Vlákno názorů k článku Zablýsklo se na lepší časy v internetové telefonii? od networ - Zalezi jak se podivate na slovo predrazene. Volani...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 1. 2009 9:13

    networ (neregistrovaný)
    Zalezi jak se podivate na slovo predrazene. Volani v pevnych linkach je za hubicku, jelikoz terminacni poplatky jsou v radu max. desetihaleru.

    V mobilni siti je VoIP operator omezen castkou za terminaci do mobilni siti, ktera se pohybuje kolem 3 korun. Vzhledem k tomu ze VoIP operator nema tolik hovoru z mobilnich siti zakonceno v vlastni siti, nemuze castku za provoz "vymenit" s mobilnim operatorem. Proto nemuze jit VoIP operator pod cenu terminacniho poplatku. Mobilni operator pri cene 5 kacek do jine site ma zisk 5 kacek, protoze minuty za terminaci vymeni s dalsim operatorem.

    Pokud se Vam zda volani do zahranici drahe, vezte ze VoIP operator Vam muze cenu nabidnou (klidne i 30 haleru) na jakoukoliv pevnou linku v ramci EU, ale pocitejte s tim, ze budete slyset kazde 5. slovo. Pokud si stezujete na mobilni telefony v zahranici, tak problem je na smlouvach s operatory pusobici v dane zemi. VoIP kdyby mel uzavirat smlouvu se vsema operatorama o propojeni, tak by vyse uzavrenych smluv blizila k poctu nejmene 800 kousku, k tomu by operator asi musel zavest system dohledu atd. A to se VoIP moc nevyplati (obsluha dohledu, sluzebni cesty k uzavreni smluv atd.), to radeji uzavre ramcovou smlouvu s nejakym dodavatelem na vice destinaci a prida k tomu zalozni linku od dalsiho alternativce.

    Jestli porovnavate ceske VoIP oproti zahrancnim, holt cesky nemuze konkurovat. Pokud zahranicni operator ma nizsi nakupni (potazmo i prodejni) cenu na volani v Ceske republice, nez cesky VoIP, tak nelze konkurovat.
  • 15. 1. 2009 10:29

    Pavel (R)
    Předražené? Volání v síti zadarmo, do pevné za hubičku, do mobilních to VoIP -> mobil pořád vyjde levněji než dolní polovina tarifů mobilních opů. K tomu tarifikace 1+1.
    Ano pokud mám speciální požadavky, jako faxování do Honolulu, tak prosím.
    Jediné mínusy jsou relativně vyšší cena hardware, který je navíc jednoúčelový a složitější nastavení. Před 1,5 rokem jsem si pořídil VoIP, nejdřív jsem musel přesvědčit router, aby mi pouštěl SIP ven/dovnitř. Pal mi VoIP opem dodaná a konfigurovaná brána nezobrazovala číslo volajícího na připojeném telefonu - na stránkách opa o tom ani zmínka, naštěstí strejda Google mi řešení pomohl najít asi za 10 minut. Ale cena by bylo to poslední, co bych vyčítal.
  • 16. 1. 2009 8:42

    Desmos (neregistrovaný)
    To co píšete je naprostá pitomost. Používám VoIP telefonii již několik let a přes kdysi dávno Hottelephone přes Redcall a Volného k dnešní 802 a Sbohempevnálinko. Součastní operátoři jsou naprosto bezproblémoví s kvalitními přenosy. Samozřejmě také používám i Skype, to mi ale nejde příliš dobře na pomalejším CDMA hlavně při volání na pevné linky. Z CDMA volám hlavně přes Sbohempevna linkou a to i na Nový Zeland a jinam, s výbornou srozumitelnosti a za pakatel. To, že pan Hlavenka píše, že VoIP telefonie není na postupu může být z jeho osobního pohledu. Sám provozuje společnost která je VoIP operátorem a zřejmě mu nepřibývají zákazníci jak by si představoval. Možná i ubývají. Sám jsem byl jedním z nich. Číslo u nich jsem delší dobu nepoužíval a když jsem se chtěl přihlásit, číslo nefunkční a kredit pryč, hlavně, že mi dodnes zasílají věstník ze kterého se nemohu odhlásit. Zvolil jsem tedy jiné operátory a jsem naprosto spokojen. Dokonce jsem k jednomu nechal přenést své původní číslo pevné linky.
  • 16. 1. 2009 8:58

    Petr (neregistrovaný)
    S tim volamim zdarma ve vlastni siti si delate srandu? To je snad samozrejmost stejne tak jako volani zdarma do velkeho mnozstvi pevnych siti (vcetne CR, ikdyz malym omezenim).

