A navíc lze svůj účet u VoIP operátora většinou ovládat jen přes Web a e-mail, a tohle ještě většina IPfounů nezvládá, pokud vím. Takže i když ten počítač není nutný na vlastní telefonování, telefonovat se bez něj nedá.
Pokud máte kvalitní VoIP zařízení a kvalitní router, nic moc speciálně už v dnešní době n routeru nastavovat obvykle nemusíte (že to je někdy lepší a jednodušší, to je věc druhá). Už tak od přelomu let 2005/2006 totiž dokáží sipproxy všech významných českých operátorů a "normální" VoIP zařízení (snad s výjimkou těch "bazmeků", pocházejících z asijských tržnic a jiných pochybných zdrojů) i bez speciální konfigurace routeru v NATu otevřít správné porty a zasíláním tzv. "keep-alive" paketů je udržet trvale otevřené.
Mnoho operátorů také umí (zejména u zařízení Sipura/Linksys) tzv. "provisioning", tedy dálkové nastavení konkrétního zařízení, a to i "na míru", podle parametrů internetového připojení. Samozřejmě to ale selže tehdy, pokud je nějaký ISP, s odpuštěním, čuně, a zákazníky má třeba za dvojitým či trojitým NATem v LAN a ještě "v rámci tzv. bezpečnosti" blokuje kdejaký port či protokol, přičemž toto vše bez uzardění prodává jako "Intenet".
Provozuji VOIP telefonování již 4. rok a plně souhlasím s autorem výše uvedeného příspěvku. Instalace, kvalita hovoru, spolehlivost a hlavně láce provozu-to jsou body pro tento způsob telefonování. Nevím, za jakou firmu startuje předřečník, ale já jsem zvolil 802.cz a jsem nadmíru spokojen. Jenom s napětím čekám na ořezané ADSL od Kyslíku. I když platím onen pro mne nepochopitelny obolus ( když chceš vepřové, musíš si vzít i hovězí ). V lokalitě, kde bydlím, je sice Volny Internet Extra, ale jsem v tomto případě značně opatrný po nepříliš dobrých zkušenostech mého bývalého kolegy z práce.Proto se toho lidé, proboha, nebojte a do VOIPu běžte. Vždyť volání přes VOIP na mobilního operátora je vždy lacinější pro případ, že by jste museli volat mimo síť vlastního mobilního operátora svým mobilem.Teď jemo doufám, že si vezme Kyslík kalkulačku a začne počítat. Jsem 67 letý penzista a spočítal jsem si to...
No, myslím, že pokud si babička pořídí a dokáže smysluplně využívat dva počítače, tak si dokáže nastavit i ten router, ne?
Já mám naopak takovou zkušenost, že jsem SIP Phone strčil do prázdné zasuvky na routeru a prostě fungoval, žádné spešl nastavení na routeru jsem nepotřeboval.
Ad 2) - nastavení, jak na dálku nastavíte router, aby neblokoval právě ty potřebné porty? Před lety jsem si právě od Fayn zaregistroval číslo a na vyzkoušení použil sw telefon. Fungoval, dokud jsem nepotřeboval připojit 2 počítače a nepořídil si router. Ano, na vašich stránkách jsem za chvilinku našel, že je potřebovat povolit komunikaci na určitých portech a bez problému si to nastavil, ale ta vaše babička si to nenastaví :-).
Ale to je opravdu drobnost, on u toho stejně zpravidla asistuje někdo trochu zkušenější, z praxe vím, že lidi se bojí zapojit i ty samoinstalační balíčky ADSL, kde je to barevně označeno.
DOufám, že se ctění čtenáři Lupy neurazí, když reakci spojím s propagací, protože jinak to v tomto případě neumím.
1) VoIP je spojeno s počítačem, je nutné mít počítač, mít ho spuštěný, mít to s tím propojené atd. PROBOHA, stokrát ne, tisíckrát ne! Tohle je stav někdy z roku 2001, nechce se mně věřit, že by čtenáři odborného média se za osm let informačně neposunuli.
VoIP počítač nepotřebuje a vůbec ho nevyužívá. VoIP potřebuje jenom jednu věc, jak je v jejím názvu: internetový protokol, čiliže Internet. Jak je někde internetová zásuvka, zapíchnu do ní zástrčku A VOLÁM.
2) Otázka složitosti nastavování SIPu, routerů, bran, přístrojů atd. Tentokrát nevědomost odpouštím, ale znovu volám stokrát ne, tisíckrát ne. Nechci říkat, jak to dělá konkurence, abyste nepsali, že ji pomlouvám, ale ve Faynu máme proces, který označujeme "Rozbal a volej". Ten probíhá takto:
2a) Zákazník objedná službu, náš člověk mu zavolá a zeptá se, jaký druh internetového připojení má (2-3 otázky, triviální odpovědi na úrovni "naše babička")
2b) Náš pracovník nastaví ve firmě nastaví zařízení, které si dotyčný objednal, pošle poštou, naše babička rozbalí, je tam obrázek co do čeho má strčit, aby se nespletla, naskočí jí tam, že je přihlášena do sítě Fayn A VOLÁ. (Takto probíhá přes 99% objednávek, tj. samozřejmě výjimky a obskurnosti potvrzují pravidlo, ale to je všude).
3) Otázka kvality hovoru. Protože, jak je i v diskusi vidět, "FUD" je špína zažraná, můžu říct jen jediné - objednejte na zkoušku, kvalita bude špatná, hoďte nám to na hlavu. K tomuto naše zákazníky vyzýváme a naše hlavy jsou stále nedotčené. To se prostě nedá argumentovat, to je nutné vyzkoušet.
4) Vysoké ceny hardware pro VoIP. Asi sami víte, kolik stojí hardware pro GSM, to sem psát nebudu; hardware pro VoIP stojí tisícovku. Jelikož cena je věc relativní (třeba jsem byl dneska v pekárně a rohlík tam byl fakt levnější než hardware pro GSM), ale bylo by dobré říci, jaký hardware pro jakou hlasovou komunikaci JE LEVNĚJŠÍ než pro VoIP. (Kromě toho, **propagace-start**, nabízíme luxusní přístroje za 0 Kč, pouze za kredit, který stoprocentně provoláte, tj. á la doťáky, **propagace-konec**).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).