1. Malá penetrace broadbandu i připojení vůbec v domácnostech.
2. Zaostalé školství (i z hlediska využití a vybavení ICT), kde jaksi stále kooperativní učení chybí.
3. Malý a "vykolíkovaný" trh, kde Web 2.0 ohrožuje zavedené firmy a jejich investice.
pridal bych jeste jeden duvod,: Neochotu tech "velkych" do neceho investovat. Vysledkem je existence nekolika serveru, ktere delaji tu samou ale zadny poradne.
Ježíšmarjá - Vy asi budete hodně mladý. No a co, že "znalosti IT problematiky mezi běžnou populací jsou minimální"? Víte, lidé mohou (ba i musí) docela dobře žít i bez této znalosti. Minimálně tedy manuálně pracující, kterých není málo; i oni se totiž musí především uživit a IT pro ně představuje (v zásadě oprávněně) pouhou kratochvíli. Budou-li IT opravdu potřebovat, potřebné se naučí.
Nemyslím, že by to byla samotná národní mentalita, která by byla blokem. Podle mne pokud by opravdu WEB X.X byl globálně přínosným nemůže tomu tak být. Jinak se tím dá najevo, že onen WEB 2.0, není globálně nasaditelný ani globálně přínosný. Protože pod slovem globání, si představuji něco co buď překonává mentalitu konkrétní skupiny, nebo je nad ní .
Musím souhlasit s tím, že úroveň IT vzdělanosti je v našich zemích dost špatná. Má to sice více příčin a máme i spoustu vynikajících odborníků, ale znalosti IT problematiky mezi běžnou populací jsou minimální, což je s podivem, když uvážíme, že již mnoho let se "počítače" vyučují na českých školách. Přesto mladí lidé mají často o problematice zcela nedostatečné a zkreslené informace. Neznají základní termíny, mají problém i se základní navigací v operačním systému, s použitím i běžných aplikací a jejich činnost se skutečně vejde do dvjkliku na modré éčko a přechod na seznam.cz, kde do vyhledvávacího políčka zadají url adresu... Možná to trochu přeháním a vidím černě, jenže mám dost podobných příkladů a musím říct, že to, co jsem se nějakým způsobem nenaučil sám a co jsem si sám nenašel, to jsem se ve školní výuce ICT skutečně nenaučil. Po lidech, které nemají ani základní znalosti a nerozumí základním termínům, pak těžko můžeme chtít, aby se nějak zapojovali. Navíc většina lidí přijde na nějaký článek, jen si něco přečíst. Když zjistí, že se nedozvěděli, co hledali, nebo, že se článek týká i jejich problému, tak v diskusi cosi zakřičí, pohodí otázku, ale už se ani nevrátí, zda jim někdo třeba náhodou neodpověděl. místo toho jen nadávají na to či ono, ale nejeví ani základní snahu si informace zjistit samostatně... Bohužel.
Nářky zaměstnavatelů o nízkých ICT znalostech nejen maturantů, ale i dalších uchazečů o zaměstnání, jsem slyšel nesčetněkrát z mnoha stran a psalo se o nich leckde. Podobně si stěžují vysokoškolští učitelé na úroveň studentů v prvnícm ročníku VŠ.
Většina populace má maturitu a nejspíše i bude na uživatelské úrovni na PC alespoň část pracovní doby pracovat. Obávám se, že řadu věcí se prostým samostudiem asi nenaučí, pokud nemají slušné základy ze základní či střední školy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).