VoIP != sezeni u PC. Dnes sezenete zarizeni, ktere funguje samostatne a neni treba mit pustene PC (tech zarizeni sezenete na ceskem trhu ve vice nez 30 modifikacich) a to jak VoIP telefon, tak VoIP konvertor na Vas stavaciji analogovy telefon .
Nasi zakaznici, zacinaji sami pozadovat pokryti budovy WIFI, protoze chteji vyuzivat levneho volani v ramci kancelare i z mobilu (dokonce osazuji zamestnance smart mobilama).
To uz dneska taky neni uplne pravda. Mame mobilni datove pausaly a 3G sit, ktera na VoIP dostacuje. Jina vec je, ze 3G sit provozuje zatim jediny operator a ani Praha neni pokryti dokonale.
Na mobilni telefony pak existuje aplikace, ktera pouzivani VoIP umoznuje (Fring) a zaroven neblokuje pouzivani gsm.
Clovek pak ma v podstate mobilni pevnou linku.
Archaismus, dnes se dělají kvalitní DECT SIP telefony v ceně do 2000kč tedy za hubičku. Mj pevná linka s příchodem IP telefonie není stará pevná linka. Kdo si kdy představil že každý člen domácnosti bude mít své vlastní číslo a nemusím tedy bežným lidem dávat svuj 24/7/365 apnutý mobil.
Taky doma používám řešení brána + bezdrát analog. Nenašel jsem totiž VoIP/SIP bezdrátový telefon za rozumnou cenu a už jsem příliš zvyklý na mobil, abych měl doma zase sluchátko se šňůrou (a ostatně ten telefon mi zbyl od UPC). V kanclu máme IP telefony jako náhradu pevných linek, tam jsou klasické stolní s velkým displejem.
V době kdy každoročně klesá počet pevných linek, a každý má mobil, na kterém ho lze dostihnout kdykoliv a kdekoliv, je otázka, zda má budoucnost služba, která kopíruje funkci pevné linky - tedy že volaného lze zastihnout jen když sedí u příslušného počítače. A i naopak - že lze tu službu použít jen od toho počítače.
O trochu dál jde vize že by to mělo jít z mobilního telefonu, který by se dokázal přepínat na místní WIFI. Tedy pokud by síť (beplatných otevřených) WIFI byla tak hustá že by to mělo smysl - což asi není a nebude ani v Praze.
Přesto samozřejmě tahle služba zákazníky mít může - ve firemní oblasti, které mají pobočky po celé republice (nebo i mezinárodně), a kdy lze očekávat že volající i volaný budou sedět celý den v kanceláři u počítače připojeného na internet. Proč by ale měli platit za službu, kterou jim zdarma poskytne třeba Skype ICQ či Messenger je otázka..
Tak ono zas není (z hlediska dosažitelnosti) tak velký rozdíl jestli ten komu voláte má VOIP přímo v počítači a nebo v samostatném VOIP telefonu, který je připojen na síť o 3 metry dál.
Pokud se týká toho druhého - to je otázka rozpočtu - pokud společnosti (Vaši zákazníci) vybavují své zaměstnance smart mobilama s podporou WIFI (jaký je rozdíl oproti běžnému mobilu? 5-8 000?), aby tím ušetřili na rozdílu v poplatcích za volání v rámci budovy - a ušetří tím -je to OK a VOIP má zelenou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).