Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: volba sortimentu, styk s dodavateli od davadu - Je pravda, že to se nám taky povedlo,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 8. 2006 13:05

    davadu (neregistrovaný)
    Je pravda, že to se nám taky povedlo, kdy poptávané zboží bylo skladem o počtu 1 kusu a zákazník poptával kusy 2. A dodavatel nějak zaspal.
  • 31. 7. 2006 13:39

    stoural (neregistrovaný)
    Jenze, jakmile vam dany obchod doda zbozi o tyden pozdeji, nez pise ve svych dodacich podminkach, a i pres fakt, ze ma zbozi skladem, tak si priste rozmyslite, zdali tam nakoupite v budoucnu. Zvlastne v pripade, kdyz s danym zbozim pocitate do nejakeho terminu.
  • 30. 7. 2006 13:00

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    >> Dost zakazniku da na pristup obchodnika

    Je mi lito, ale drtiva vetsina (99%) zakazniku neda na nic jineho nez na cenu, v cemz maji megaobchody neprekonatelnou vyhodu.
  • 28. 7. 2006 16:30

    J (neregistrovaný)
    Dost zakazniku da na pristup obchodnika - tam kde mi dobre poradi pujdu i priste, tam kde na me koukaji stylem "ten tu stejne koupi maximalne za par korun" uz me neuvidi. A pro eshop to funguje podobne. Osobne nakupuju ne podle ceny (pokud neni vylozene premrstena) ale predevsim podle referenci znamych/svych zkusenosti - tam kde trebas delaji problemy s reklamacemi nic nekoupim. Obcas staci si precist "reklamacni rad" kde co radka to perla a ani se uz nesnazim zjistovat jestli to nemaji levnejsi.
  • 28. 7. 2006 16:20

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Je přinejmenším naivní myslet si, že dokážete (nezapomeňte, že tento seriál je určen pro začínající a malé internetové prodejce, nikoliv pro velké firemní giganty) nějak rozumně a dlouhodobě konkurovat velkým hráčům na již značně vyprofilovaném trhu tím, že nabídnete stejné zboží jako oni bez nějaké přidané hodnoty – nabídnout zboží pouze levněji než oni není pro většinu zákazníků dostatečným motivem pro to, aby přešli se svými nákupy k vám. Zákazník je konzervativní a často nakoupí i tam, kde nebyl třeba zcela spokojen, ale je tam zvyklý

    je to o té přidané hodnotě - malý prodejce si může např. dovolit osobnější kontakt vůči zákazníkům, může zvolit i nějaká nestandardní řešení (přivezl vám třeba někdy kosmas zboží osobně?) atd. Těch věcí je hodně a hodně, které vy jako malý zvládnete lépe než obří moloch, není důvod, proč by malá firma nemohla koexistovat vedle velké. Pokud ale budete jen vyzobávat rozinky na trhu (např. nabídnete pouze velké slevy), získáte sice zákazníky pro jeden okamžik, ale příště půjdou třeba zrovna opět do toho kosmasu, vaše základna vracejících se zákazníků (tedy to, co vás dlouhodoběji má šanci uživit) bude nulová...

    a to platí nejen u knih, to platí prostě v každém obchodě...
  • 28. 7. 2006 14:41

    anonymní
    Bod 2 - "nesnazit se konkurovat zavedenym" mi pripada podivny, kdyz autor sam je majitelem eruditus tedy novacka snaziciho se bojovat se zavedenymi vltava nebo kosmas.

    Autore proc to?

    Ja mam naopak pocit, ze do jiste miry bude konkurence nutna. Jakmile totiz zacne byt dany drive prehlizeny segment zajimavy i pro velke hrace, prijdou a uzmou si ho.

    Nakonec tedy nezbyva nez se snazit prodavat sortiment (ci se sdruzovat) v cele siri, jakou maji jiz existujici skupiny.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).