V době kdy každoročně klesá počet pevných linek, a každý má mobil, na kterém ho lze dostihnout kdykoliv a kdekoliv, je otázka, zda má budoucnost služba, která kopíruje funkci pevné linky - tedy že volaného lze zastihnout jen když sedí u příslušného počítače. A i naopak - že lze tu službu použít jen od toho počítače.
O trochu dál jde vize že by to mělo jít z mobilního telefonu, který by se dokázal přepínat na místní WIFI. Tedy pokud by síť (beplatných otevřených) WIFI byla tak hustá že by to mělo smysl - což asi není a nebude ani v Praze.
Přesto samozřejmě tahle služba zákazníky mít může - ve firemní oblasti, které mají pobočky po celé republice (nebo i mezinárodně), a kdy lze očekávat že volající i volaný budou sedět celý den v kanceláři u počítače připojeného na internet. Proč by ale měli platit za službu, kterou jim zdarma poskytne třeba Skype ICQ či Messenger je otázka..
VoIP != sezeni u PC. Dnes sezenete zarizeni, ktere funguje samostatne a neni treba mit pustene PC (tech zarizeni sezenete na ceskem trhu ve vice nez 30 modifikacich) a to jak VoIP telefon, tak VoIP konvertor na Vas stavaciji analogovy telefon .
Nasi zakaznici, zacinaji sami pozadovat pokryti budovy WIFI, protoze chteji vyuzivat levneho volani v ramci kancelare i z mobilu (dokonce osazuji zamestnance smart mobilama).
Tak ono zas není (z hlediska dosažitelnosti) tak velký rozdíl jestli ten komu voláte má VOIP přímo v počítači a nebo v samostatném VOIP telefonu, který je připojen na síť o 3 metry dál.
Pokud se týká toho druhého - to je otázka rozpočtu - pokud společnosti (Vaši zákazníci) vybavují své zaměstnance smart mobilama s podporou WIFI (jaký je rozdíl oproti běžnému mobilu? 5-8 000?), aby tím ušetřili na rozdílu v poplatcích za volání v rámci budovy - a ušetří tím -je to OK a VOIP má zelenou.
Archaismus, dnes se dělají kvalitní DECT SIP telefony v ceně do 2000kč tedy za hubičku. Mj pevná linka s příchodem IP telefonie není stará pevná linka. Kdo si kdy představil že každý člen domácnosti bude mít své vlastní číslo a nemusím tedy bežným lidem dávat svuj 24/7/365 apnutý mobil.
Taky doma používám řešení brána + bezdrát analog. Nenašel jsem totiž VoIP/SIP bezdrátový telefon za rozumnou cenu a už jsem příliš zvyklý na mobil, abych měl doma zase sluchátko se šňůrou (a ostatně ten telefon mi zbyl od UPC). V kanclu máme IP telefony jako náhradu pevných linek, tam jsou klasické stolní s velkým displejem.
To uz dneska taky neni uplne pravda. Mame mobilni datove pausaly a 3G sit, ktera na VoIP dostacuje. Jina vec je, ze 3G sit provozuje zatim jediny operator a ani Praha neni pokryti dokonale.
Na mobilni telefony pak existuje aplikace, ktera pouzivani VoIP umoznuje (Fring) a zaroven neblokuje pouzivani gsm.
Clovek pak ma v podstate mobilni pevnou linku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).