Vlákno názorů k článku Vyplatí se vůbec pozemní digitalizace? Celoplošná určitě ne od Pamětník - Navazoval jste plynule na příspěvek pana radona, přímo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 4. 2008 14:54

    Pamětník
    Navazoval jste plynule na příspěvek pana radona, přímo ho citoval a od jeho tvrzení "Ano bude to trvat možná 10 let, ale příchod HD je neodvratný" jste se nedistancoval. Proto jsem také hodnotil vaše příspěvky společně a to záleží jen na mé vůli. Že si už nedáte pokoj s tím Vaším věčným "Čtěte řádně..."! Nápodobně!
    Těmito zbytečnými komentáři odbornou úroveň tohoto webu nezvýšíte, jen ho zaplevelujete.
  • 7. 4. 2008 20:34

    Pamětník
    Když Vy vytrhnete jednu větu z cizího příspěvku a k ní přidáte svévolně svůj doplněk "DVB-C/IPTV a DVB-S(2) budou hlavní platformou příjmu", tak to je v pořádku? Já jsem jen zopakoval předcházející uvádějící větu z původního příspěvku pana radona. Význam slov "...bude to trvat možná 10 let..." a "...Nakonec bude ..." na sebe věcně i časově navazuje. Také v úvodu své reakce na vaše příspěvky uvádím společné oba autory. Já jsem si nic "nepřibásnil", jako Vy. Proto jste se jako fabulátor a účelový plkal projevil právě Vy! Pokud se chcete napříště vyvarovat svých podobných pochybení, doporučuji Vám buď přijmout cizí příspěvek jako celek ("Ano, přesně tak..."), nebo si formulovat svůj názor samostatně a potom Vám nebude moci být nic podsouváno. Přece nechcete sám, ani od ostatních, abyste projevovali písemný souhlas, nebo nesouhlas, s každým slovem komentovaného příspěvku. Tohle není soudní spor, ale věcná diskuze. Alespoň pro většinu.
  • 7. 4. 2008 19:39

    Jan Man (neregistrovaný)
    Naprosto se mýlíte, nepodsouvejte mi něco, co jsem neřekl, pane Pamětníku...

    O 10 letech bylo psáno v souvislosti s HDTV vysíláním... Vidíte to, čtete řádně...?
    A toto jsem napsal já, s čím se ztotožňuji - přímo cituji:

    ************************************************************************************
    "Nakonec bude dobrá tak pro příjem TV v kuchyni, v koupelně, na chatě .. prostě jako doplňkový příjem, ale hlavní TV v obýváků bedeme krmit jinak. Nejspíše ve městech z optiky a na vesnicích ze satelitu. "

    Ano, přesně tak... DVB-C/IPTV a DVB-S(2) budou hlavní platformou příjmu, DVB-T pak onou doplňkovou místní alternativou do kuchyně či na chatu...
    ************************************************************************************

    Kde vidíte nějaký souhlas s 10 lety či HDTV...? Nikde, viďte...
    Pak jste účelový plkal a fabulátor...
    Končím tuto diskusi...
  • 10. 4. 2008 13:13

    tttrident Trident
    Obavam se je jiz v tak dosti zapodminkovanych podminkach pro uchazece u licenci, se bude jevit jako ekonomicky nerentabilni vubec zadat o DVB-T licenci. A to nepocitam naklady spojene s rizenim.
  • 7. 4. 2008 13:00

