Jenze, jakmile vam dany obchod doda zbozi o tyden pozdeji, nez pise ve svych dodacich podminkach, a i pres fakt, ze ma zbozi skladem, tak si priste rozmyslite, zdali tam nakoupite v budoucnu. Zvlastne v pripade, kdyz s danym zbozim pocitate do nejakeho terminu.
Dost zakazniku da na pristup obchodnika - tam kde mi dobre poradi pujdu i priste, tam kde na me koukaji stylem "ten tu stejne koupi maximalne za par korun" uz me neuvidi. A pro eshop to funguje podobne. Osobne nakupuju ne podle ceny (pokud neni vylozene premrstena) ale predevsim podle referenci znamych/svych zkusenosti - tam kde trebas delaji problemy s reklamacemi nic nekoupim. Obcas staci si precist "reklamacni rad" kde co radka to perla a ani se uz nesnazim zjistovat jestli to nemaji levnejsi.
Je přinejmenším naivní myslet si, že dokážete (nezapomeňte, že tento seriál je určen pro začínající a malé internetové prodejce, nikoliv pro velké firemní giganty) nějak rozumně a dlouhodobě konkurovat velkým hráčům na již značně vyprofilovaném trhu tím, že nabídnete stejné zboží jako oni bez nějaké přidané hodnoty – nabídnout zboží pouze levněji než oni není pro většinu zákazníků dostatečným motivem pro to, aby přešli se svými nákupy k vám. Zákazník je konzervativní a často nakoupí i tam, kde nebyl třeba zcela spokojen, ale je tam zvyklý
je to o té přidané hodnotě - malý prodejce si může např. dovolit osobnější kontakt vůči zákazníkům, může zvolit i nějaká nestandardní řešení (přivezl vám třeba někdy kosmas zboží osobně?) atd. Těch věcí je hodně a hodně, které vy jako malý zvládnete lépe než obří moloch, není důvod, proč by malá firma nemohla koexistovat vedle velké. Pokud ale budete jen vyzobávat rozinky na trhu (např. nabídnete pouze velké slevy), získáte sice zákazníky pro jeden okamžik, ale příště půjdou třeba zrovna opět do toho kosmasu, vaše základna vracejících se zákazníků (tedy to, co vás dlouhodoběji má šanci uživit) bude nulová...
a to platí nejen u knih, to platí prostě v každém obchodě...
Bod 2 - "nesnazit se konkurovat zavedenym" mi pripada podivny, kdyz autor sam je majitelem eruditus tedy novacka snaziciho se bojovat se zavedenymi vltava nebo kosmas.
Autore proc to?
Ja mam naopak pocit, ze do jiste miry bude konkurence nutna. Jakmile totiz zacne byt dany drive prehlizeny segment zajimavy i pro velke hrace, prijdou a uzmou si ho.
Nakonec tedy nezbyva nez se snazit prodavat sortiment (ci se sdruzovat) v cele siri, jakou maji jiz existujici skupiny.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).