Já Vám pane Hlavenko řeknu, proč třeba má firma nepřejde k Vám (nebudu jmenovat, ať si každý zjistí Vaše telco). Jde jen o to, co nabízíte, jak komunikujete. Měl jsem dva klíčové požadavky. Detailní výpis hovorů, ovšem jak odchozích tak příchozích. Nenabízíte. OK. Nahradíme tedy naši jednoduchou ISDN ústřednu, dostaneme k dispozici něco jako virtuální ústřednu, abychom nemuseli provozovat vlastní Asterisk? Ne. Když jsem tyto a obdobné dotazy zaslal na vašeho člověka, odpovědi nikde. Jednoznačně nabízíte službu vhodnou možná pro nadšeného studenta, ale ne pro firmu. Většinu odchozích volání realizujeme mobilem, přes pevnou jdou příchozí, takže zásadní přínos finanční pro nás přechod nemá. A to nemluvím o situaci, že v případě výpadku internetu bychom byli bez pevné linky.
Tedy suma sumárum v našem případě by přechod na VoIP přinesl zanedbatelnou finanční usporu, horší garanci dostupnosti služby a problémy s konfigurací vlastní VoIP ústředny. Zejména to málo co VoIP v provedení malého českého telca nabízí je s podivem, uvážíme-li jaké technické možnosti VoIP má oproti klasické lince. Přechod se tedy, prozatím, konat nebude.
VoIP operátorů není v ČR pouze přes 20 ale ve skutečnosti přes 200 - viz přehled uváděný v centru českých telefonních sítí na (www.xphonet.cz).
Podle příspěvku PhDr. Šmahela na odborném semináři Teorie a praxe IP telefonie (www.ip-telefon.cz) patří ČR v Evropě k zemím s největším rozšířením IP telefonie.
Tzv. "Centrum telefonních sítí" bych zrovna nepovažoval "za bernou minci" :-). Je tam spousta jak nepřesných tak i "zcela mylných" údajů. V ČR je to asi tak, že v oblasti VoIP pokrývá pět operátorů větší polovinu trhu, deset (včetně těch pěti) cca 90% a tak 20 - 30 jich pokryje nějakých 99% tohoto dílčího trhu. Současně ale existuje velké množství "subproviderů" (například VoIPEX jich má asi stovku) kteří dále přeprodávají služby těch větších, a to na základě velmi různých modelů spolupráce. Celkově je u ČTÚ registrováno pro tyto služby asi tisíc subjektů. Ale když si prostudujete nabídky deseti až patnácti největších (kteří to jsou, se snadno doptáte třeba na www.telefonujeme.cz), tak prakticky znáte stav na trhu....
Jako zákazník FAYNu dostanete přístup do webového administračního rozhraní, tedy "virtuální ústředny", která funkčně bez problémů nahradí jednodušší pobočkovou ústřednu. Můžete si nastavit logiku přepojování hovorů (např. pokud zazvoní telefon č. 1 a do x sekund jej nikdo nezvedne, pošli hovor na linku č. 2. Pokud ani tu do x sekund nikdo nezvedne, pošli hovor na mobilní telefon č... někdo Vám volá na pevnou, ale dovolá se na mobil a nic nepozná - to se často hodí:-). Máme řádově stovky spokojených firemních zákazníků, mezi nimi i call centra o 150 operátorech. Ozvěte se nám, určitě se domluvíme:-)
Rozhodně děkuji za odpověď. Mohl bych se opět individuálně pídit po tom, co vaše ústředna umí, ale možná bude lépe, pokud položím dotazy zde a vy mi na ně odpovíte (vím, že mnohé napadne, že se jedná o skrytou reklamu, ale skutečně tomu tak není).
1) Umíte vyzvánět na více přístrojů současně? Tedy, např: zazvoň 3x na L1, potom 10x na L1-L5, potom padni na záznamník.
2) Detailní výpis hovorů na obě strany, tedy příchozí i odchozí? Ideálně s možností vložení telefonního seznamu, tak aby výpis dokázal čísla přiřadit klientům.
3) Přijmu hovor na L1, mohu jej jednoduše přepojit na L2 a zpět?
4) Bude ústředna fungovat i když budeme jako firma zcela offline s tím že v takovém případě předá na mobil?
bod 1. -soucasne vyzvaneni lze jen u virtualni PBX, ale např: zazvoň 3x na L1, potom 10x na L2,L3,L5,L4 potom padni na záznamník - to lze u libovolnych 802.VOX cislech
2. samozrejme, 3. ano, 4. jiste
Vse nastavujete pres NET v klientskem uctu i mezi ruznymi ucty (jinymi klienty), ty ruzne zpusoby presmerovani jsou zdarma s vyjimkou placenych smeru jako napr bod 4.
Odpovím Vám rád.
1) Ano, toto je možné, jen v modifikaci L1 a poté L2-L5 (a následně zase klidně L1). Není to ale dáno FAYNem, nýbrž obecným technologickým omezením.
2) Zatím odchozí (velmi detailní, včetně neuskutečněných hovorů, na příchozích se pracuje).
3) Ano.
4) Ano, máte možnost nastavit si chování Vaší linky v různých situacích. Jednou z nich je nedostupnost. Ústředna neustále kontroluje přihlášení Vašich přístrojů. Pokud zaznamená jejich odhlášení, naloží s příchozím hovotem tak, jak si nadefinujete.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).