuji maximálně v řádu jednotek procent a to si myslím, že jsem velký optimista."
Zde mohu hovořit pouze za sebe, ale od jisté doby nákup SW jinak neřeším. Už jsem se nechal napálit na demu, které šikovně neumožnilo prozkoumat nefunkční části a to mne nadobro vyléčilo z recenzí, dem a marketingových lží.
p.s. Jak píšete tu kurzívu?
Já jsem nepochopil jedno. Dřív bylo voyo.cz použitelný i bez předplatnýho, tj. když nechci předplatný, ale chtěl bych si přehrát jen jeden pořad nebo film (odhlídněme, že pořady Novy tam byly zdarma), zaplatil jsem přes SMS jednorázově cca 50 Kč, a měl jsem to. Tahle služba byla ale bez náhrady zrušena. Přitom by předplatný doplňovala, včetně zisku z ní.
Nikoliv, protože socinky to nezaplatí. Oni budou chtít Ordinaci v Růžové zahradě ideálně HD zadarmo a bez reklam. A tak vám nějakou lepší technologii nezaplatí. A protože ti co zadávají reklamu to vědí také, že na to čučí zase jen socinky. Tak si u nich nekoupěj ani minutu reklamy. A TV zase nemá prachy.
Z toho vyplývají problémy
Skylink - placení servisního poplatku
UPC - pronájem STB a modemu
Nova - hádky o měření sledovanosti
UPC - odchod lidí od analogové nabídky pryč ( čti né k UPC digital)
Do aukce volný frekvencí se nikdo nehrne
DigiTV a UPC moc v zahraničí neboduje
Nové kanály jsou raději na DVB-S/S2
Celkový pokles obsahu
Počet abonentů IPTV kulminoval
A mohli by jsme pokračovat. Tenhle segment trhu je v dlouhodobé recesi ze, které ho žádná technologii už nevytrhne.
A teď budou skoušet na lidi boudu jménem DVB-T2. Je to budou lidi zase rádi vyhazovat prachy.... :-\