    Mezinarodni hovory v cenicich ceskych VoIP operatoru mi je obzvlast vesele cteni. Co je na tom tak tezkeho k pochoveni, ze VoIP je hlavne o mezistatnim volani?

    Neporovnavejte ceny ceskych VoIP operatoru s mobilnimi operatory, ale s zahranicnimi VoIP opratory a zjistite cesti podnikatele v tomto oboru jsou hamizni bandite.
  • 16. 1. 2009 9:01

    Petr (neregistrovaný)
    Kolik ceskych VoIP operatoru nabizi napr. SMS Callback ? A v kolika zemich?
  • 16. 1. 2009 9:34

    Flasi (neregistrovaný)
    No když porovnám ceník "hamižných banditů" 802.cz nikoliv se zahraničním VoIP poskytovalem, ale s výší domácích propojovacích poplatků, které musí operátor platit, tak mi absolutně není jasné z čeho si ti banditi vydělají na výplaty. Když s nima volám na mobil, tak mají za minutu pár desetihaléřů, když s nima volám na pevnou, tak mají za minutu pár haléřů a když volám na VoIP, tak z toho většinou nemají vůbec nic.
    Jen víc takových banditů.
  • 16. 1. 2009 10:35

    Roman Vithous (neregistrovaný)
    SMS CallBack nabízejí nejméně dva čeští operátoři. Otázce v kolika zemích nerozumím? Mně to fungovalo všude, kde byl funkční GSM roaming.... Jinak jde o užitečnou ale nepříliš využívanou nadstavbovou funkci, čili u nízkonákladových služeb je vždy otázka, zda do takové funkce navíc investovat.
  • 16. 1. 2009 14:51

    astray (neregistrovaný)
    Jsem s VoIP spokojený. Začínal jsem kdysi u Fayn, pak jsem přešel k Softphone, Voipexu, až jsem zakotvil u 802.cz. Podle mých zkušeností se časem operátoři vypracovali a hodně záleží i na kvalitě koncového zařízení. Provolám měsíčně jen pár stovek a hodin, ale už se nebojím VoIP používat pro veškerou komounikaci, ne jen pro volání po známých.
  • 16. 1. 2009 10:53

    ViR (neregistrovaný)
    Z Vašeho tvrzení, že "VoIP je hlavne o mezistatnim volani" je zřejmé, že jste vůbec nepochopil rozdíly mezi českými a zahraničními operátory, kteří využívají IP technologii. U těch cizích máte skutečně pravdu v tom, že jejich cílem je nahradit dálkové mezinárodní hovory VoIP přenosem po internetu v celé trase a za každou cenu minimalizovat náklady. Ovšem s jednoznačným dopadem do kvality, byť se to komukoli může zdát subjektivně "dobré". Čeští VoIP OPi naproti tomu pracují s tou filozofií, že jejich úkolem je nahradit IP technologií zejména v ČR velmi drahou tzv. "poslední míli" od ústředny k zákazníkovi a hovor, ZEJMÉNA MEZINÁRODNÍ, pak v nejbližším možném bodě přenést a realizovat v klasické telefonní síti. Není to z toho důvodu, že by snad toužili platit zbytečně tranzitní poplatky, ale že dle dosavadních zkušeností je v převážné většině případů možné jedině touto cestou zajistit, že kvalita bude splňovat parametry veřejné telefonní služby. A o poskytování veřejné telefonní služby (s tuzemským geografickým telefonním číslem) českým operátorům i jejich zákazníkům jde především.... Samozřejmě, pokud jde zajímavému zákazníkovi opravdu jen o minimalizace nákladů, nebývá celkem problém pro něj nakoupit levný mezinárodní VoIP tranzit. Jenže právě o ten většinou nemá zajímavá klientela (čti: firemní klientela) zájem, pokud by byl na úkor kvality.
  • 15. 1. 2009 8:55

    Petr (neregistrovaný)
    Osobne moc nechapu, ze cesti VoIP operatori vubec nejake trzby maji. Jejich sluzby jsou v porovnani se zahranicnimi poskytovateli ubohe a hlavne velmi predrazene.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).