    Pamětník
    Pokud pánové tom radon a Jan Man píší o budoucnosti za 10 let, nemá cenu o tom v současnosti vést polemiku. Souhlasím s jejich názorem, že nejprimitivnější varianty DVB-T příjmu potom budou vhodné pro kuchyň, garáž, chatu, kde budou jen suplovat dosavadní stav po analogové tmě. Do "parádního" pokoje si asi většina domácností umístí "reprezentativní" TV přijímač s velkou obrazovkou, třeba i s HD ze satelitu a moderní záznamovou technologií.
    Jak brzy bude DVB-T s MPEG-2 handicapováno širokou nabídkou desítek programů v HD, ale můžeme jen spekulovat, jistě nás někdy čeká nejen éra MPEG-4 a DVBT-S2.
    Do té doby, než výrobci a prodejci budou nabízet jako standard TV s integrovanými tunery pro DVB-S, ale bude představovat satelitní příjem stále jistý "přepych". Nic proti němu, kdo bude chtít, bude moci a nebo bude muset, ať se zařídí podle svého.
    Nevěřím ale, že neustálé oddalování spuštění a dobudování celé sítě DVB-T může ve svých důsledcích zcela tuto platformu zlikvidovat. Klidně ale může v budoucnu DVB-C a DVB-S převážit při použití pro "hlavní" TV v domácnosti. Jen to budou platformy vždy omezované místní neexistencí datových sítí a nemožností splnění podmínek pro instalaci paraboly. To by se musel změnit zákon a na privátní individuální montáž antény na "cizím" domě by musel existovat právní nárok pro každého potenciálního diváka. K tomu se ale zatím neschyluje.
  • 7. 4. 2008 12:56

    bez přezdívky
    Nejdříve bych chtěl poděkovat p.Potůčkovi za vyvážený a objektivní článek.
    Přečetl jsem si všechny příspěvky a skončil jsem na Re: potřebujeme DVB-T?
    Každý příspěvek má něco do sebe,tak chci též něčím přispět.
    Vezmu to od začátku.
    V roce 1994 dostal CET 21 s.r.o.licenci na provozování celoplošné televizní sítě s pokrytím 98% obyvatel ČR.
    Tuto vymoženost už nedostaly ČT a FTV PRIMA s.r.o.(nebyly volné kanály).
    Z toho vyplývá,že už zde v roce 1994 byla vybudována infrastruktura na téměř 100% pokrytí naší republiky.
    Vznikl zde postupně duální systém(dva programy veřejnoprávní a dva privátní).
    Kolem roku 2000 začala předzvěst DVB-T.
    V lednu 2002 dostal CET 21 s.r.o.(TV NOVA) od RRTV rozhodnutí o prodloužení licence do 30.1.2017.
    V červenci 2003 FTV PRIMA s.r.o.(TV PRIMA celoplošná) od RRTV rozhodnutí o prodloužení licence do 28.6.2018.
    Na okraj.TV PRIMA regionální(červen 2002-26.11.2016).
    V listopadu 2004 vypsala RRTV licenční řízení na první digitálně šířené programy.Licence byly v dubnu 2006 vydány.
    Tyto licence byly zpochybněny.Důvod je jasný.Když TV NOVA dostala licenci do roku 2017 a TV PRIMA do roku 2018,tak se pochopitelně bránily konkurenci.
    A od této doby se začaly dít věci,které zabrzdily DVB-T.
    Přirozeně nastupovala konkurence.
    V roce 2006 další kabelová IPTV od Telefóniky O2 a v srpnu levná satelitní služba DigiTV.
    A závěrečný bodem byl únor 2007,kdy TV Nova začala vysílat přes satelit od té doby je rychlý nárůst satelitního příjmu.
    V zemi,kde je možné za určitých podmínek,protože infrastruktura to umožňuje,vybudovat čtyři MUXY,trochu zarážející skutečnost.
    Tady neobstojí ani tvrzení,že náklady na celostátní zemské vysílání jsou cca 8x dražší,než na satelitní distribuci.
    Já jsem stále stejného názoru,že na českém trhu se mohou uživit 3 silné privátní televize s kvalitním programem,každá ve svém MUXU.
    Nepočítám ČT ve veřejnoprávním MUXU,která má hrazený provoz z koncesionářských poplatků.
    Pochopitelně TV NOVA a TV PRIMA nechtějí žádnou konkurenci.Věřím tomu,kdyby nebylo v roce 2004 vypsáno RRTV licenční řízení na digitálně šířené programy pro dalších šest nových televizí,tak už máme vybudovanou DVB-T.
    ČRa by vybudovaly tři MUXY za finančního přispění TV NOVY a TV PRIMY a ČT(koncesionářské poplatky).
    Měli bychom zde 12 životaschopných programů s téměř 100% pokrytím obyvatel,což by bohatě stačilo pro většinu národa,který chce TV "zadarmo" + RV.
    Jiné alternativy příjmu(kabelový,satelitní)by musely tvrdě bojovat o český trh a o přežití.
    Tady si nikdo asi neuvědomil,že konkurence je zdravá jen do té míry,na co stačí peníze.
    Pozemní digitalizace proběhne,protože jsou na ni přičleněný kanály.Ale kdo to ted´zaplatí,při vzniklé situaci...?
    Ta možnost se prostě promarnila,tak ted´mají návrh jiné platformy příjmu.
    Možná,že je to tak správné,třeba se s tím už před šesti lety počítalo.
    Na závěr bych chtěl říci,že klíčovými body pro "rozvoj" pozemní digitalizace byly soudní spory nových televizí a vstoupení TV NOVY na satelitní vysílání.
  • 7. 4. 2008 11:44

