Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: propagace, reklama od cc - To je celkem jasné proč. Návštěvnost desetinová a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2006 21:36

    reklama (neregistrovaný)
    Ano souhlasim ... jednotlive zbozi jako napr.: mobily, televize, nabytek atd jsou velice dobre provazany z katalogem na seznamu ... jak jsem napsal nize doporucuji opravdu peclive projed kategorie seznamu a jejich navstevnosti. Bohuzel ostatni servery a katalogy se brani podstatne zverejneni statistik klicovych slov ci dokonce jednotlivich kategorii.To jedine nam nabizi v soucasne dobe pouze Seznam a to uz o necem svedci. Osobne si myslim ze osobni nazor kterym se autor vyjadril je spise hodny nejakeho vlakna v diskuzi a ne clanku ... Lupa je snad ezin a ne blog. Faktem je ze tento clanek rozpoutal pomerne plodnou diskuzi.
  • 20. 8. 2006 20:18

    KKING (neregistrovaný)
    Az budete mit kvalitni statistiku budete se hodne divit.....
    ... kolik lidi se nechová vak si myslíte
  • 20. 8. 2006 8:36

    Jarek Jesenský - www.biz4U.cz (neregistrovaný)

    Cituji: "tvrzení, že podle umístěného veřejného počítadla navštěvuje stránky tolik a tolik návštěvníků, neberte na zřetel." Podle čeho bychom se měli tedy řídit?! Veřejné výstupy návštěvnosti jako je již zmíněný toplist, navrcholu, netmonitor... mají svojí pevně danou metodiku měření a proto tyto výstupy mají svojí vypovídající hodnotu.

    No, například roboti vyhledávačů zvyšují "návštěvnost" až o 30% a nevím, zda Toplist či Navrcholu tento balast ve svých statistikách nemají započten? Dostatečnou vypovídající hodnotu mají dle mého názoru pouze placené nezávislé audity návštěvnosti.

  • 19. 8. 2006 1:45

    Tomáš (neregistrovaný)
    Vaše čeština je tak otřesná, že bude nejlepší, když nebudete psát vůbec nic. Chraň Bůh kritiku někoho jiného.
    Vy byste se měl vrátit do ZŠ.
  • 18. 8. 2006 16:49

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Ne, nedotkl jste se mě... ale k věci - co se eshopů týče, tam je rozhodující to, jak si na tom stojíte ve vyhledávačích. Katalogy firem (alespoň cos e týče eshopů) používá málokdo - tyto katalogy určitě ocení řemeslníci (třeba já v nich hledám třeba instalatéra, když se něco porouchá), ale zboží v eshopech rozhodně ne - tam raději zadám to, co hledám, do vyhledávače (fulltextu) - myslím, že takhle se chová většina nakupujících (ta ještě navíc často zadává kromě vyhledávaného termínu slůvko "levně" - ale to už jsme trošku jinde)...
  • 18. 8. 2006 14:50

    Mor5eus (neregistrovaný)
    Co se týká toho, že každý nemůže vědět vše. S tím naprosto souhlasím, ale právě proto jsem chtěl některé věci uvést na pravou míru. Styl psaní mi přišel z Vaší strany poněkud jednostraný a proto jsem volil malinko ostřejší tón. Pokud je tomu tak jen z Vaší neznalosti reklamních produktů na českém webu a né z jiného důvodu. Který mimochodem již uváděli pisatelé v diskuzi přede mnou a vy jste se proti nim nijak neohradil. Tak se omlouvám, pokud se Vás nějak můj přízpěvek dotknul.
    Co se týká firem přeprodávající produkty např. AdWords... Pokud si nechcete spravovat reklamní kampaně sám, tak já bych spíše volil zadání celého marketingového plánu větší rekl. agentuře a ta se Vám o vše postará. Serioznost agentury můžete např. zjistit na základě referencí, které většina reklamních agentur uvádí na svých stránkách.
    Propojení fulltextu s placením u seznamu je již dlouho probíranaá věc. Seznam všude uvádí, že je to nesmysl, ale je známo dost příkladů, které jsou minimálně podezřelé.
    Co se týká katalogů, tak chápu Vaší rozmrzelost z neustálých nabídek, ale neházel bych je všechny do jednoho pytle. Právě od toho jsou služby již zmíněných reklamních agentur, které by měli tyto servery znát a filtrovat. Já osobně se žádné nabídce nebráním a vždy pokud mi někdo takový zavolá, tak mě zajímá návštěvnost dané sekce a cena. Podle toho se rozhoduji jestli vůbec má cenu s daným serverem dále jednat. Nechtěl jsem uvádět nějaké příklady, abych nebyl bombardován, že jsem uvedl toho a toho ne... Ale atlas je podle mě mrtví, centrum začíná mít také problémy, proto z katalogů vyhledávačů bych asi koupil pouze seznam a z jiné oblasti mě napadá např. adresarfirem, inform, edb(opět rozhoduje poměr cena/návštěvnost - jak je zde již psáno - co si vyhádáte to máte).
    Co se týká měření. Proto lze využít právě měření počtu prokliků přes speciální url, které máte pouze pro daný rekl. produkt a máte na něm pověšený jakýkoliv audit(stačí i bezplatný toplist). Pochybuji, že by si nějaký poskytovatel rekl. služed dal práci s kopírováním Vašeho auditu do jiných stránek. Zatím jsem se s tím nesetkal.
  • 18. 8. 2006 13:14

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    internetovou reklamou se zabívám a proto mi vadí opomenutí některých důležitých věcí.

