O2 v posledních letech nakoupila spoustu menší lokálních providerů včetně jejich sítí. Týkají se problémy i takovýchto připojení? Já jsem jedním z podobných případů, problémy s doručováním zpráv jsem nezaznamenal. Jako SMTP mám server "původní firmy", nikoliv přímo Telefonicu. Netýkají se ty problémy třeba jen mobilního a ADSL připojení?
On původní poskytovatel byl hodně solidní. Navýšení rychlosti po několika měsících sám nabídl a stálo mne to celých 50 Kč jednorázového poplatku... Plná spokojenost!
(A pak to vzaly do ruky O2 - nejdřív přestala chodit pošta, pak začali blokovat některé porty, změny směrování mne několikrát odstřihly úplně - prostě teprve s O2 začal být Internet zábava.)
Známka choromyslnosti (přesněji jeden z příznaků duševní nemoci) je například nerespektování reality.
A realita je na mnoha místech naší země taková, že můžete vzít velmi pomalé ADSL (protože jste daleko od ústředny). A tam záleží, jakou mají zrovna v O2 akci - co dostanete protihodnotou za dvouletý úpis.
A pokud nechcete to ADSL, tak zbývá pouze místní WiFi poskytovatel, který má několikaletý úpis u nového zákazníka velmi často jako podmínku. A pokud nechcete, tak máte buď smůlu, nebo vám občas povolí mít krátkou výpovědní lhůtu, ale musíte si zaplatit instalaci připojení k vám (která je jinak zdarma, nebo se značnou slevou). Což je řádově tak 5000 Kč. Ale může to klidně být i 10 000 Kč.
Další realita je ta, že parametry linky, které v daném místě budete moci zakoupit nebudou za půl roku úplně jinde. Nebudou jinde ani za 2 roky. Jenom jednou dojde ke kvalitativnímu skoku, až ten váš jediný možný wifi poskytovatel přejde z 2,4 GHz na 5 GHz. Ještě by se zakoupitelné parametry linky mohly zvednout tím, že O2 vybuduje ústřednu někde blíže, ale šance, že se to stane do půl roku je, ehm, zanedbatelná.