Vlákno názorů k článku Vyplatí se klasická reklama na Internetu? od Michal Jiránek - Zajímaly nás vyhledavače, které mohou v rámci cílení...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 2. 2004 22:35

    Michal Jiránek (neregistrovaný)
    Zajímaly nás vyhledavače, které mohou v rámci cílení nabídnout naši reklamu dostatečnému počtu uživatelů. Stačilo byt třeba 3.000 týdně. Problém v klíčových slovech je podobný, jako jste nedávno řešili v konferenci seo@nawebu -- uživatelé nehledají klíčová slova, kterými jsme byli s to definovat své služby -- viz potíž s copywriterem.

    Převodní poměr zákazníků z vyhledavačů jsme nevzali v potaz, protože je neumíme oslovit.

    S tou analýzou klíčových slov máte pravdu. Hledali jsme, nenašli.
  • 27. 1. 2004 15:38

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Dovolil bych si pár otázek a poznámek k pasáži o reklamně vázané na klíčová slova.

    »Zjistili jsme ale, že vyhledavače, jež nás zajímaly, skutečná klíčová slova neprodávají.«

    Otázka: jak jste určovali ony vyhledavače, které vás zajímají? Půvab PPC reklamy ve vyhledavačích spočívá mj. v tom, že cílovou skupinu filtruje sám dotaz (tj zvolená klíčová slova) a nikoli jakási teoretická demografická skupina návštěvníků serveru.

    »Zároveň jsme zjistili, že by patrně v očekávané časové lhůtě nebylo možné cíleně oslovit dostatečný počet lidí.«

    Další otázka: pokud něco prodáváte, proč považujete počet oslovených lidí za tak zásadní? Ve vašem článku je sice dobře rozebráno CTR a následně CPC jednotlivých forem reklamy, poněkud ale postrádám dotažení těchto kalkulací do konverzního poměru. Vzali jste v úvahu, že návštěvníci z vyhledavače mohou vykazovat v průměru řádově vyšší konverzní poměr, než návštěvníci přicházející přes bannerovou reklamu?

    »Kromě toho jsme nebyli schopni vymyslet slova, která by pro kampaň byla vhodná, takže jsme vzdali i možnost koupit klíčová slova přes Google a etarget.«

    To je IMHO zásadní chyba v úvaze. Neschopnost zjistit a vybrat vhodná slova je překážkou aplikace klasického SEO, nikoli však reklamy typu Google AdWords. Naopak, AdWords se běžně používají právě za účelem analýzy a výběru vhodných slov před nasazením klasického SEO, pokud o slovníku potenciálních zákazníků netušíte nic, nebo jen velmi málo.

    Jinak hezký článek. Škoda, že je ho zatím jen polovina.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).