    A kdo vám proboha brání napsat pro lupu zajímavý článek o internetové reklamě? Každý nemůže vědět (umět) všechno, nicméně, pokud za seriózní považujete jednání firem, nabízejících "umístění reklamy v pravém sloupečku na stránce s výsledky od google za provizi" a ani si nejsou schopny ověřit, zda potenciální inzerent náhodou v adwords už neinzeruje, já ne...
    a k placenému zápisu v Seznamu - já to opravdu chápu jako poděkování za fulltext (i když samozřejmě vím, že - snad - platby Seznamu a řazení výsledků ve fulltextu nesouvisí), těch necelých pět tisíc bez DPH je v souvislosti s rozhodujícím přílivem návštěvníků ze Seznamu (z jeho bezplatné části, fulltextu) zanedbatelná položka...
    Co se týče katalogů eshopů apod. - pžiznávám, že po roce už začínám být na jejich nabídky alergický: pokud vám denně přistávají v emailu nabídky (plné pravopisných a stylistických chyb) bezplatného (levného) zařazení vašeho eshopu někam, kde prostě nic není (a na žádost o nezasílání dalších zpráv nikdo nereaguje), bude váš vztah ke katalogům eshopů asi taky nepříliš vstřícný... Co se týče kvalitních katalogů, nebuďte tajnůstkář a prozraďte nám, které to jsou...
    Co se týče výstupů měření např. Toplistu, není problém umístit měřící kód kromě měřeného webu ještě někam jinam, návštěvnost pak může být úctyhodná. Jestli je totéž možné s Navrcholu nevím, ale ani jedna služba v neplaceném provedení není auditem, který by někdo ověřoval.
  • 18. 8. 2006 12:00

    Mor5eus (neregistrovaný)
    Ani tak nejde o autora - ale lupu čtu rád a tohle mě velmi mrzí. Internetovou reklamou se zabívám a proto mi vadí opomenutí některých důležitých věcí. S fulltextem souhlasím, SEO je 100% dobrá investice.
  • 18. 8. 2006 11:53

    Karel (neregistrovaný)
    No já bych autora zase tolik neodsuzoval. On pouze popsal SVOJE zkušenosti a SVŮJ názor na danou problematiku. Asi těžko lze od tohoto článku čekat precisní srovnání účinosti reklam různých portálů a služeb.

    Nicméně nelze než nesouhlasit s tím, že fulltext je to odkud nejvíce zákazníci přicházejí. Takže prachy vložené do optimalizace fulltextu jsou vždy dobře investovány.
  • 18. 8. 2006 11:28

    Mor5eus (neregistrovaný)
    Tato část seriálu mě donutila reagovat na to co v něm autor uvádí. To že zde uvádí navrcholu a nezmiňuje toplist. To byla první věc, která mě trochu udivila. Ale názor, že prezentace v katalozích firem je zbytečná(popř. kriterium výběru těchto katalogů podle placených zápisů na seznamu - jak uvádí Richi v diskuzi) je opravdu nesmysl. Každý web pro prezentaci bychom měli vybírat podle návštěvnosti, ceny za danou reklamu(za proklik), možnosti zacílit reklamu na danou skupinu lidí, kvality služeb které server pro Vás jako pro inzerenta nabízí... A né podle toho, co si který server kde zaplatí! A proto lze na českém internetu vybrat i pár katalogů, které jsou kvalitní a přinesou Vám nakupující uživatele.
    Cituji: "tvrzení, že podle umístěného veřejného počítadla navštěvuje stránky tolik a tolik návštěvníků, neberte na zřetel."
    Podle čeho bychom se měli tedy řídit?! Veřejné výstupy návštěvnosti jako je již zmíněný toplist, navrcholu, netmonitor... mají svojí pevně danou metodiku měření a proto tyto výstupy mají svojí vypovídající hodnotu. Sám jistě velmi dobře víte, že statistiky Vám téměř vždy poskytovatelé reklamy měří a i vy si je můžete velmi jednoduše měřit sám např. směrováním odkazu z dané reklamy na specifické url. ve Vašem případě by to mohly být např: http://www.eruditus.cz/reklama.
    Dále mě velmi pobavila věta "firemní zápis koupit jako poděkování za fulltext" nevím jestli budu někdy děkovat za bezplatný fulltext placeným zápisem. Fulltext využívám právě proto, že je bezplatný.
    K dalším bodům v tomto článku se již vyjadřovat nebudu. Ale podle toho, co jste psal v minulých dílech jsem opět čekal článek odborníka a né propagaci pár "vybraných" serverů. Možná by stálo za to, kdyby jste využil služeb některé z "ne-seriózních" agentur a doplnil si informace z oblasti internetové reklamy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).