Možná mám nekvalitní zařízení, možná nekvalitní internetové připojení, i když obojí dvojí poskytovatel voip popírá, ale telefon občas blbne a opravdu se na něj nedá spolehnout. Někdy vypadávají písmena i celá slova. Při volání na některá čísla je slyšet strašná ozvěna, ale jen někdy. Po každém výpadku proudu je nutné restartovat bránu. Někdy se chová podivně. Nejde třeba v zápětí 2 krát po sobě vytočit to samé číslo. Po vytočení čísla, které se jeví jako obsazené, ale obsazené není se někdy stane, že mně zazvoní telefon a jsem spojen s volaným číslem, aniž bych ho já, nebo ten druhý vytáčel. Přesto je volání přes voip pro mne to nejlevnější řešení. Měsíčně provolám v rámci své práce i více než 10 hodin, o2 v naší oblasti přípojku nemá a za mobil bych se nedoplatil. Považuji voip za dobré, ale ne za plnohodnotné řešení. V mém případě zatím zcela jistě nedosahuje kvality a spolehlivosti tradičních operátorů. Jen pro zajímavost jsem u Fayn.
Ozvěnu a vypadávání slabik či celých slov lze přičíst na vrub dvěma jevům, a to latenci (zpoždění) a ztrátovosti paketů. Toto jsou skutečně typické příznaky nekvalitní konektivity (časté u wi-fi v pásmu 2,4 GHz). Udáváte, že používáte VoIP bránu, za ní tedy bude analogový telefon. Doporučuji vyměnit toto "nouzové řešení" za dedikovaný IP telefon, který si dokáže s nekvalitní konektivitou často velmi dobře poradit (díky QoS, jitter bufferu a dalším funkcím). Je to investice cca 1.500 - 2.000 Kč.