Vlákno názorů k článku Zahýbá restart Atlasu českým Internetem? od Šťoura - Kde se počítají?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2006 13:53

    anonymní
    Zkuste si analyzovat http pozadavky techto "ajax" aplikaci. Mozna zjistite, ze nekde se PV nepocitaji (napriklad pri chatovani na chatech), jinde se naopak prekvapive pocitaji, i kdyz se vlastne cela page nerefreshne.

    Takze stejne jako pouziti AJAXu nesnizuje pocet PV z pohledu serveru (rekneme accesslogu - kde ho muze i zvysovat), tak ani z pohledu statistik netmonitoru apod. Preci jen zavolat externi pocitadlo se da i v tom "ajaxu", nejenom tak, ze se refreshne cela stranka.
  • 17. 10. 2006 13:52

    anonymní
    Zkuste si analyzovat http pozadavky techto "ajax" aplikaci. Mozna zjistite, ze nekde se PV nepocitaji (napriklad pri chatovani na chatech), jinde se naopak prekvapive pocitaji, i kdyz se vlastne cela page nerefreshne.

    Takze stejne jako pouziti AJAXu nesnizuje pocet PV z pohledu serveru (rekneme accesslogu - kde ho muze i zvysovat), tak ani z pohledu statistik netmonitoru apod. Preci jen zavolat externi pocitadlo se da i v tom "ajaxu", nejenom tak, ze se refreshne cela stranka.
  • 16. 10. 2006 17:45

    David Antoš
    Máte rozhodně pravdu, ostatně na slabou relevanci této statistiky v článku upozorňuji. Nemyslím si však, že by byla tato veličina úplně bezcenná. Při použití měsíčního měřítka vhodně doplňuju statistiku o počtu návštěvníků o další rozměr.

    Jistě se dá argumentovat nepřesností a manipulovatelností tohoto údaje. Údaje o poměrech podobných služeb v U a PV však ukazuje, že to není tak hrozné. Statistika počtu zhlédnutých stránek je dnes používána pouze okrajově, proto se ji žádný z portálů nesnaží nějak masivně uměle navyšovat. AJAX je použit pouze u některých služeb v některých segmentech, zde je vliv jeho použití jasně patrný u map.

    Nicméně jedná se o sekundární informaci, bez hlubšího zpracování. Pokud však téměř u všech služeb má Seznam vyší podíl na PV než U v měsíčních číslech, pak z toho můžeme vyvodit logický závěr, že jeho reálný podíl je někde mezi. Samozřejmě k něčemu podobnému bychom se dostali i při propočítání denních průměrů, což by však bylo příliš pracné na to, že v tomto článku mě zajímají spíše trendy než absolutní a přesné rozložení trhu. Navíc počet zobrazených stránek zohledňuje i oblibu služby (a opět bychom místo toho mohli použít třeba čísla o stráveném čase). I v této diskuse se objevil názor, že Seznam produkuje velká čísla díky proklikům z jeho titulní stránky. To je možné, ale statistika PV ukazuje, že to v podstatě nijak neovlivňuje míru používání jeho dalších služeb, protože pak by průměrný uživatel měl na onom webu, kam se dostal celkem náhodou, strávit méně času/stránek.

    Takže ještě jednou, skutečně to je třeba brát s rezervou, nulovou hodnotu však tento údaj nemá.
  • 16. 10. 2006 16:34

    Michal (neregistrovaný)
    marne premyslim, proc jsou ve statistikach pocty shlednutych stranek.....

    - u map je to zcela irelevatni, vzhledem k pouzitemu AJAXu
    - u komunit taktez (chat, fora, hodnoceni....)
    - u HP je to zmatecne, protoze cilem HP neni jeji refresh ci navrat na ni, ale presun na jinou cast portalu.
    - u portalu jako celku je PV taktez nesmysl.Pouziti Ajaxu ci podobnych technologii je rozsahne, AJAX prirozene snizuje pocty PV a napr. u komunitnich sluzeb se optimalizuje na velikost ci pouziva AJAX s minimalizova

    Kdyz uz PV, tak v pomeru k necemu (napr. pocet lidi), ale rozhodne ne jako absolutni cislo.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).