Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Vyhubí e-komerce prostředníky v obchodě? od Vlastimil Vesely - Ono to bez prostredniku nepujde ani v pripade...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2000 12:20

    Vlastimil Vesely (neregistrovaný)
    Ono to bez prostredniku nepujde ani v pripade digitalniho zbozi, kde logistika neni az tak velkym problemem. Jen se zmeni funkce / role prostredniku - podrobneji viz http://www.park.cz/kis/infopro.htm
  • 7. 9. 2000 20:33

    Martina Kopty (neregistrovaný)
    To tam těch prostředníků je v tom článku ale haba děj!

    Myslím, že proti prostředníkům-agregátorům a prostředníkům-lokalizátorům nemá smysl bojovat. Jinak by nejen že zákazníkovi musel být každý kus od jiného výrobce doručen zvlášť, ale pro rohliky byste museli do pekárny, pro mléko do mlékárny, do řeznictví, do drogerie, papírnictví, trafiky, do zeleniny ... proto existují ti prostředníci, kteří jednotlivé výrobce oběhnou sami, a zboží pak přesunou na určité místo blízko vás, odkud si ho vyzvednete.

    Řekl bych, že to tak je naprosto v pořádku a tito prostředníci si své provize zaslouží.

    Ovšem neznamená to, že by ani v klasickém obchodu neexistovaly alternativy. U nás na Pankráci totiž nemusím běžet hned do suprmarketu nebo koloniálu, ale můžu si jít zboží koupit do tržnice, a dokonce i ta řeznictví, mlékárny, pekařství a trafiky tu najdete. Kdybych ale měl kvůli každé lahvi staropramenu jezdit na Smíchov, asi by mě to nebavilo. Proto je fajn, že ji můžu koupit i v pekařství, v trafice, zelenině... :)
  • 8. 9. 2000 1:47

    Vít Skála (neregistrovaný)
    Rozhodně si myslím, že agregace nabídky má na Netu své místo. To co vidíme v kamenném světě - supermarkety, hypermarkety, bude následovat i Internet. Viz e-shop, e-city, Vltava2000 a další.

    Lidi nechtěj tady se zaregistrovat abych si koupil podložku pod myš a támhle proto, abych si koupil klávesnici. (Dost blbej příklad.) Když už do nějakého obchodu jdu, tak tam chci mít plný sortiment.

    Jelikož není moc reálné, aby existoval hypermarket, kde je kompletní nabídka úplně všeho zboží - neberu-li v úvahu taková obchodní seskupení jako Vltava2000, Atlas a spol. - vidím prostor pro vznik hypermarketů specializovaných vždy na nějaký segment trhu. Počítače, knížky, oblékání nebo třeba rostliny.

    Bude se muset více propracovat placení a logistika, aby to bylo pro všechny strany zajímavé, ale to je už jiné téma ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).