VoIP samozřejmě konkurencí je, ale nemá (zatím?) takovou váhu, aby mobilní operátory nějak zásadně ohrožoval. Na druhé straně, jestliže podle mezinárodních srovnání je využívání VoIP v ČR, která je na prvním místě, asi dvojnásobné ve srovnání s jinými státy "na špici" (konkrétně 44 % českých uživatelů internetu uvádí, že využívá VoIP včetně Skype alespoň jednou měsíčně, 29 % že alespoň jednou týdně a 14 % že každý den), je to podstatný fenomén a má to asi nějaký důvod (zejména ceny). Čili co není, může být. Zejména s rozšiřováním dostupnosti internetu.
A pokud se týká rámcových smluv (případně tzv. šedých operátorů), ano, v porovnání s běžným retailem jde o velmi výhodné nabídky. Sám v rámci jedné takové smlouvy funguji. Jenže to bohužel není cesta pro běžné koncové zákazníky a malé podniky (respektive, je příliš složité, využití třeba pro celou rodinu), zatímco VoIP řešení dostupné je, a celkem snadno.
Na VoIP se možná něco málo ušetřit dá, ale je to onanie. Trh potřebuje konkurenci jak prase drbání a tou VoIP není.
Dřív jsem VoIP používal docela hodně v duchu tohoto článku, ale pak se mi povedlo namotat svoje soukromé číslo do rámcové smlouvy a ani VoIP se mi nevyplatí.
U běžných tabulkových tarifů stojí minuta koruny. U těchto opravdových business tarifů si jdou operátoři těžce po krku a za desetikoruny se získávají stovky volných minut a sazby nad rámec volných minut jsou pro nezasvěcené jako z pohádky.