Zalezi jak se podivate na slovo predrazene. Volani v pevnych linkach je za hubicku, jelikoz terminacni poplatky jsou v radu max. desetihaleru.
V mobilni siti je VoIP operator omezen castkou za terminaci do mobilni siti, ktera se pohybuje kolem 3 korun. Vzhledem k tomu ze VoIP operator nema tolik hovoru z mobilnich siti zakonceno v vlastni siti, nemuze castku za provoz "vymenit" s mobilnim operatorem. Proto nemuze jit VoIP operator pod cenu terminacniho poplatku. Mobilni operator pri cene 5 kacek do jine site ma zisk 5 kacek, protoze minuty za terminaci vymeni s dalsim operatorem.
Pokud se Vam zda volani do zahranici drahe, vezte ze VoIP operator Vam muze cenu nabidnou (klidne i 30 haleru) na jakoukoliv pevnou linku v ramci EU, ale pocitejte s tim, ze budete slyset kazde 5. slovo. Pokud si stezujete na mobilni telefony v zahranici, tak problem je na smlouvach s operatory pusobici v dane zemi. VoIP kdyby mel uzavirat smlouvu se vsema operatorama o propojeni, tak by vyse uzavrenych smluv blizila k poctu nejmene 800 kousku, k tomu by operator asi musel zavest system dohledu atd. A to se VoIP moc nevyplati (obsluha dohledu, sluzebni cesty k uzavreni smluv atd.), to radeji uzavre ramcovou smlouvu s nejakym dodavatelem na vice destinaci a prida k tomu zalozni linku od dalsiho alternativce.
Jestli porovnavate ceske VoIP oproti zahrancnim, holt cesky nemuze konkurovat. Pokud zahranicni operator ma nizsi nakupni (potazmo i prodejni) cenu na volani v Ceske republice, nez cesky VoIP, tak nelze konkurovat.
Předražené? Volání v síti zadarmo, do pevné za hubičku, do mobilních to VoIP -> mobil pořád vyjde levněji než dolní polovina tarifů mobilních opů. K tomu tarifikace 1+1.
Ano pokud mám speciální požadavky, jako faxování do Honolulu, tak prosím.
Jediné mínusy jsou relativně vyšší cena hardware, který je navíc jednoúčelový a složitější nastavení. Před 1,5 rokem jsem si pořídil VoIP, nejdřív jsem musel přesvědčit router, aby mi pouštěl SIP ven/dovnitř. Pal mi VoIP opem dodaná a konfigurovaná brána nezobrazovala číslo volajícího na připojeném telefonu - na stránkách opa o tom ani zmínka, naštěstí strejda Google mi řešení pomohl najít asi za 10 minut. Ale cena by bylo to poslední, co bych vyčítal.
To co píšete je naprostá pitomost. Používám VoIP telefonii již několik let a přes kdysi dávno Hottelephone přes Redcall a Volného k dnešní 802 a Sbohempevnálinko. Součastní operátoři jsou naprosto bezproblémoví s kvalitními přenosy. Samozřejmě také používám i Skype, to mi ale nejde příliš dobře na pomalejším CDMA hlavně při volání na pevné linky. Z CDMA volám hlavně přes Sbohempevna linkou a to i na Nový Zeland a jinam, s výbornou srozumitelnosti a za pakatel. To, že pan Hlavenka píše, že VoIP telefonie není na postupu může být z jeho osobního pohledu. Sám provozuje společnost která je VoIP operátorem a zřejmě mu nepřibývají zákazníci jak by si představoval. Možná i ubývají. Sám jsem byl jedním z nich. Číslo u nich jsem delší dobu nepoužíval a když jsem se chtěl přihlásit, číslo nefunkční a kredit pryč, hlavně, že mi dodnes zasílají věstník ze kterého se nemohu odhlásit. Zvolil jsem tedy jiné operátory a jsem naprosto spokojen. Dokonce jsem k jednomu nechal přenést své původní číslo pevné linky.
S tim volamim zdarma ve vlastni siti si delate srandu? To je snad samozrejmost stejne tak jako volani zdarma do velkeho mnozstvi pevnych siti (vcetne CR, ikdyz malym omezenim).
Mezinarodni hovory v cenicich ceskych VoIP operatoru mi je obzvlast vesele cteni. Co je na tom tak tezkeho k pochoveni, ze VoIP je hlavne o mezistatnim volani?
Neporovnavejte ceny ceskych VoIP operatoru s mobilnimi operatory, ale s zahranicnimi VoIP opratory a zjistite cesti podnikatele v tomto oboru jsou hamizni bandite.
No když porovnám ceník "hamižných banditů" 802.cz nikoliv se zahraničním VoIP poskytovalem, ale s výší domácích propojovacích poplatků, které musí operátor platit, tak mi absolutně není jasné z čeho si ti banditi vydělají na výplaty. Když s nima volám na mobil, tak mají za minutu pár desetihaléřů, když s nima volám na pevnou, tak mají za minutu pár haléřů a když volám na VoIP, tak z toho většinou nemají vůbec nic.
Jen víc takových banditů.
SMS CallBack nabízejí nejméně dva čeští operátoři. Otázce v kolika zemích nerozumím? Mně to fungovalo všude, kde byl funkční GSM roaming.... Jinak jde o užitečnou ale nepříliš využívanou nadstavbovou funkci, čili u nízkonákladových služeb je vždy otázka, zda do takové funkce navíc investovat.
Jsem s VoIP spokojený. Začínal jsem kdysi u Fayn, pak jsem přešel k Softphone, Voipexu, až jsem zakotvil u 802.cz. Podle mých zkušeností se časem operátoři vypracovali a hodně záleží i na kvalitě koncového zařízení. Provolám měsíčně jen pár stovek a hodin, ale už se nebojím VoIP používat pro veškerou komounikaci, ne jen pro volání po známých.
Z Vašeho tvrzení, že "VoIP je hlavne o mezistatnim volani" je zřejmé, že jste vůbec nepochopil rozdíly mezi českými a zahraničními operátory, kteří využívají IP technologii. U těch cizích máte skutečně pravdu v tom, že jejich cílem je nahradit dálkové mezinárodní hovory VoIP přenosem po internetu v celé trase a za každou cenu minimalizovat náklady. Ovšem s jednoznačným dopadem do kvality, byť se to komukoli může zdát subjektivně "dobré". Čeští VoIP OPi naproti tomu pracují s tou filozofií, že jejich úkolem je nahradit IP technologií zejména v ČR velmi drahou tzv. "poslední míli" od ústředny k zákazníkovi a hovor, ZEJMÉNA MEZINÁRODNÍ, pak v nejbližším možném bodě přenést a realizovat v klasické telefonní síti. Není to z toho důvodu, že by snad toužili platit zbytečně tranzitní poplatky, ale že dle dosavadních zkušeností je v převážné většině případů možné jedině touto cestou zajistit, že kvalita bude splňovat parametry veřejné telefonní služby. A o poskytování veřejné telefonní služby (s tuzemským geografickým telefonním číslem) českým operátorům i jejich zákazníkům jde především.... Samozřejmě, pokud jde zajímavému zákazníkovi opravdu jen o minimalizace nákladů, nebývá celkem problém pro něj nakoupit levný mezinárodní VoIP tranzit. Jenže právě o ten většinou nemá zajímavá klientela (čti: firemní klientela) zájem, pokud by byl na úkor kvality.
Osobne moc nechapu, ze cesti VoIP operatori vubec nejake trzby maji. Jejich sluzby jsou v porovnani se zahranicnimi poskytovateli ubohe a hlavne velmi predrazene.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).