atd. myslíte Android, Google Analytics, Picasu atd že?
Ano čas od času se objeví inovace od Googlu, která prostě neprojde, nepoužívá se a je odsouzená k záhubě. Ale alespoň se o něco snaží a něco se děje. Nečekají na smrt.
Ano, také si nemyslím že by měl Seznam mít svůj OS.
Ještě k té dodatelnosti. On ty "lži" skutečně podporuje sám Seznam :-(
Podle jejich pravidel je totiž zcela v pořádku a přesné, pokud parametr v XML exportu SKLADEM ve skutečnosti znamená SKLADEM U DODAVATELE - neboli i při nejlepším případě reálně odeslatelné až následující pracovní den po obdržení objednávky.
Ono na první pohled bych také souhlasil, problém je, že by se musela kontrolovat skutečnost v době načtení XML feedu. Seznam jej načítá 1× denně o půlnoci, ale třeba na http://www.nakupka.cz se mění ceny u několika tisíc nejčastějších položek 2× denně a zároveň se prodá řádově několik set skladových produktů denně, tj. informace co bylo o včerejší půlnoci, kterou ukazuje Seznam je prostě neaktuální. A v některých případech nemusí být aktuální ani v době vaší objednávky, protože občas se prostě stane, že ten jeden kus něčeho někdo koupí v té době, než odešlete objednávku.
Tohle může dobře fungovat jen u megaobchodů typu http://www.alza.cz s drobnými věcmi a relativně levnými věcmi, když děláte desetitisíce objednávek denně a zboží máte v řádu desítek kusů od jedné položky skladem, tak se to ztratí, nebo bude chyba výrazně méně pravděpodobná. Když byste měl mít skladem dvoumetrové ledničky á 10 tisíc Kč, ledniček je v kategorii x tisíc, a prodá se za měsíc od 80% žádná, od 15 % jeden kus a od zbytku 2-100 ks, tak byste se nedoplatil.
Je to IMHO o přístupu toho obchodníka, třeba u té http://www.nakupka.cz mi přijde hned sms a mail s potvrzením, když náhodou je nějaký problém, tak mi zavolali a doporučili náhradu (případně i dorovnali cenu) atd.
Ale je fakt, že existují obchody, které tam schválně fixlují a dávají tam podvodné údaje, ale to často stačí nahlásit na Seznam a oni je zablokují
Opakuji, když se opravdu chce, hledá se "jak". Takže pokud v databázi zbozi.cz je produkt A uveden za 500 a skladem a na webových stránkách prodejce za 550 na dotaz, pak lze velmi snadno načíst aktuální XML feed a ověřit, že odpovídá tomu, co má prodejce na stránkách.
Druhou možností je v případě problematického produktu ověření několika dalších na daném e-shopu.
Pokud je obchodník schopen zobrazovat stav skladu na svém e-shopu, pak je stejně dobře schopen mít korektní údaje v XML feedu. Prostě možnosti jsou a penalizovat ty neschopné/podvádějící by bylo nejen fér vůči těm poctivým, ale hlavně obrovské plus pro zákazníka, který by měl k dispozici údaje s minimálním procentem chybovosti. K čemu mi jsou údaje, kde odhadem 50% je špatně. Opakuji, udělejte si sám test u nějakého populárního produktu a v první desítce jich odhadem těch 5, co ho skladem inzerují a nemají (popř. vyfikundace typu "expediční sklad") nebo za dražší cenu.
Dovolím si jen poznamenat, že si nemyslím, že by zaměstnanci Seznamu chodili do práce jen svačit a postupně čekali na smrt =)... Google, Seznam, nobo kdokoli dalsi - pořád jsou to firmy... pracují v nich ale lidé a i když je současný trend třeba nakloněný jedné značce, nemyslím si že je úplně fér lidi pracující pro tu "méně trendy" značku z principu považovat za neschopné nebo si dokonce myslet, že na ničem vlastně pořádně ani nepracují. Často totiž některé výroky budí právě takový dojem, a já si dokážu představit, že to nemusí být úplně příjemné nebo motivující.
Určitě je cílem Seznamu zkvalitňovat pravdivost a aktuálnost informací u výsledků nalezeného zboží, ovšem nedokážu si třeba představit, že by bylo jedno zobrazení stránky závislé při každém načtení na daném XML. Takto by to ani z technického hlediska nebylo zkrátka možné. Načtení stránky by mohlo trvat i několik desítek vteřin, neúměrně by se zatížil provoz celé služby i servery jednotlivých prodejců. Nemluvě o tom, že by se nedalo ani potom zboží třídit podle ceny. Nemluvě o tom, že v tu chvíli může být zdrojový XML soubor nedostupný nebo nevalidní. Toto není technicky vůbec realizovatelné.
