Proc se porad mluvi o "silovem vedeni"? I v business class je jen 12V automobilova zasuvka (coz je shodou okolnosti jedina po celem svete stejna elektricka zasuvka vubec). Roztahnout po letadle 12V by snad nemel byt takovy problem...? Ale co, na kratke trasy baterka vystaci a na delsich trasach je stejne lepsi spat. Alespon pak clovek neni tak znicenej z casovyho posuvu :-)
Predevsim by se to letadlo musela komplet predelat. Tuhle jsem k tomu videl od nekoho vyjadreni v diskusi pod clankem na zive, a, podarilo se mi to dohledat. Nadhodil sem tam tozit problem a) rozvodu b) prikonu zdroje notebooku.
Autor: neregistrovaný - Ovo
Hezké téma.. Popíšu, co vím o B747/400, u ostatních typů to bude velmi podobné.
Organizace sedadel a jejich rozestavení v základním patře (rozteč sedadel a rozložení bussines/economy) v kombinaci s tenkou podlahou neumožňuje jednoduché rozmístění jakýchkoliv zásuvek (je tam 10 sedadel vedle sebe se 2 uličkami). Zbývá ještě horní panel pod zavazadly - tam ovšem dosud silový rozvod není.
První třída v horním patře má rozestavení pevné (oněch asi 10 postelí).
Výkon hlavních zdrojů (jsou umístěny na motorech) má rezervu, problém s dodatečným odběrem není, navíc má 747/400 soustavu akumulátorů až na 6 hodin letu v nouzovém režimu, kolísání napětí po zatížení tak nikdy nenastane (který sebevrah by s tím chtěl letět?). Při parkování (do spuštění motorů) je v provozu jen malý generátor (viz výfuková díra na konci ocasu), s kterým jde jen osvětlení a přístroje (nejde air condition).
Každý kousek drátu v letadle je nesmírně drahý - musí na pravidelné revize a je velice důkladně připevněn v tenké (částečně hořlavé) stěně. Silový kabel navíc vyžaduje velmi odlišnou manipulaci i umístění s ohledem na rušení datových rozvodů i bezpečnost.
Doufam ze nezapomenou krome access pointu letadla vybavit i zasuvkama u kazdeho sedadla. Ona ta baterka nafurt nevydrzi a na delsich tratich mi bude po par hodinach celkem k nicemu, ze tam je wifi signal :-/
Zcela jiste zapomenou. AFAIK proud zustane vysadou pro obchodni a prvni tridu.
Doufam ze nezapomenou krome access pointu letadla vybavit i zasuvkama u kazdeho sedadla. Ona ta baterka nafurt nevydrzi a na delsich tratich mi bude po par hodinach celkem k nicemu, ze tam je wifi signal :-/
Placeni bych jako problem taky nevidel - nez dostanu pristupovy kod projede letuska moji kreditku cteckou a podle toho kolik nakonec prointernetim tak si strhnou nejaky penize. Nebo pausal - treba $20 za cely let, platba predem, opet kreditkou.
Mimochodem spojeni "prijem Internetu" mi prislo dost vesely ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).