To zalezi na tom, jak ta cast ovlivnuje zbytek smlouvy. Pokud jde o nejake samostane a nezavisle ujednani, neplati jen ta cast. Pokud jde o zasadni vec, vetsinou to o cem je smlouva jako takova, tak je neplatna cela smlouva.
Někdy jsou VOP opravdu celkem zábavné čtení, nicméně podstatné je, že uživatele vždy zavazuje znění podmínek, které odsouhlasil. To že vyjdou nové a že jsou někde publikovány samo o sobě nestačí, aby došlo k novému uzavření smlouvy.
Například T-Mobile (blahé paměti) s tímhle několikrát operoval, nicméně zatím vždy neuspěl a raději to vzdal.
Často v tom mají samy firmy docela značný zmatek a pořádně ani nevědí, jakými podmínkami se která smlouva řídí, ale samozřejmě úporně budou tvrdit, že těmi pro ně nejvýhodnějšími. A propracovat se jejich super mega user friedly zákaznickým servisem k někomu, kdo tomu aspoň trochu rozumí, to chce občas vážně silné nervy. Vždycky mne fascinuje, proč operátor zákaznické linky je osoba, která o problému ví ještě méně než průměrný spotřebitel, kam na ně asi chodí :)
Zejména obskurnější firmičky mívají ve VOP věci, které jsou v rozporu s občanským zákoníkem, a pak je dobré to porovnat s ustanoveními o spotřebitelských smlouvách, protože taková ustanovení jsou absolutně neplatná a nemusíme se jich teoreticky bát. Typicky ohledně reklamací atd.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).