Prodejce lze donutit uvádět co nejrelevantnější informace tím, že mu budou jeho produkty dočasně zneviditelňovány v případě těchto podvodů. Nevím zda se tak u Zboží.cz děje, ale předpokládám, že by si provozovatel nenechal řádit na své službě takovéto vychytralce jen tak bez povšimnutí.
Trefný článek. Poslední roky je Seznam spíše ve stínu, žádné nové viditelné inovace. Internet je živé medium, které velmi rychle mění trendy, to co fungovalo před 15 lety, už dnes fungovat nebude a někdy už ani nemůže. Kdo chce být na Internetu úspěšný musí s ním držet krok, nelze zůstat na jedno místě. Dá se na pár let zpozdit a pak náskok dohnat, ale jak člověk zastaví, tak ho jiný trend nebo konkurence zahubí. Pokud se Ivo začal zajímat o mobilní aplikace, tak je to dobře, protože je to aktuální trend. Sice je to trochu pozdě, ale alespoň by se mohlo v tomhle směru něco na Seznamu pořádného udát. Uvidíme :-)
Odporujete si (vyhledávání vs. gmail). Ano tyto dvě služby se určitě dají považovat za nejpoužívanější. A má to i svoje důvody gmail se používá pro vstup do ostatních Google služeb a vyhledávání je činnost, kterou používáme na Internetu všichni bez ohledu na věku nebo odbornosti. Podle mně pokud to technologie umožňuje je třeba inovovat co nejvíce, samozřejmě s přihlédnutím na použitelnost. Pokrok nezastavíme, ale můžeme být u něho :)
Zejména ceny a skladová dostupnost. Už jsem to tu řešil v minulé diskuzi. U několika náhodně vybraných komodit dáte seřadit od nejlevnějšího a v první desítce je víc než polovina lživých údajů. Buď je cena na e-shopu jiná než deklarovaná a nebo zboží není skladem, ač by být mělo. Někdo tomu říká "náhoda", někdo "právě se vyprodalo", někdo záměrné uvádění lživých informací za účelem nalákání do obchodu.
K smíchu mi to, narozdíl od vás, moc nepřijde.
V žádném případě nemáte pravdu, že to není problém zboží.cz ani že s tím nelze snadno bojovat. Lze a to velmi dobře.
Diskutovaných možností tu byla už celá řada, jako nejjednodušší se jeví u každého odkazu na zboží.cz přidat malý ajaxový formulář s možností nahlášení neplatné informace, kterou by oprátor prověřil.
Každý obchod by měl povolené určité procento kixů, při překročení vyloučení ze zboží.cz na měsíc, při druhém na dva, při třetím na pořád. Protože pro řadu obchodů je prezentace na zbozi.cz velmi důležitá, vedla by kontrola a sankce k tomu, že by se kvalita databáze velmi zlepšila. Zneužitelné konkurencí to není vůbec, protože pokud firma A na zbozi.cz nabízí něco za 500Kč skladem a na stránkách je to 580Kč dostupnost na dotaz, tak za to asi konkurence nemůže, že. Maximálně může být problém falešné hlášení od konkurence, ale i to je celkem snadno řešitelné prostředky, které již nyní Seznam má k dispozici (účet na seznamu, captcha, blokace z profláklých IP apod.).
Všechno to má jedno "ale" - musel by se najmout operátor, který by to kontroloval a hlavně Seznam by přišel o peníze, které mu za prokliky platí podvodníci. A přijít o peníze od podvodníků? Proč, když nesmrdí, že?
Bohužel nemůžu souhlasit. Jak byste chtěl takovou informaci prověřovat? To by si ten "operátor" musel to zboží objednat na vlastní náklady a až podle toho, kdy by mu přišlo, by zjistil, zda je uváděná dostupnost pravdivá či ne :-). Nebo jak byste si takové ověřování představoval?
Bavíme se o tom, že konkurence by se mohla záměrně snažit snižovat hodnocení jiným firmám ze stejného oboru např. třeba u konkrétních produktů. Tam je potom už méně záleží na tom, za kterou cenu kdo jaký produkt nabízí.
Captcha je v tomto případě v podstatě k ničemu v případě, že by takovéto zásahy byly prováděny ze strany člověka a nikoliv robota. Stejně tak si podvodník může založit účet nový, použít proxy pro přihlášení přes jinou IP adresu atd. Možnosti jsou takřka neomezené. Ale i tak přes toto vše věřím, že by se funkcionalita hodnocení na tomto webu mohla hodit.
Seznam jistě nestojí o to, aby na jeho službách kdokoli jakkoli klamavě něco nabízel. To je má myslím větší prioritu, než přijít o drobný příjem mezi ostatními poctivými, kterých je naprostá většina.