    Jenda (neregistrovaný)
    Jeníku, pěkná nula aura, jak vyšitá, pro koho vlastně ty svý nesmysly vykládáš?
  • 8. 4. 2008 22:14

    bez přezdívky
    tak liberalizaci vysilani resit zabetonovanim stavajicich vysilatelu kazdeho ve svem muxu - to je rekl bych odvazne stanovisko.
    Jiz kdysi jsem psal, ze vyber byl, vitezove nejsou majetkove propojeni ani vzajemne, ani se stavajicimi vysilateli a tak by to melo byt i do budoucna dokud bude zajem. Az pote rozdavat jiz vysilajicim. Pak uz bude opravdu liberalizovano. Dnes Noha natahuje at si muze prihlasit dalsi 4 stanice a ukazat "lidu" parohy ve svem muxu.
    A take konecne nastolit praktiku, ze po majetkovem presunu se zreviduje, zda se do stanice neprizenil nekdo propojeny s jinou stanici. V tom pripade odebrat licenci a at si pozadaji znovu. Majetek at se preliva, ale at se nekupci s licencemi. Viz zpusob nabyti Nohy dnesnim majitelem. Noha mela ztratit licenci hned po prvnim odkoupeni podilu V. Zeleznym. A samozrejme mohla znovu se prihlasit do dalsiho vyberoveho rizeni. To by se investori jo rohodovali jestli to mysli fakt vazne a chcou slouzit, nebo jestli chcou jenom kupcit.
  • 7. 4. 2008 11:09

    Jan Man (neregistrovaný)
    "Nakonec bude dobrá tak pro příjem TV v kuchyni, v koupelně, na chatě .. prostě jako doplňkový příjem, ale hlavní TV v obýváků bedeme krmit jinak. Nejspíše ve městech z optiky a na vesnicích ze satelitu. "

    Ano, přesně tak... DVB-C/IPTV a DVB-S(2) budou hlavní platformou příjmu, DVB-T pak onou doplňkovou místní alternativou do kuchyně či na chatu...
  • 7. 4. 2008 10:32

    Nodar
    - z dnešního pohledu ano, pozemní vysílání přijímá nejvíce obyvatel a přepnutí do digi jim přinese především širší nabídku
    - zítra také, bude to ještě markantnější, v obchodech už budou pouze TV s digi tunery, často i s integrovanými disky pro záznam
    - ale pozítří ? ... HD vysílání začne být standardem, už to nebude něco extra, za co si musí divák připlácet, nebude to ani konkurenční výhoda, ale nutnost.
    Ano bude to trvat možná 10 let, ale příchod HD je neodvratný a DVB-T zase narazí na své omezení volných kmitočtů. Nakonec bude dobrá tak pro příjem TV v kuchyni, v koupelně, na chatě .. prostě jako doplňkový příjem, ale hlavní TV v obýváků bedeme krmit jinak. Nejspíše ve městech z optiky a na vesnicích ze satelitu.
    Osobně bych by pro řešení s dobrým poměrem cena/výkon, tedy pokrýt jen hustěji osídlené oblasti (50-70%) a dost. Ovšem to by tu nesměli být jistí pitomci, kteří dali Nově do ruky červené tlačítko a ta si teď může diktovat málem 100% pokrytí. Ale my češi nejsme specialisté na ekonomická řešení, my si zásadně vybíráme ty nejblbější ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).