Vlákno názorů k článku Vyplatí se klasická reklama na Internetu? od Marek Prokop - Dovolil bych si pár otázek a poznámek k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2004 15:38

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Dovolil bych si pár otázek a poznámek k pasáži o reklamně vázané na klíčová slova.

    »Zjistili jsme ale, že vyhledavače, jež nás zajímaly, skutečná klíčová slova neprodávají.«

    Otázka: jak jste určovali ony vyhledavače, které vás zajímají? Půvab PPC reklamy ve vyhledavačích spočívá mj. v tom, že cílovou skupinu filtruje sám dotaz (tj zvolená klíčová slova) a nikoli jakási teoretická demografická skupina návštěvníků serveru.

    »Zároveň jsme zjistili, že by patrně v očekávané časové lhůtě nebylo možné cíleně oslovit dostatečný počet lidí.«

    Další otázka: pokud něco prodáváte, proč považujete počet oslovených lidí za tak zásadní? Ve vašem článku je sice dobře rozebráno CTR a následně CPC jednotlivých forem reklamy, poněkud ale postrádám dotažení těchto kalkulací do konverzního poměru. Vzali jste v úvahu, že návštěvníci z vyhledavače mohou vykazovat v průměru řádově vyšší konverzní poměr, než návštěvníci přicházející přes bannerovou reklamu?

    »Kromě toho jsme nebyli schopni vymyslet slova, která by pro kampaň byla vhodná, takže jsme vzdali i možnost koupit klíčová slova přes Google a etarget.«

    To je IMHO zásadní chyba v úvaze. Neschopnost zjistit a vybrat vhodná slova je překážkou aplikace klasického SEO, nikoli však reklamy typu Google AdWords. Naopak, AdWords se běžně používají právě za účelem analýzy a výběru vhodných slov před nasazením klasického SEO, pokud o slovníku potenciálních zákazníků netušíte nic, nebo jen velmi málo.

    Jinak hezký článek. Škoda, že je ho zatím jen polovina.

  • 1. 2. 2004 22:35

    Michal Jiránek (neregistrovaný)
    Zajímaly nás vyhledavače, které mohou v rámci cílení nabídnout naši reklamu dostatečnému počtu uživatelů. Stačilo byt třeba 3.000 týdně. Problém v klíčových slovech je podobný, jako jste nedávno řešili v konferenci seo@nawebu -- uživatelé nehledají klíčová slova, kterými jsme byli s to definovat své služby -- viz potíž s copywriterem.

    Převodní poměr zákazníků z vyhledavačů jsme nevzali v potaz, protože je neumíme oslovit.

    S tou analýzou klíčových slov máte pravdu. Hledali jsme, nenašli.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).