Tedy hodnocení obchodů je pěkná věc, ale nikdy nelze zaručit, že někdo bude podávat prostřednictvím inzertního serverů klamavé informace. Pokud na takový onchod narazíte, máte možnost jej nahlásit na helpdesk.
Tak tady bohužel musím z praxe souhlasit s vaším oponentem. Seznam na Zboží.cz úplně kašle a pravdivost informací je mu ukradená. Rozdíly mezi tím, co je na Zboží a na stránkách eshopu jsou spíše pravidlem než výjimkou a náhodou. Snaha o řešení konkrétních případů je nulová. Vaše teorie jsou pěkný, ale praxe je jiná. Že to jde i jinak, ukazuje i příklad Heureky. Vyžaduje to ale víc práce a nákladů...
A co třeba totálně prohnilé zboží.cz plné lživých informací? Tam je inovace potřeba jako sůl, ale proč by s tím někdo co dělal, když to nese a prachy od podvodníků nesmrdí, že. Já dělat v Seznamu, tak bych se za sebe musel stydět. Netvrdím, že každá firma musí být jak Mirek Dušín, ale odcamcaď pocamcaď.
Google inovuje průběžně a hlavně tak, že z toho má (aspoň z mé zkušenosti) primárně užitek klient.
Jasně, třeba Google+1, google buzz, atd...
podívejte se, kolik nápadu skončí v laboratoři a dál se nedostane. Ani ten google chrome OS nemá podle mě moc šanci na úspěch. Ten haluz kolem něho je dán jen tím, jaká kvanta do toho zainvestovali.
Nemyslím si, že by Seznam měl mít vlastní OS. Seznam OS? Podle mě by měl Seznam kooperovat se současnými OS, ať už to je jen tou "Lištičkou".
Bohužel nemůžu souhlasit. Jak byste chtěl takovou informaci prověřovat?
Přijde mi, že jste typický příklad "když se chce, hledá se JAK, když se nechce, hledá se PROČ". Navíc prokazatelně máte problémy se čtením, příklad prověřování jsem již uváděl: "firma A na zbozi.cz nabízí něco za 500Kč skladem a na stránkách je to 580Kč dostupnost na dotaz".
Navíc já jsem nikde netvrdil, že mají klienti obchody nějak hodnotit, to je váš výmysl. Já jsem jasně uváděl, že pouze operátor zkontroluje, zda informace na zbozi.cz odpovídá tomu, co firma prezentuje na svých vlastních stránkách.
Vaši knížecí radu "Pokud na takový onchod narazíte, máte možnost jej nahlásit na helpdesk" jsem už několikrát v minulosti použil a pouze mě utvrdila v tom, že Seznam nemá zájem mít databázi kvalitní, ale maximum platících klientů. Dozvěděl jsem se, že Seznamu do toho nic není, informace si obchody uvádí samy a konec.
Dál to s vámi nemá smysl řešit, protože podobných virtuálních "PROČ" to nejde můžete hledat miliony.
Vůbec jste nic nepochopil. V případě, že by někdo nahlásil chybnou cenu a došlo ke zmiňovanému regulérnímu "přeceňování", tak stačí, aby operátor v TU DANOU CHVÍLI, kdy to kontroluje, prověřil, že feed a stránky jsou shodné (a DB zbozi.cz v tuto chvíli zastaralá, nicméně pouze do nejbližší aktualizace). Opět hledáte PROČ a nikoliv JAK, již jsem Vás jednou žádal, abyste podobné teorie nerozvíjel. Mimochodem, i pokud je zdrojový soubor nedostupný či nevalidní, je to důvod k dočasné deaktivaci celého e-shopu a není to problém zbozi.cz
Provozovatel si tam podvodníky nechává řádit a rád - kdybyste jen trochu uměl chápat psaný text, všiml byste si, že jsem už několikrát uvedl, že na mou přímou stížnost v Seznamu jsem dostal odpověď ve stylu, že informace tam dává majitel obchodu a oni s tím nic dělat nemohou a nebudou. Důvod jsem psal taky - platby za prokliky od podvodníků Seznamu nesmrdí, tak proč se jich zbavovat, že.
Uvádět lživé informace o skladové dostupnosti je bohužel obecný problém českých e-shopů, nikoliv však Zboží.cz, které jen prezentuje informace, které tam zadávají jednotliví prodejci. S tím bohužel nelze snadno bojovat. Leda zavést nějaké hodnocení u prodejců, což by bylo nejspíše ale nepřekonatelně zneužitelné ze strany konkurence.
Osobně raději nakupuji jen u ověřených e-shopů a na Zboží.cz hledám jen dražší produkty, při jejichž koupi chci více ušetřit.