Celoobrazovkové reklamy jsou mor! Reklama rozcapená na celou stránku mi zaručeně na dobré náladě nepřidá. Kecy o tom jak je to vtipné, jak je to kreativní, jak je to in nestojí ani za trpké pousmání. Poslední dobou u sebe pozoruji nový reflex, který spočívá v tom, že během několika desetin sekundy jsem schpný vyhledat a klepnout na odkaz typu Přeskočit, Jít na a podobně.
Já bych některé weby asi úplně zrušil a dával bych tam jednu reklamu za druhou :-) Není to dobrý nápad pánové reklamní kreativci?
Všeho s mírou. Možná takové tvrzení není in, ale funguje. Neustálým nárůstem (množství, agresivity apod.) reklamy se nemusí dosáhnout její vyšší účinnosti. Kam takový vývoj povede? Je to vidět na některým webech. A může to skončit tak, že celá stránka bude obsahovat téměř jen reklamu. Možná pak nastane odliv návštěvníků ke konkurenci.
Snižující se účinnost reklamy by měla vést k zamyšlení, jestli není problém jinde, než si reklamní guru myslí.
Obávám se, že tvé uspokojení by nastalo pouze v případě pokud by reklama na těchto webech neexistovala vůbec, pak by ovšem musel přejít ihned.cz do placeného režimu a to by teprve nastal zásadní odliv čtenářů. Takový kolos jako ihned.cz musí mít neustálý příjem z inzerce a pokud se účinnost jednoho formátu snižuje, musí se hledat další způsob.
Z pohledu ihnedu mi to připadá jako logický krok. Je třeba si zvyknout, že věci zadarmo nejsou ve skutečnosti ZADARMO.
Osobně bych jako uživatel uvítal, kdyby server jako je IHNED obsahoval místo dvaceti blikajících obdélníčků pouze jednu jedinou kreativně výraznou reklamu (jako je tento můj slideover) a ve větším množství pak třeba naopak pouze velmi jednoduchou, např. textovou inzerci. Vy ne?
Třeba by to i z komerčního hlediska šlo, ale do toho nevidím.
>Obávám se, že tvé uspokojení by nastalo pouze v případě
Jsi dost dobrý, když víš co by mě uspokojilo... Proč mi to podsouváš? A ještě navíc na základě tohoto předpokladu stavíš dalsí hypotézy?
Já jsem napsal, že platí všeho s mírou. Více (agresivních) reklam = více nespokojených návštěvníků (určitého typu). Nepsal jsem, že jediné řešení je zrušit reklamu. Řešením klesajícího (nerostoucího?) příjmu z reklamy může být jiný obchodní model.
Nikde také není psáno, že je potřeba mít mnoho webů s úplně stejným zaměřením. Klidně by se to mohlo trochu pročistit. A placený přístup? Pokud to bude trh akceptovat, ať se tak stane. Určitě se ale najde někdo, kdo to bude provozovat dál zdarma, protože to bude součást jeho obchodní strategie - peníze nezíská přímo z reklamy, ale jinak.