Autor článku sice nalezl možné způsoby výdělku, nicméně ten článek je trochu nedotažený a nedá se hovořit o výdělku. Pokud jsou fotky natolik dobré, je asi nejlepší je prodávat skutečně na fotobance, nebo jít přímo na cestovky (spíš náhoda, většinou mají už vlastní) . TO se ale týká pouze promile lidí s fotocitem. Pokud máte fotky průměrné, pouze na nich nevyděláte vůbec nic. Vidina umístění fotek na nějaký blog je sice krásná, ale v takovém případě Vám na blog polezou pouze lidé díky virálu nebo na základě zpětných odkazů, to ale v případě průměrných fotek nenastane. Pouze nahrát fotky na blog, osázet to PPC a affiliate je tak akorát ztráta času. Pokud vezmete variantu, že k daným fotkám také napíšete popisky míst, už se dostáváme úplně někam jinam (už to není focení, ale tvorba webu) a podle mě je lepší využít některé z webů, které nabízejí provizi z vašich zážitků z cest (neznám jich tolik, ale viz odkazy výše), převezmou za Vás marketing a máte mnohem větší šanci se chytit a časem něco vydělat. Samotné fotky na osamoceném blogu přinesou (ať nepřeháním) řádově jednotky lidí denně a nevydělá to vůbec nic (pokud nejste vyloženě nadaný tvor co dokonale fotí a píše).
Ještě poznámka k affiliate. Určitě existují dobré affiliate, nicméně při vyjmenování Invie stojí mnoha webmasterům chlupy na hlavě - předpokládám že jste spíše vycházel z obecného hype, než z reálných výsledků (které jsou dost ubohé). Webmasteři by se nejspíše podivili nad ročním výdělkem v takovém případě :)
S affiliate programy máme velmi špatné zkušenosti. I když budete mít sebelepší web, blog a pod., tak se můžete rozkrájet a nic nezískáte, pokud bude zadavatel prodávat špatný nebo drahý produkt, případně na něj vyrobí špatnou reklamu.
Nevýhodou také je, že nemáte v rukou informace, jak jsou vámi přivedení klienti zúčtováni a zda a kolik byste měli dostat od zadavatele peněz. Méně seriozní zadavatelé toho mohou využít ve váš neprospěch.
Když už chcete na amatérských fotkách něco vydělat, tak je nejsnazší a nejbezpečnější cesta upíchnout je na některém cestovatelském a podobném serveru. Nabídněte je pokud možno s krátkým a hutným textem vydavateli. Nepište blbosti, co všichni znají, ale pár osobních zkušeností a něco praktických rad se vždycky hodí.
Výhodou webu je, že nebude moc vadit vaše neprofesionální příprava (vydavatel se bude textem a fotkami buď nadstandardně editorsky zabývat, nebo ho do vydání naopak plácne bez jakýchkoliv úprav). To mainstreamová média neděljí - potřebují profesionální produkt z jedné vody na čisto.
Dostanete honorář pár stovek korun za jeden materiál. Pořád je to ale lepší než nic.
Jedním ze serverů (v češtině) je třeba Tixik.com. Pro ilustraci třeba http://cs.tixik.com/image-44521.htm - fotka jedné z nejkrásnějších pláží světa v Thajsku. Pokud někdo ale očekává zajímavé výdělky, musí být opravdu trpělivý. Na druhou stranu existují služby jako Panoramio, kdy můžete využít pro ilustraci svého obsahu i fotografie cizích autorů. Autoři fotografií (nebo dalšího obsahu) mohou vydělávat už i na zavedených webech a využít jejich pozice na internetu. Příkladem může být opět Tixik.com http://cs.tixik.com/info/partner_terms/ nebo třeba Turistika.cz http://www.turistika.cz/texty/penize-za-zazitky-prace-z-domova .